Griffith Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Satte opp en linux ruter i helgen. Bruper rp-pppoe og ip-mascurating eller hva det nå heter :smile: I firewallen, så lurer jeg på hvordan jeg setter opp at jeg kan spille f.eks. counterstrike fra en klient. Dette fungerer fint når jeg ikke bruker firewallen, men trenger en firewall også og derfor lurte jeg på om noen kunne si hva jeg skriver for å sette dette opp? Serveren har intip: 192.168.0.1, klientene har har f.eks. 192.168.0.X. Bruker ppp0 til oppkoplingen mot nettet (telenor adsl). Lenke til kommentar
t_man Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei ! Er ikke sikker på hvilken/hvilke porter som brukes. Men, det vet vel du :smile: Tror du kan bruke denne: iptables -A INPUT --protocol tcp --dport 80 -j ACCEPT "80" må du bytte ut med porten som skal aksepteres av firewallen. Lykke til :smile: _________________ -- Mvh, Tobias. [ Denne Melding var redigert av: t_man på 2002-06-24 19:35 ] Lenke til kommentar
Griffith Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 jeg gjorde ikke helt slik du sa, men nesten. Bruker udp protokoll :razz: Dette la jeg inn. Funker fint:) $IPTABLES -t filter -A FORWARD -p tcp -s 192.168.0.0/24 --dport 7002 -j ACCEPT $IPTABLES -t filter -A FORWARD -p udp -s 192.168.0.0/24 --dport 27005:27020 -j ACCEPT Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Så cs bruker disse portene altså??... Lenke til kommentar
Griffith Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Port 7002 er vel når den sjekker status på servere o.l. Ikke helt sikker. 27xxx portene er til serverene.. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Morn du. CS bruker alt fra 27015 til 31428 som jeg vet om.. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Når det gjelder Masq/NAT så er at du trenger å passe på at forward-rule'en er åpen for klientene på nettverket. Så sant du ikke har default på denne "chain'en" til DENY/REJECT eller DROP så skal det fungere utmerket å spille alt av spill uten noen større problemer. For å sjekke dette enten bruk ipchains -nL (Vanligvis 2.2.x kernel) eller iptables -nL (2.4.x kerneler), og se etter om hva forward chain'en er satt til. (Eventuelt sjekk firewall scriptet som du tydligvis kjører i oppstart) Når det gjelder trafikken til halflife (og mods) så bruker klienten UDP protokollen og port 27005 for utgående og inkommende data. Serverne kan jo selvf variere. Problemene oppstår når det skal være flere som spiller bak samme Masq/NAT-box. (Menneh det er opptil box'en å ordne=) -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå