War Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Kan noen bare se over dette kjappt . Jeg har bygget pc siden belirnmuren falt ,men aldri med socket 939. Lurer mest på minnevalg og om noen ser noe som jeg har bommet helt på. s-ata2 NCQ ,DPS og støtte for SSI-strømforsyninger osv Er ssi =24 pin kontakt? Hovedkort Gigabyte GA-K8NXP-9 Cpu AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'' Minne 2gb OCZ Platinum EL DDR466 1024 MB (2x512) x 2 Lydkort Creative Sound Blaster Audigy 2 Harddisk (s-ata II finnes enda bare i 80Gb -2MB-C 7200 rpm, NCQ-støtte) Maxtor MaxLine III 300 GB S-ATA Skjermkort Sapphire X850 XT PE 256 MB PSU Enermax Coolergiant 600W Med dette oppsettet har Netshop alt . Greit å kunne bestille alt fra et sted. Taper 200kr på å handle alt der, men går i 0,- alikevel om jeg må bestille fra 2 steder. Endret 24. februar 2005 av War Lenke til kommentar
HAG Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hovedkortet basert på nF4 støtter SATAII, gikk for DiamondMax10 250GB pga.: "billig" (1450,-), støtter NCQ (SATAII) og 16MB minne (250, 300 og 400). Satsa selv på MSI K8N Diamond - mangler fortsatt WiFi og BT kort som var en av grunnene for dette kortet (passert 1 mnd. i mitt eie), har "kanskje" det beste innebygde lydkortet levert til nå? (Creative Soundblaster live 24 bit). Kortet er litt "sært" når det forlanger 24 pin PSU MED -5V (utenfor standard for 24 pin..) Bruker Tagan 480-U01 som "dekker alle krava", 1 PCI-E power, 1 VGA/IDE power, 4 SATA , 8 Molex og 2 "floppy", den er "stillegående" med 21dB opp til 240W levert effekt stigende til 28dB med all effekt, 580W peak i ett minutt..Se i denne PSU testen hvis du har god tid, 19 "high end" PSU sammenliknet. SSI strømforsyning kjenner eg ikke detaljene rundt, min Tagan er også bygd for servere (spesiell 8 pin 12V plugg - "tvilling P4"-(deles i P4 og 4 pin)). 24 pin PSU er vel "bygget inn i ATX 2.xx standard". Disk med NCQ med kontroller som støtter det sparer lesehodet/disken for "tullkjøring" - omorganiserer lesing til å bli gjort i den rekkefølga som har minst tomkjøring, skal ei fil "innerst så ei "ytterst og ei i midten hentes i denne rekkfølga omgjør NCQ disken det til å bli den med minst "tomkjøring" feks.: innerst, midten så ytterst.. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Så evt bytte PSU og kjøpe Hitachi Deskstar 7K500 S-ATA II 250G harddisker , Så blir dette topp? Står ingen pris på den harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå