Zeph Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Har følgande komponentar: DSM-320 Media Wireless Mediaplayer 3Com Wireless Access Point Laptopen skal kommunisere med Mediaspelaren gjennom det trådlause aksesspunktet for å overføre filmar, bilder, musikk osv...som skal visast på TVen. Problemet er følgande: Mediespelaren finner ikkje Serveren (laptopen) når den søker. Både Mediespelaren og Laptopen har tilgang til internett gjennom det trådlause aksespunktet, men klarar ikkje å kommunisere med kvarandre via det medfølgande programmet. På aksesspunktet er det ein masse innstillingar og data. WPA og WEP er avslått, men laptopen får ikkje tilgang til ruteren via det trådlause kortet av ein eller annan grunn. Spørsmålet er som følger: Ligger problemet i innstilling av aksesspunktet, laptopen, mediaspelaren eller alle 3? Må eg tildele IP-adresser og greier? Edit: Manual til Mediaspelaren Endret 24. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei, kan du si littt mer om hvilke nettverksinnstillinger du kjører på? Da tenker jeg på laptopen og mediaspilleren. Har du tatt aksesspunktet rett ut av boksen, og kjører på standard innstillinger? Hvilket aksesspunkt har du? Det skal stå en modellbetegnelse på aksesspunktet. Jeg har et 3com aksesspunkt, og måtte selv holde på litt før jeg fant ut av det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Nettverksinnstillinger ja . DHCP? Aksesspunktet er konfigurert, ikkje av meg (er ikkje mitt alt dette, eg berre hjelper til). Korleis det er konfigurert i forhold til default veit eg ikkje. Data på aksesspunktet kan du få, skal skrive det inn om ein time eller 2 når eg har det. Sto at det trådlause nettverket brukte kanal 11 , kva det nå måtte bety. Eg får ikkje sjekket meir i helga, men kan få tak i alle adresser og greier til laptop, aksesspunkt og mediaspelar over helga. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Svært usannsynlig at det er aksesspunktet. Et rent aksesspunkt er som regel ikke stort mer enn en trådløs HUB. Ofte skyldes denne typen problemer at det er en brannmur som stenger, eller at protokollen(e) ikke er konfigurert korrekt. Hvis du ikke har en DHCP-server i systemet, må du konfigurere IP-adressene på maskinene manuelt. Hvis du i vet om du har DHCP-server, fortell hvilken ISP og hvilket ADSL-modem som er brukt. Sjekk også om det er siste versjon av firmware og programvare som er brukt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har dette aksesspunktet selv, og det er ikke noe problem å få dette til å fungere. Det du må passe på, er at du har nyeste firmware. Det er svært viktig for at dette aksesspunktet skal fungere skikkelig. Har du det, fungerer det utmerket. Hvis du ikke er tilkoblet nettet, sett opp faste IP-adresser. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 mulig det er bedre å sette opp faste lokale ip'er på ruteren og konfigurere mediaspilleren deretter, evnt sette dhcp range til kun 2 IP'er. Da vet du og utstyret ditt alltid hvilken IP det forskjellige utstyret har, og skulle være lettere å finne hverandre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Som vist på bildet er det tilkopla internett, trur det er ein Cisco ruter, Nextgentel. Firmware er 1.02.00 eller 1.20.00, husker ikkje heilt. Eg trudde og at problemet låg i laptopen og mediaspelaren når eg kom innpå aksesspunktet og såg korleis det var satt opp, alt såg bra ut. Endret 25. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå