TMH Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg prøver å dele disken min opp i tre partisjoner, en NTFS, en ext3FS og en Linux Swap. Partition Magic godkjenner, og starter på nytt for å partisjonere, men kun etter få sekunder, får jeg feil 983 - Too many errors. Etter en nærmere studie, ser jeg at den henger på checking user file entries. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har du sjekket etter diskfeil med chkdsk (om du har winxp) eller scandisk (om du har win9x/me), du skal finne link i Partition Magic. Partition Magic har dessuten et eget "program" for sjekking av feil på partisjoner, test med dette også. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har sjekket med chkdsk, ja. Det andre programmet vil ikke starte, og ber meg bruke chkdsk istedet. Dette er en helt ny laptop, så sjansene for feil på selve harddisken er ikke store. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 søk etter partition magic her på forumet for å lese mange skrekkhistorier. dette programmet er ikke til å stole på. selv anbefaller jeg acronis disk director Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 har selv aldri hatt problemer med dette programmet. Partition Magic 8.0 er vel et av de bedre jeg faktisk har prøvd. iallefall i forhold til Partition Commander. uff, uff for et program sier jeg bare et lite tips. prøv og endre 1 og 1 partisjon bare. se om dette funker bedre. kanskje den ikke liker å lage NTFS og ext3 partisjoner samtidig? Lenke til kommentar
TMH Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Etter å ha gjennomsøkt nettet, så fant jeg en som skrev at NTFS-partisjonen ville ikke låse seg. Den snodige løsningen på problemet var å kjøre "chkdsk /r /f" først. Chkdsk sier at den må starte på nytt for å fullføre sjekken. Etter at den har startet på nytt, og gjennomført sjekken, så kjører man Partition Magic. Da fungerer det. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Om du gjører chkdsk uten /f vil ikke event. feil bli fikset. /r sepsifiserer at du også vil sjekke etter bad sectors. Om det er andre partisjoner enn c: du skal sjekke kan du legge til /x som da vil lukke alle koblinger til partisjonen og du slipper restart (merk at dette ikke funkerer på c:/windows patisjonen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå