Gå til innhold

Brukbart minne til dette hovedkortet?

Anbefalte innlegg

Kan noen bare se over dette kjappt .

Jeg har bygget pc siden belirnmuren falt ,men aldri med socket 939.

Lurer mest på minnevalg og om noen ser noe som jeg har bommet helt på.

s-ata2 NCQ ,DPS og støtte for SSI-strømforsyninger osv :hmm:

Er ssi =24 pin kontakt?

Hovedkort

Gigabyte GA-K8NXP-9

Cpu

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

Minne 2gb

OCZ Platinum EL DDR466 1024 MB (2x512) x 2

Lydkort

Creative Sound Blaster Audigy 2

Harddisk (s-ata II finnes enda bare i 80Gb -2MB-C 7200 rpm, NCQ-støtte)

Maxtor MaxLine III 300 GB S-ATA

Skjermkort

Sapphire X850 XT PE 256 MB

PSU

Enermax Coolergiant 600W

Med dette oppsettet har Netshop alt .

Greit å kunne bestille alt fra et sted.

Taper 200kr på å handle alt der, men går i 0,- alikevel om jeg må bestille fra 2 steder.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet basert på nF4 støtter SATAII, gikk for DiamondMax10 250GB pga.: "billig" (1450,-), støtter NCQ (SATAII) og 16MB minne (250, 300 og 400). Satsa selv på MSI K8N Diamond - mangler fortsatt WiFi og BT kort som var en av grunnene for dette kortet (passert 1 mnd. i mitt eie), har "kanskje" det beste innebygde lydkortet levert til nå? (Creative Soundblaster live 24 bit). Kortet er litt "sært" når det forlanger 24 pin PSU MED -5V (utenfor standard for 24 pin..) Bruker Tagan 480-U01 som "dekker alle krava", 1 PCI-E power, 1 VGA/IDE power, 4 SATA , 8 Molex og 2 "floppy", den er "stillegående" med 21dB opp til 240W levert effekt stigende til 28dB med all effekt, 580W peak i ett minutt..Se i denne PSU testen hvis du har god tid, 19 "high end" PSU sammenliknet.

SSI strømforsyning kjenner eg ikke detaljene rundt, min Tagan er også bygd for servere (spesiell 8 pin 12V plugg - "tvilling P4"-(deles i P4 og 4 pin)).

24 pin PSU er vel "bygget inn i ATX 2.xx standard".

Disk med NCQ med kontroller som støtter det sparer lesehodet/disken for "tullkjøring" - omorganiserer lesing til å bli gjort i den rekkefølga som har minst tomkjøring, skal ei fil "innerst så ei "ytterst og ei i midten hentes i denne rekkfølga omgjør NCQ disken det til å bli den med minst "tomkjøring" feks.: innerst, midten så ytterst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...