Drabb1 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har lyst til å koble ASK 160 prosjektorn min opp mot en bærbar pc med "gamal" utgang på skjermkortet. Dette skulle ikke være noe problem mente kisen bak kassa på spaceworld...men joda, det var det , kabeln passa ikke på "PC" inngangen på prosjektorn.Omkretsen på pluggen som skal plugges inn er AKKURATT lik omkretsen på PC mottaket på prosjektorn. Så Spasceworld kisen sjekka litt rundt og hørte med forskjellige leverandører får å se hva han kunne finne fram. I dag ringte han og sa han hadde gitt opp. Men det må da være en kabel som passer? Flere her på forumet som har kobla denne type prosjektor opp mot en pc? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hva slags format er det på denne kabelen da? kompositt/s-video/komponent/vga/dvi/hdmi? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Når du sier "gamal utgang" på skjermkortet antar jeg at du mener samme type kontakt som vanlige PC-skjermer? Det er mulig det du betegner som "PC-inngangen" er en RS-232-inngang som er en PC-tilkobling som f.eks kan brukes til betjening og softwareoppgradering, men ikke til å overføre bildesignal. Jeg vet ikke hva slags innganger det er på projektoren, men her er de forskjellige mulighetene: DVI/HDMI - Digital overføring, bra kvalitet VGA/RGBHV - VGA (D-sub) er samme type plugg vanlige skjermer bruker. RGBHV er samme signalet, men i fem separate kabler som går til fem plugger på projektoren. Bra kvalitet. Komponent - Enkelte skjermkort har mulighet til å sende ut komponentvideo, dette er tre plugger (muligens merket YPbPr/YCbCr) - Hvis du har dette valget på både projektor og PC er nok dette den beste løsningen hvis du ikke kan bruke noen av de jeg har nevnt over. S-video - Liten rund plugg, ikke særlig bra. Kompositt - Liten rund RCA-plugg (ofte gul), dårligere enn s-video. Edit: Det ser ut som komponent er det beste alternativet på denne projektoren, men sjansen er ganske stor for at du ikke har komponent på skjermkortet. Hva slags skjermkort har du? Endret 4. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå