Morgoth^^ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har lakket kabinettdøra mi, først med svart standarmaling, så med klarlakk. Det svarte laget va glatt og fint, men klarlakken la seg i bobler osv ::.. Vet hvordan jeg skal hindre den i dette, men er det noen måte å pusse klarlakken, uten at den mister glansen, så jeg har mulighet til å lakke ett lag til, og få det rett? Våtpussing elns? Lite peiling på lakk osv Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Du må nok pusse ned alt! Om du vil unngå bobler burde du riste til du ikke greier å løfte en eneste gaffal til middag! Det jeg måtte gjøre med mine fra Europris.. Tror også det hjelper å legge dem i kaldt vann. Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Greit, men jeg gidda ikke pusse ned, bare kjørte på med ett fett lag med spraysparkel. Går det bra om jeg kjører på med ett tynt og ujevnt lag svart lakk, og ett jevnt lag med klarlakk? Har liksom 0 spenn, litt svartlakk og masse klarlakk :/ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Om du ofrer 15 shpenn til et A4 pussepapir får du en ordentlig finish.. Lakken gjør at fargen ikke fester seg så du må pusse ned litt uansett, bare for å få vekk lakken. Ellers tror jeg det går greit med ideen din, men ikke forvent at det blir fint! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Tror også det hjelper å legge dem i kaldt vann. Du mener vel varmt vann? Du kan også sette den en varm plass, som foran ovnen, på badet eller .no sånn. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Mente varmt vann, surrete som jeg er skrev jeg kaldt.. Takk for rettelsen Vågebu.. BTW: Det at du varmer opp flaska gjør at lakken blir tykkere.. Tror det er lettere å unngå bobler da.. Funka iallfall for meg! Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Du kan også sette den en varm plass, som foran ovnen, på badet eller .no sånn. Ikke så varmt at boksen eksploderer så blir litt arbeid og pynte opp igjen Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 BTW: Det at du varmer opp flaska gjør at lakken blir tykkere.. Tror det er lettere å unngå bobler da.. Funka iallfall for meg! tror nok lakken blir mer tynnflytende når den er varm jeg. når lakken er kald, renner den dårlig, og lager masse problemer. ontopic: puss forsiktig over med 600 - 800 vått, evt enda høyere. unngå å puss bort det sorte. det er jo tross alt klarlakken som skal gi glansen. når du har fått bort den dårlige klarlakken, så kan du lakke igjen. tynne strøk, med varm, godt ristet klarlakk, så berger du nok resultatet. uansett, lykke til Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Det er nok "fenomenet" koking som har oppstått, det kan skje om du bruker lakk og klarlakk fra forskjellige leverandører, og dermed oppstår det en kjemisk reaksjon. Om både lakk og klarlakk var fra samme leverandør, sjekk ut dette. Ved skader i lakkoverflaten som følge av koking, må lakken slipes helt ned til et solid sjikt. Bruk egnede grunningsmidler og/eller dekklakk. Hvis sjiktene som er skadet ikke blir slipt fullstendig vekk, må man regne med at det oppstår knappenålshull ved en etterfølgende lakkering (se kapittel ´Knappenålshull´). Endret 25. februar 2005 av Patz Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 lewl, jeg kjørte på med et lag sprøytesparkel oppå den dassa klarlakken, men da sprakk sparkellaget, og laget dype "grøfter. Trodde det vra pga kulda, og flytta alt inn etter ett nytt lag, men samme skjedde igjen :/. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å hindre det? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Tror du burde pusse ned lakken.. Lakken skal jo liksom beskytte, så den forhindrer vel sånt å sitte ordentlig! Lenke til kommentar
loqron Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Best å pusse ned lakken Bruk vannslipingspapir.. Anbefales Først gå over med p240 og til slutt p 400.. Så får du et bra resultat BTW: HVilken lakk brukte du ?? Brukte du samme marke på lakken ?? Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Det går jo ann å sandblåse kabinettet helt ned. Da får du en fin overflate på kabbiset.. Så pusser du dette litt til og begynner med skikkelig grunning. Les i noen andre worklogger som har gjort dette og fått det ganske bra til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå