Gå til innhold

Problemer med DVD brenner i 12" PowerBook

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nest nyeste revisjon av 12" PB, og har i det siste fått problemer med SuperDriven. Den fungerer ypperlig til skriving av cd'er, men er i det siste blitt ustabil når det kommer til lesing av cd/dvd og brenning av dvd.

Når den leser hører man at den stopper opp, før den starter opp igjen og deretter kommer noen merkelige bråkelyder som tyder på at noe er alvorlig galt. På brenning av dvd blir den alltid nesten ferdig før det kommer en feilmelding og brenningen avbrytes. Feilmeldingen ligger i vedlagt fil.

Jeg bruker Toast 6.0 og brenneren er denne: MATSHITA DVD-R UJ-825

Den støtter forøvrig alle format. DVD+- osv...

Har OSX 10.3.8 med alle oppdateringer installert.

feilmelding.tiff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg opprettet innlegget igår har situasjonen forveret seg. Den vil nå ikke lese cd i det hele tatt! Blir engstelig jeg.

For å svare på spørsmålet er det versjon 6.0 av Toast, og når jeg skal brenne dvd er det ikke mulig å velge buffer underrun prevention. Feltet er grået ut

Lenke til kommentar

Æsj.

Noen som vet om jeg må sende maskinen inn til Apple, eller om den kan leveres hos Infocare?

Det merkelige er at den fungerer på noen cder, men ikke på andre. Siste cden jeg kjøpte som skulle importeres gikk helt fint bortsett fra at den ikke fikk til siste sporet, da begynte den nemlig å krangle. Teite ting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...