Dead_Rabbit Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg var ikke sikker på hva han kunne, og da er det greit å ta noe som det er ganske sikkert at han kan. Jeg har ikke lest TIC++ selv, så jeg vet ikke når de forskjellige tingene blir tatt opp. Sikkert greit for fyren å se flere muligheter også. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 joda. men nå har det seg sånn at koden din og jblack sin ikke funker heller da.. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Saboi sin kode er tydeligere og bedre: #include <fstream> #include <iostream> #include <limits> #include <string> int main() { using namespace std; string word; cout << "Enter filename to open: "; cin >> word; ifstream file(word.c_str()); if (!file) { cerr << "Unable to open " << word << " for reading...\n"; exit(1); } while(getline(file, word)) { cout << word << endl; cin.ignore(std::numeric_limits<std::streamsize>::max(), '\n'); } return 0; } Edit: Glemte #include <fstream> Endret 25. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 joda. men nå har det seg sånn at koden din og jblack sin ikke funker heller da.. Ja.. Da er det bare å legge seg flat Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 takk Myubi! Den funket perfect men det er et par ting jeg lurer på, og det er dette: cin.ignore(std::numeric_limits<std::streamsize>::max(), '\n'); ifstream file(word.c_str()); Har lært ifstream in("filnavn") kan noen forklare litt om d? skjønner det litt, men ikke godt nok. Har lyst og få med meg det meste Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ikke takk meg -- det var saboi som skrev koden. Jeg satte den bare inn i kontekst, slik at du skulle forstå den. Den første linjen venter kort fortalt på at brukeren trykker enter. Den andre linjen kaller std::string::c_str(), som returnerer en const char* (ofte referert til som en C-style string). Det er den (parameter)typen konstruktøren til ifstream vil ha. Tilsvarende er "filnavn" også en const char*, så de to kan brukes om hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå