Gå til innhold

operatør skifte eller ikke ?

Anbefalte innlegg

hei.

har tenkt å bytte operatør på min mobil fra telenor privat pluss til chess knock out.

noen som har chess knockout? synes dere det er billig?

jeg ringer mye og slipper da å betale mnd-avgift på chess knock-out?

Endret av kaliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja kan bekrefte at det er billigere enn Telenor mobil pluss.. hehe

Billig å ringe, men les godt gjennom sidene til chess før du bestemmer deg .Med Chess knockout blir det dyrt å ringe til kundeservice f.eks. Men det er jo bare å bruke mail det da.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

men er ikke mobyson billigere for deg a?

Mobyson:

===========================

Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt)

0,79

Oppstart (kr/samtale)

0,59

SMS (kr/melding)

0,40

MMS (kr/melding)

1,98

Chess:

Minuttpris 0,99

Startavgift 0,59

SMS 0,48

MMS 1,99

Har selv chess (Kontant) vurderer sterkt å gå over til mobyson.

Lenke til kommentar

Skifte bør du, men til chess.. Tvilsomt.. Har byttet dit en gang før uten veldig possitive erfaringer, tok både tid og ble noe feil.. Hadde ikke mobil på en uke..

Men bytt til mobyson!! Det er det billigste abbonomentet for alle!! Selv de dyreste til natcom, telenor og de andre.. Bra mobyson :thumbup:

Brukte mobyson selv, det tok litt tid i starten men det var bare telenor sin feil og ikke mobyson.. Men måtte dessverre bytte til tele2 da ny mobil ble billigere..

Men går for mobyson og ikke chess!!! :yes:

Lenke til kommentar
nå var det vel slik at han ville ha abonnement eller? Om du ringer mye og lenge av gangen så er faktisk chess knock-out bedre enn mobyson pga 10 øre lavere minuttpris, men såfort du sender noen sms kan mobyson begynne å lønne seg :)

ikke vet jeg.. Bare så på innlegget til obos jeg.. Der er jo mobyson 20øre billigere..?

Lenke til kommentar

ja tror nok det blir enten chess eller mobyson.. men bruker å ringe mye mer enn jeg sender sms.

virker kurrant med chess men må sammenligne litt med mobyson.

er mobyson et serisøt selskap da ? de er jo rimelig men..jaja :hmm:

Lenke til kommentar
Fordelen med Telenor er sponset mobil ved binding+ kundeservice 24/7 og flere tjenester, men det kan jo hende du kommer billigere ut med andre operatører.

Det er da for fanden ikke noen fordel med subsidierte telefoner. Du ender opp med å betale mye mer for telefonen gjennom høy månedsavgift og elendige priser. Er lett å falle for fristelsen hvis man ikke har 3-4 lapper å legge på bordet (gjort det selv), men å kalle det en fordel er litt drøyt.

Spør du meg, så sier jeg tenk langsiktig og velg chess king. Du betaler fastavgift to ganger (960 i begynnelsen og 480 ett år senere), og så er du home free. Gratis abo så lenge du gidder. Og uten at du trenger å fylle på over nett, noe som må sies å fungere langt fra bra nok. I tillegg får du kjøpe en mob i året som er subsidiert med et par hundringser. Og det uten binding eller økte priser..

Lenke til kommentar
er mobyson et serisøt selskap da ? de er jo rimelig men..jaja  :hmm:

De gjør i alle fall jobben sin. Billige priser og god service. :w00t:

Bør nok gå for mobyson ja, i alle fall hvis du sender en del meld også..

Chess:

Minutt-pris- 69 øre

Oppstart - 69 øre

Meldinger - 69 øre

MMS - 1,99 kr

GPRS -0,014 pr. kb

Merk

Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men et minimum beløp for faktureringer på kr. 69 pr mnd. Minimum ringepris menes det at en blir fakturert for kr 69,00, selv om forbruket er lavere enn dette. Som eks vil det si at har du forbruk på 5,00 vil du likevel få en faktura på kr 69,00. Ringer du eksempelvis for 70,00 vil faktura lyde på 70,00.

Mobyson:

Minutt-pris - 79 øre

Oppstart - 59 øre

Melding - 40 øre

MMS - 1,98 kr

GPRS - 0,008 pr. kb

Portering:

Chess: 100 kr (Gratis ut mars)

Mobyson: 248 kr

Endret av Kridal
Lenke til kommentar

Sorry!!

Bare viste jeg hadde lest det her på amobil, men titta på linken nå og så noen hadde rettet på det (var en skrivefeil). Men siden det er tilfelle så er nok chess billigst, spesielt hvis du porterer i mars..

Igjen, sorry bamsemoms..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Spør du meg, så sier jeg tenk langsiktig og velg chess king. Du betaler fastavgift to ganger (960 i begynnelsen og 480 ett år senere), og så er du home free. Gratis abo så lenge du gidder. Og uten at du trenger å fylle på over nett, noe som må sies å fungere langt fra bra nok. I tillegg får du kjøpe en mob i året som er subsidiert med et par hundringser. Og det uten binding eller økte priser..

Det hørtes meget fristende ut... Gratis mobilabbonement resten av livet :-)

Jeg vurderer Chess King eller Chess Knock-out, men er det noen problem med å velge chess sånn generelt? Er det et OK firma?

Og hvor står det forresten at man får år 3-10 gratis med King-abb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...