Prnkstr Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hei og hopp... Har akkurat satt in et helt nytt hk og jigga opp alt. Enste nedtur så langt er at jeg får ikke sakene til å starte...psu funker glimrende( startet den separeat via hot wiring..), men når jeg trykker på power switchen så kommer det bare et kort hikst fra psu og ingenting starter.... Hva er galt her? Ikke nok output fra psu(450watt, 2hd, 2dvdrom, skjermkort, og 3 rambrikker a 512)? Eller er det cpu som har tatt kvelden (importerte den fra en tidligere pc)...? Plz kom med forslag og tips...alt av meninger mottas! Edit: Sånn i tilfelle noen er interesert så er det dette hovedkortet... Endret 26. februar 2005 av Prnkstr Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Ok.....tillegg nummer 2.... Kjører vannkjøling....kan dette ha noe å si...fks at hk ikke vil starte uten at det er en vifte på cpu eller noe? Og hvis cpu hadde tatt kvelden...hadde den da ukke uansett startet men kommet med en feilmelding? Høres mer og mer ut som en eletrisk feil et eller annent sted spør du meg... At det er noe som ikke funker slik det skal med tanke på koblinger osv... Pøs på med ideer folkens,..... Lenke til kommentar
chrizzh Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Er det mulig at du har plassert hdd led, reset led og de der kablene feil? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Sjekk at fsb hastigheten på prosessoren din matcher "default" fsb på hovedkort. Godt mulig at dette velges med en jumper. De fleste hovedkort starter vel uten tilkoblet cpu vifte..... Lenke til kommentar
chrizzh Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Edit: Sånn i tilfelle noen er interesert så er det dette hovedkortet... Har lurt på å kjøpe dette hk, jeg etter at mitt gamle ASUS A7N266-VM muligens har tatt kvelden. er dette et bra hk å satse på? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har du ps3200 ram må du nok ta ut en brikke, kortet støtter bare 2 brikker med pc 3200. Men jeg tipper at fsb er satt høyere på kortet enn hva cpu kjører, da blir det no boot. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Er det mulig at du har plassert hdd led, reset led og de der kablene feil? Jepp...er ganske sikker på at de sitter riktig nå....har tesha ut alle mulige varianter nå omtrent... Sjekk at fsb hastigheten på prosessoren din matcher "default" fsb på hovedkort. Godt mulig at dette velges med en jumper. De fleste hovedkort starter vel uten tilkoblet cpu vifte..... Er...hvor finner jeg det? Har en AMD xp 2400 cpu....og hk er det link til... Lenke til kommentar
chrizzh Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hk'et ditt skal takle athlon xp 2500 uten broblemer. Mitt gamle A7N266-VM taklet en athlon xp 2000 Edit: Les instruksjonsboka hvor hdd led, reset led, power led og de der skal plaseres Endret 24. februar 2005 av chrizzh Lenke til kommentar
kons Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Plukket ned en PC og rebygde her om dagen.... samme symptom som deg... Da var det at jeg hadde plugget i floppy power en stift til siden. (selvsagt det siste jeg koblet fra da jeg lette etter feilen, sukk) Høres ut som overlast av power (antar først kortsluttning) Koble fra mest mulig, kun HK, CPU og RAM som første forsøk, evt enda mindre. Får du liv sett i litt etter litt. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Høres ut som overlast av power (antar først kortsluttning)Koble fra mest mulig, kun HK, CPU og RAM som første forsøk, evt enda mindre. Får du liv sett i litt etter litt. Vet.....får prøve meg fram nå....wish me luck... EDIT: Vel....tesha ut nå...koblet fra alt som var omtrent....kjørte bare hk, cpu, ram og skjermkort....funket dårlig. Tesha også med en helt fresh, straight out of the box psu...same result... Hva om jeg demonterer hele greia fra kabbis for å utelokke evtn skrue eller noe som lager noe krøll? Endret 24. februar 2005 av Prnkstr Lenke til kommentar
kons Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Høres ut som overlast av power (antar først kortsluttning)Koble fra mest mulig, kun HK, CPU og RAM som første forsøk, evt enda mindre. Får du liv sett i litt etter litt. Vet.....får prøve meg fram nå....wish me luck... EDIT: Vel....tesha ut nå...koblet fra alt som var omtrent....kjørte bare hk, cpu, ram og skjermkort....funket dårlig. Tesha også med en helt fresh, straight out of the box psu...same result... Hva om jeg demonterer hele greia fra kabbis for å utelokke evtn skrue eller noe som lager noe krøll? Ja..., da er det en god ide å ta ut hovedkortet... kortslutning via skruer er vanlig feil og lett å gjøre. Godt mulig du får start indikasjoner med bart HK, selv uten CPU og RAM. Kan ikke være så mange skruene å ta... litt ekstra siden du har vann da. Lykke til hverfall Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Kremt...ja...eh...jo...jeg fant feilen igår etter at jeg skurdde det løs...det viste seg at det gamle hk opsettet for monetring av skrier bommet et sted med 1 cm på et hul, dvs, den stod rett på selve hk og ledet strøm derifra. Skrue fjernet problem løst! Men skal det være så enkelt? Neppe.....fikke bootet opp windows via en slave hd, kom inn og da begynte den å se alt av deler og saker, og skulle begynne å inst drivere. "Jezz" tenkte jeg....for tidlig. Jeg hadde plugget til usb mus og tastis, og usb var noe hk trenke drivere til for å funke...jaja..får bare plugge til ps2 port mus og tast da. Hk ville ikke dra en plug en play på disse to enhetene der og da så en restart måtte til. Det som nå er dritt er at med en gang maskinen skal til å åpne velkommen til windows skjermen( dvs selve innloggingen av win) så skrur maskinen seg plent av. Tesha ut i Bios, uten problemer....det er bare at når windows begynner så takker den for seg. Any ideas why? er det fremdeles hk som krangler? Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 ser ut som du fyrte opp med det gamle installerte operativsystemet? jeg posta også her inne om hvorfor ikke datan starter lenger, fordi jeg ikke la inn windows på nytt. noe der må ha skada mitt nye hovedkort. så jeg får nytt. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 SÆR? hva om jeg legger in windows på nytt da? Funker det da? Hk kan jo ikke klikke pga at man ikke legger in windows fresht!?!?! Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 er vist noe sånt at den krasjer med drivere fra det gamle kortet. (jeg vet ikke sikkert) men tror det er viktig og legge inn på nytt som en sa til meg *det er ett helt nytt system* Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Vel...jeg fant feilen. Og vannkjølingen var mer eller mindre inndirkete skyld i at det kræsjet. CPU protection stod på...dvs at siden cpu fan hadde en rpm på 0 så ville den ikke starte opp systemet regardless of the C på cpu. Men så var det problemet løst... Nå er det seff ENDA en ny hindring regarding linux som herper for windows installeringen.. (sukk...give me a break!)...og fortsettelsen av dette spennende eventyret kan du lese her. Endret 26. februar 2005 av Prnkstr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå