fargoth Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Har et lite problem. Har montert en Maxtor 250GB DiamondMax 10 S-ATA sammen med et ASUS p4p800se hk, men når jeg starter opp pcen låser den seg og jeg kan ikke gjøre noen ting. Kobler jeg fra S-ATA disken, går alt fint, og jeg kan starte opp windows. (har en 80 gig med windows xp instalert.) Kan noen hjelpe en noob som meg med å finne ut problemet, og få ting til å kjøre normalt? Det jeg vil oppnå er å få instalert windows på S-ATA disken, på en egen partisjon. Endret 24. februar 2005 av fargoth Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Sjekk at alle s-ata instillinger i bios er riktige. Eller må du instalere sp1\2 eller gjøre registerinstillinger for å få opp disken i windows. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Plutselig virket alt som det skulle, etter en rask svipptur i bios. Jeg startet opp med både S-ATA harddisken og den gamle 80giggen. Så begynte windows å skrike om at ny maskinvare var blitt funnet. Jeg fyrte opp diskbehandling, og der kom den nye disken opp. Etter partisjonering og formattering i Partition Magic 8.0 ser alt ut til å fungere utmerket! Denne tråden kan nå stenges da problemer er løst. Takk for raskt svar a_sondre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå