Beni25 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Heisann! Jeg har kjøpt for nesten ett år no, GEIL 1GB (2x512) Dual channel (ddr400 PC3200) og de har vært veldig goe brikker! Men... så har jeg 2 ledige ram plasser og tenkte å oppgradere men... ...Må jeg ha eksakt type/merke/modell som før? eller kan jeg kjøpe noe av høyere caliber? PC4000 for eksempel. (altså... jeg beholder de gamle også.. vil ha 2gb) Merker også at de Geil 1Gb (dual 2x512) DDR400 PC3200 som jeg har no, har ikke gått ned 50kr på snart ett år Hadde vært fint å få dem til 1000 lapp Hovedkortet mitt er Asus P4C800-E Deluxe (om dette har noe å si) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det går fint ann å blande forskjellige minneprodusenter. Det går fint ann å blande minnehastigheter men systemet vil køyre på hastigheten til den treigaste brikka. Lenke til kommentar
Beni25 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 så.. med andre ord, bør jeg holde meg helst til samme merke og modell, så jeg slipper at 2 ram brikker kjører på mindre enn det de er laga for. (og at jeg ikke bortkaster pengene heller). Da går jeg nok for ett sett til av Geil DDR400 PC3200 Dual Channel 2x512 (1gb) Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Gå gjerne for 2 slike som du har du, om du er fornøyd med de er det jo flott! Lenke til kommentar
Beni25 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 joda, jeg er fornøyd med de jeg har no, men også sant er det at jeg har aldri prøvd annet minne da (om jeg ikke skal regne med gammle sdram) Men skulle ikke prisene begynne å falle for DDR rammen no som DDR2 er her? det kan være snakk om prisendring om 1-3 mnds tid, og jeg kan gjerne vente om dette sparer meg 7-800 kr! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå