Xell Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 UV-reaktive lakker får man ikke i Norge ennå.. Elfa har Den er gjennomsiktig og blir blå når man lyser på den. Det er i utgangspunktet en lakk som brukes på kretskort slik at man i ettertid kan se om de har blitt utsatt for fysisk stress. Brudd i lakk laget vil indikere påvirkning som kan ha skadet elektronikken også. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Fluoriserende da, hva er det?Fluoriserende penner og UV-penner er to vidt forskjellige ting. Men du kan få ganske lik effekt med begge typer! En fluoriserende flate ser ut som en knall farge, men i mørket får du en fin effekt som ligner på UV-effekten. Forskjellen er at når det er lys, trekker det fluoriserende til seg lys og lagrer det. Når det blir mørkt kan man se dette i form av et slags lys som er veldig likt det du får ut av UV-penner. Fluoriserende penner er imotsetning til UV-penner ofte MYE billigere, men gir dessverre ingen varig effekt slik UV-penner gjør. Har du en markeingstusj/penn i penalet er denne nokså sikkert fluoriserende og du kan bruke denne på kortet ditt å oppnå en fin effekt! Fluoriserende flater får en forsterket effekt av UV-lys, derfor medbringer jeg det i denne guiden Mener du at fluoricerende lakker lyser i mørket slik som lykketroll? jeg har fluroicerende lakk, den lyser ikke i mørket men under uv lys lyser den opp likt som sleevingen min. Og hva mener du med ingen varig effekt? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Det holder på lyset, noe som gir en god effekt i mørket.. Problemet er bare det der med feinisjonene, fordi mye UV-lakk er fluor, og omvendt.. Lenke til kommentar
Laffen_styx89 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 dt bler jo kjedeligt å bruga ein UV tysj te å fargelegga ein STORE vifta =P, bruge 1 time for å få alt tysja Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) brukte under 2min jeg da.. Ps: Flott om du ikke skriver på dialekt Men dialekten er tøff! *snakker den selv* Endret 31. mars 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 hm.. pennene er fra ARK, og merket er penol 12 art.no: 12841298 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 dt bler jo kjedeligt å bruga ein UV tysj te å fargelegga ein STORE vifta =P, bruge 1 time for å få alt tysja det tar 2 timer og spraye Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 jeg brukte lissom 5 min på og lakke vifta mi bra..den ble jo fet...etter mitt syn! den er lakka med fluoriserende spray fra claser'n! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 2 timer var vel bare et uttrykk! For jeg brukte nemlig bare 5 minutter på en 120mm! Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 jeg brukte lissom 5 min på og lakke vifta mi bra..den ble jo fet...etter mitt syn! den er lakka med fluoriserende spray fra claser'n! Da lakkerte du vle hele og ikke bare bladene? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Brukte en gul overstrykningspenn på bladene og en rosa en på ramma..! Lenke til kommentar
Laffen_styx89 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jaja jeg har en vifte som jeg fant, den er 16 cm i diameter og den vil jeg "streke" med UV for at den skal se litt tøff ut Jeg vil farge HELE viften..... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Settes som sticky. Yees! Det var på tide! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Jippppiii!! *KlappeForSegSelv* Hyggelig å få noe for strevet.. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Det var på tide;) good work Glisevask! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ja, helt enig, på tide med sticky på denne! Grattla Glisevask! Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) jeg brukte lissom 5 min på og lakke vifta mi bra..den ble jo fet...etter mitt syn! den er lakka med fluoriserende spray fra claser'n! Da lakkerte du vle hele og ikke bare bladene? ja jeg lakkerte hele seff... *grattis* glisevask Endret 3. april 2005 av wakZ1 Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bra at Moderator endelig fikk fingern ut Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Effekten fra en biltema "lykt" (led med batteri) til 9.90kr : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå