Cilleron Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Dette er noe jeg gjorde med min gamle PSU for å få den til å holde kjeft, jeg har i ettertid bytta fra q-tec 400w til fortron source 400w, og forskjellen er merkbar! Beklager bildekvaliteten, jeg har et ELENDIG kamera, det tar bilder i 640x480 pixler Man trenger: 1 stk PSU 1 stk fanduct 80->120mm 1 stk 120mm viftegrill 1 stk 120mm lyddemper (eventuellt) 1 stk 19dB Papst 120mm vifte 16 stk vifteskruer verktøy, bl.a skrutrekkere, avbiter og/eller dremel eller lignende 1: Demontering Skru dekselet av strømforsyningen og ta ut begge(om du har 2) viftene. Ta ut all innmaten av PSU'n, metallsopn og strøm pleier å bli en interessant kombinasjon... 2: Viftemodding Den ene vifta gir du til nabobikkja, for de bråker like mye begge 2... Den andre skal vi bruke som "adapter" for å få montert fanducten, så her klipper/kapper du bort senter av vifta, etter de røde strekene på bildet. Deretter må du dele vifta for å kunne tre den inn i PSU, etter den gule streken. Jeg måtte også fjerne noen avstivere i hjørnene av vifta for å få det til å passe. JA, jeg har brukt paint... 3: PSU modding Nå er det en fordel å ha dremel eller vinkelsliper, alt jeg hadde var platesaks og tang. Noe av metallet rundt viftehullet må bort for å få plass til restene av vifta. Bildet taler for seg selv... 4: Montering Her er rekkefølgen relativt viktig, for å kunne montere alt så enkelt som mulig... Først må du montere restene av den gamle viften, ved å klemme sammen viften der du har delt den og dytte den motsatte enden av vifteramma halvveis inn i PSU først og vri resten inn. Når du nå slipper vifta, vil den få tilbake sin opprinnelige form, og du kan få skrudd i skruene. Her må man bruke en liten flatskrutrekker for en vanlig PH2 stjernetrekker er for tykk til å gå gjennom skruehullene. Det kan også være en fordel at det har vært skruer der fra før, for da er det lettere å skru med den lille trekkeren. Deretter er rekkefølgen som følger: a) montere innmaten i PSU b) montere PSU i kabinett c) montere 120mm vifta til fanducten med lyddemperen mellom d) montere fanduct og vifte til PSU e) montere viftegrill 5: Hmm, var det alt? Tydeligvis... Nå sitter du antageligvis med en PSU som ligner dette: Endret 25. februar 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Sorry, men hva i H***** skal du med resten av den gamle viften? For å feste trakten, trenger du bare skruer og muttere? KISS Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 for å få nok avstand til å kunne feste powerkabelen, og jeg kunne ikke feste viften direkte på utsiden av PSU, for da kom det i konflikt med kabinett-festene... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Eneste jeg gjorde for og modde en PSU engang var å sette viftene på 5V. Såååå mye enklere, samt at det ikke ble så veldig mye varmere inni PSU'en. "KISS" Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Oi, denne hadde truffet meg om jeg ikke hadde bestemt meg for å rett og slett bytte ut min.. Hadde blitt en finfin sticky! Men hvor mye måtte du ut med for alt? Og uansett hvor mye du modder en Q-tec blir den aldri stabil.. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) jeg betalte et par hundringser for det på en lokal butikk som skulle nedlegges denne modden senket også temperaturen i kabbinettet, så jeg fjernet de 2 viftene i døra på q-tec-kabbiset. gikk fra 4x bråkete 80mm vifter til 1x 120mm papst, og CPU temp gikk ned et par grader idle. Endret 25. februar 2005 av Cilleron Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Stille Q-tec PSU? bruk noe annet. DA blir Q-tec stillegående... Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Stille Q-tec PSU? bruk noe annet. DA blir Q-tec stillegående... haha, helt eni. Bruk heller spenna på en ny psu en en paps vifte pluss mye dill dall når q-tecen er drit uansett hvor stille den er! Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 denne modden funker sikkert for de fleste andre PSU'er på markedet også? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Stille Q-tec PSU? bruk noe annet. DA blir Q-tec stillegående... haha, helt eni. Bruk heller spenna på en ny psu en en paps vifte pluss mye dill dall når q-tecen er drit uansett hvor stille den er! Q-Tecen kan jo først og fremst være til øving osv. Hadde vært litt owned hvis du hadde herpa en ny MIST 500W PSU for 800,- vel? Nice mod Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Syns dette var en kjempebra guide. Samma hvilken psu det er gjort på, er jo nesten helt lik de fleste andre psuer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå