Gå til innhold

FAQ (Guider, sponsing, ordbok ++) - Oppdatert! :)

Anbefalte innlegg

UV-reaktive lakker får man ikke i Norge ennå..

Elfa har :) Den er gjennomsiktig og blir blå når man lyser på den. Det er i utgangspunktet en lakk som brukes på kretskort slik at man i ettertid kan se om de har blitt utsatt for fysisk stress. Brudd i lakk laget vil indikere påvirkning som kan ha skadet elektronikken også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fluoriserende da, hva er det?

Fluoriserende penner og UV-penner er to vidt forskjellige ting.

Men du kan få ganske lik effekt med begge typer!

En fluoriserende flate ser ut som en knall farge, men i mørket får du en fin effekt som ligner på UV-effekten. Forskjellen er at når det er lys, trekker det fluoriserende til seg lys og lagrer det. Når det blir mørkt kan man se dette i form av et slags lys som er veldig likt det du får ut av UV-penner. Fluoriserende penner er imotsetning til UV-penner ofte MYE billigere, men gir dessverre ingen varig effekt slik UV-penner gjør. Har du en markeingstusj/penn i penalet er denne nokså sikkert fluoriserende og du kan bruke denne på kortet ditt å oppnå en fin effekt!

Fluoriserende flater får en forsterket effekt av UV-lys, derfor medbringer jeg det i denne guiden

Mener du at fluoricerende lakker lyser i mørket slik som lykketroll? :hm:

jeg har fluroicerende lakk, den lyser ikke i mørket men under uv lys lyser den opp likt som sleevingen min.

Og hva mener du med ingen varig effekt?

Lenke til kommentar
jeg brukte lissom 5 min på og lakke vifta mi bra..den ble jo fet...etter mitt syn! den er lakka med fluoriserende spray fra claser'n! :D

Da lakkerte du vle hele og ikke bare bladene?

ja jeg lakkerte hele seff...

*grattis* glisevask

Endret av wakZ1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...