Gå til innhold

Pussing av lakk

Anbefalte innlegg

Har lakket kabinettdøra mi, først med svart standarmaling, så med klarlakk. Det svarte laget va glatt og fint, men klarlakken la seg i bobler osv ::blush::.. Vet hvordan jeg skal hindre den i dette, men er det noen måte å pusse klarlakken, uten at den mister glansen, så jeg har mulighet til å lakke ett lag til, og få det rett? Våtpussing elns? :ermm: Lite peiling på lakk osv :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW: Det at du varmer opp flaska gjør at lakken blir tykkere.. Tror det er lettere å unngå bobler da.. Funka iallfall for meg!

tror nok lakken blir mer tynnflytende når den er varm jeg. når lakken er kald, renner den dårlig, og lager masse problemer.

ontopic: puss forsiktig over med 600 - 800 vått, evt enda høyere. unngå å puss bort det sorte. det er jo tross alt klarlakken som skal gi glansen.

når du har fått bort den dårlige klarlakken, så kan du lakke igjen. tynne strøk, med varm, godt ristet klarlakk, så berger du nok resultatet.

uansett, lykke til :yes:

Lenke til kommentar

Det er nok "fenomenet" koking som har oppstått, det kan skje om du bruker lakk og klarlakk fra forskjellige leverandører, og dermed oppstår det en kjemisk reaksjon.

Om både lakk og klarlakk var fra samme leverandør, sjekk ut dette.

Ved skader i lakkoverflaten som følge av koking, må lakken slipes helt ned til et solid sjikt. Bruk egnede grunningsmidler og/eller dekklakk. Hvis sjiktene som er skadet ikke blir slipt fullstendig vekk, må man regne med at det oppstår knappenålshull ved en etterfølgende lakkering (se kapittel ´Knappenålshull´).
Endret av Patz
Lenke til kommentar

lewl, jeg kjørte på med et lag sprøytesparkel oppå den dassa klarlakken, men da sprakk sparkellaget, og laget dype "grøfter. Trodde det vra pga kulda, og flytta alt inn etter ett nytt lag, men samme skjedde igjen :/. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å hindre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...