Gå til innhold

Ødelagt mobil -> Forsikring

Anbefalte innlegg

Tryna skikkelig i siden på en betongtrapp og knuste displayet på min SE t610.

Har forsikring hos Chess, meldte fra i dag og venter på "innsendingspose" og div papirer.

Noen som har erfaring med Chess sin forsikring?

Fyren på telefonen var svært sparsom med å nevne hvor lang tid det ville ta å motta denne posen m.m.. Han sa bare at det var satt som forsikringssak.

Hva kan jeg forvente?

Masse vanskelige saksbehandlere? Reperasjon? Ny telefon? I tilfelle ny telefon; en som koster like mye som jeg betalte (3399 kr) eller en t610/t630?

Grunnen til at jeg spør er at det for tid siden var mye negativ fokus på Chess sin forsikring..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp sendt min gamle mobil (SE Z600) inn til Norwegian Telecom, de som tar seg av reparasjoner for chess, pga. et uhell.

Siden jeg ikke visste hvordan jeg skulle gå fram for å benytte meg av forsikringen sendte jeg Chess en e-mail. Fikk da beskjed om at saken var notert som en forsikringssak, og at de ville sende bobleplast som jeg kunne sende telefonen og mobilladeren tilbake til dem i. Fikk bobleplasten etter 3-4 dager, og etter yterlig 2-3 dager fikk jeg et forsikringsskjema fra Assurant Services Denmark A/S.

Har nå sendt alt inn, og venter spent på hva konklusjonen deres vil bli på denne saken!!

Spent siden hendelsesforløpet kan virke noe merkelig; hadde telefonen i lommen på min jakkegenser. Da jeg skulle til å vasket hendene på do ringte telefonen. Ville være rask å ta telefonen, så vannet ble ikke slått av. Gikk som det måtte gå, og telefonen falt rett opp i vasken. Ville jo være enda raskere når jeg skulle få den opp av vannet, så da klarte jeg selvfølgelig å miste den på gulvet, passe hardt må jeg legge til. Fungerte greit i en uke etter at jeg hadde fått tørket den. Da jeg ble tom for batteri en kveld satte jeg den til ladning, men fikk ikke slått den på, så det virket som AV/PÅ-knappen ikke fungerer lenger!!

NB! Dere kan bare late som teksten ovenfor er fri for skriveleifer!! :whistle:

Edit: Skrveleif :D

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva slags negativ erfaring da? Netcom sin forsikring er blandt de beste i bransjen..

i second that. har måtte ty til totalforsikring pluss to ganger, og den ene gangen hadde jeg ny mob etter 2 timer :D

Netcom sin forsikring er overlegen de andre operatørene sine forsikringer. Eneste negative er den høye egenandelen de etterhvert har blitt nødt til å sette grunnet at det rett og slett er FOR enkelt å få dekket tap/ødeleggelse med den forsikringa.

morsomte vilkårene jeg har sett i en forsikring er chess sin. De dekker ikke stjålet telefon så lenge den ikke er ranet.

Du må altså ha blitt tvunget til å overlevere telefonen til ranerne og du må ha sett hvem som tok den for å få dekket tapet. Latterlig.

Lenke til kommentar

Fikk brev fra Assurant Services Denmark A/S.

Der skrev de:

"...Assurant Services Denamrk A/S erstatter innkjøpsprisen på en tekninsk tilsvarende Sony Ericsson Z600 mobiltelefon..."

Må betale 20% i egenandel.

Norwegian Telecom som sender meg ny telefon!

Betyr vel at jeg mest sannsynlig vil få en SE Z600 til ca. 500kr?? :nei:

Vil heller valgt en K700i :yes: som faktsik koster mindre, men de må vel gi meg en klapptelefon??

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil du få en identisk med den du hadde fra før av hvis den er tilgjengelig enda. Og Z600 er jo det.

Hvorfor skulle du da få en bedre?

Tsk.

1. Fordi en ebdre telefon kan være billigere å frenskaffe

2. Fordi han muligens kan legge litt imellom, så tjener leverandøren mer

3. God service

4. Fordi dette er helt vanlig ved bruk av forsikringer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vil bare få skyte inn at jeg har "uflaksforsikring" hos Vesta, som koster ca 500 i året, og dekker "alt", ikke bare mobiler. Har mistet en mobil i wc og fikk penger minus egenandel samme dag, basert på nypris, senere mistet jeg en annen i sjøen og fikk nypris for telefon+minnekort+porto-egenandel med en gang.

Egeandelen er 1500,- men siden jeg kjøpte telefonene på tilbud, har jeg fått tilbake det jeg gav.

I tillegg var her full tillit, intet krav om at telefonen skulle inn til de eller noe, de tok mitt ord for hendelsen...

Lenke til kommentar
Vel, telenor sin dekker heller ikke tap, kun tyveri... utrolig sier jeg.... :p

Den dekker heller ikke væskeskader, selv om dette blir forårsaket ved uhell.

Latterlig spør du meg.

netcom sin dekker dermed veldig mye mer enn andre tilsvarende forsikringer.

420kr året og 350kr i egenandel er heller ikke verst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...