Gå til innhold

Hvorfor er det så mange Amd64 3500+ til salgs?

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Syns titt og ofte at jeg ser denne prosessoren på bruktmarkedet og synes det er rart siden det er den beste prosessoren i dag med hensyn på ytelse vs. pris. (så vidt jeg vet)

Legger også merke til at alle selges uten vifte og disse kommer vel bare i boxed versjon så vidt jeg vet...?

Sist og ikke minst så selges dem meget rimelig, rundt 1200 kr. Nypris er vel rundt 2400 kr (med kjøler)

Blir litt skeptisk til å kjøpe disse.

Noen komentarer til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på QXL, her på hw.no. Ok, så dem kommer kanskje ikke bare i boxed. Men det e vel noe av det bedre mann kan kjøpe i dag så hvorfor selge dem brukt allerede nå?

Tanken min er at når mann bare selger prosessoren er det for å erstatte den med en annen prosessor. En raskere prosessor er ganske mye dyrere enn denne og kostnaden forsvares ikke med en moderat økning i ytelse fra 3500+ til 3800+.

Selge den for å kjøpe en billigere prosessor fordi mann har dårlig råd? Men 3500+ prosessoren selges jo for mindre enn hva en svakere prosessor vil koste....

Hadde prosessoren vært solgt med hovedkort kunne jeg skjønt det, at selgeren vil skifte platform...

Lenke til kommentar
Ikke på QXL, her på hw.no. Ok, så dem kommer kanskje ikke bare i boxed. Men det e vel noe av det bedre mann kan kjøpe i dag så hvorfor selge dem brukt allerede nå?

Tanken min er at når mann bare selger prosessoren er det for å erstatte den med en annen prosessor. En raskere prosessor er ganske mye dyrere enn denne og kostnaden forsvares ikke med en moderat økning i ytelse fra 3500+ til 3800+.

Selge den for å kjøpe en billigere prosessor fordi mann har dårlig råd? Men 3500+ prosessoren selges jo for mindre enn hva en svakere prosessor vil koste....

Hadde prosessoren vært solgt med hovedkort kunne jeg skjønt det, at selgeren vil skifte platform...

Kan være at mange har kjøpt seg såpass rask prosessor i den tro at de dobler scoren sin i forskjellige Benchmarks, men når de finner ut at det ikke er tilfelle så selger de det igjen! Pluss at nerder er en rase fattig av natur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har ikke dette sammenheng med at "nerdene" som dere kaller det.. ønsker å bytte ut sin 0.13Micron Newcastle til 0.09Micron Winchester?

Sistnevnte er kjøligere.. og klokker visstnok mye bedre enn sin forgjenger...

Er selv spent på om den "demo-CPU" jeg kjøpte fra Komplett er en "winnie"... Er det en Newcastle blir det vel angrefrist...

Synd at ikke alle Webshops er like flinke til å spesifisere dette...

Edit:

Og så er vi "nerder" av natur ikke griske QXL-selgere.. derfor billigsalg.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har ikke dette sammenheng med at "nerdene" som dere kaller det.. ønsker å bytte ut sin 0.13Micron Newcastle til 0.09Micron Winchester?

Sistnevnte er kjøligere.. og klokker visstnok mye bedre enn sin forgjenger...

Det var ett sånt svar jeg var ute etter. Skjønte at det var noe som lå under. Selvfølgelig vil mann heller ha en som er bygd på 0,9 micron. Ikke noen brukt cpu på meg da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...