Errae Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg kjører Fedora C3, og har litt problemer med å avmontere dvd-rommene mine. De er montert, og jeg høyretrykker i Konqueror på Avmonter og da får jeg denne beskjeden: umount: /media/cdrecorder: devise is busy umount: /media/cdrecorder: devise is busy Please check that the disk is entered correctly Dette skjer på begge cd-rommene mine, og jeg får da ikke tatt ut cd-ene. Jeg må restarte pc'en for at det skal fungere igjen. Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Befinner du deg i den mappen de er mountet til når du gjør dette? Du kan også prøve å åpne et konsoll som root (su -) og skrive umount -f /dev/cdrom (eller hva det er). -f er for force Endret 24. februar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Errae Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 fikk det til! tusen takk drange (= Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jo, hva kan jeg si? Du kan for eksempel skrive hva du gjorde slik at når neste person som lurer på det samme finner svaret ved å søke! Hva gjorde du, da? Måtte du force? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ja, hva gjorde du? Jeg sliter med samme problem. Men skal prøve å bruke -f neste gang jeg støter på det. (Bruker ikke cd/dvd'er så ofte) Lenke til kommentar
Errae Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 umount -f /media/cdrecorder men jeg kan no ikke montere den igjen i Konqueror, fordi den står som montert der. Jeg må montere den i terminalen... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det du helst bør gjere er å finne ut kva det er som bruker DVD-ROMen og kill'e det. lsof | grep cdrecorder Så kill'er du PIDen. Så kan du avmontere uten force. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis han har lsof, så. Er ikke alle distroer som kommer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå