Steinbitglis Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Prøvde meg litt fram. Det jeg har gjort: Lasta ned Glut 3.7 fra opengl.org Fulgt instruksjonene i glut-3.7/linux/readme til punkt 6 det ender med følgende feilmelding [fredrik@localhost glut-3.7]$ makemaking all in ./lib... make[1]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib' making all in lib/glut... make[2]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/glut' make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/glut' making all in lib/mui... make[2]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/mui' make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/mui' making all in lib/gle... make[2]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/gle' make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/gle' making all in lib/glsmap... make[2]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/glsmap' make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib/glsmap' make[1]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/lib' making all in ./test... make[1]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/test' making all in test/glut... make[2]: Entering directory `/home/fredrik/glut-3.7/test/glut' rm -f test1 gcc -m32 -o test1 -O2 -pipe -m32 -march=i386 -mtune=pentium4 -fno-strict-aliasing -pipe -L/usr/X11R6/lib test1.o ../../lib/glut/libglut.so ../../../lib/libMesaGLU.so ../../../lib/libMesaGL.so -lXmu -lXt -lSM -lICE -lXext -lX11 -lXi -lXext -lX11 -lm gcc: ../../../lib/libMesaGLU.so: Ingen slik fil eller filkatalog gcc: ../../../lib/libMesaGL.so: Ingen slik fil eller filkatalog make[2]: *** [test1] Error 1 make[2]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/test/glut' make[1]: *** [all] Error 2 make[1]: Leaving directory `/home/fredrik/glut-3.7/test' make: *** [all] Error 2 Mangler vel en eller annen pakke, men fant ikke ut hvilken (xorg-x11-mesa er installert) Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Ser ut som at jeg alledere har pakken freeglut installert Hvordan får jeg kompilert glutprogrammer med kdevelop? Endret 26. februar 2005 av Styggentorsken Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Vel... Siden freeglut allerede var installert var det bare å finne lenkerflaggene som måtte til. Jeg fant et eksempel her CodeSampler.com. La glut-eksempelet i ei mappe og åpnet mappa i konsollen og prøvde meg med "make". Det gikk fint. Eksempelet kompilerte, og enda bedre, jeg fikk se hvilke flagg som skulle til ... -L/usr/X11R6/lib -lGL -lGLU -lglut -lXi -lXmu -lXext -lX11 -lm Kanskje litt fler enn jeg trngte, men det virka da. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Du bør alltid installere så viktige libraries med pakkeverktøyet, for eksempel apt-get. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå