Bone Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Vanskelig å skrive Tittel på emnet mitt, uten å bare skrive "hjelp meg", .. Håper jeg også fant rett kategori.. Usikker på om den skulle gå under generell programmering, eller bare under "programvare" .. Skal lage en liten timeliste i Excel, og jeg er litt på vei. Hovedtanken er at vi ansatte skal skrive fra/til hvilket klokkeslett vi jobber, så skal det poppe opp en X i en celle hvis X'n er innenfor tidsrammen. Det er én celle for hver time i døgnet. Så hvis jeg skriver at jeg jobber fra 15:00 til 23:00 så skal det poppe opp en X i cellene som representerer hver av de 8 timene. Og det skal ikke blir X i de andre timene. Dette har jeg klart. Problemet, -altså det jeg ikke har klart ( ) er å bruke TIDS-formatet; 15:00 til 23:00! Jeg har klart det når jeg bruker 15 til 23, altså tallverdier.. Her er formelen som fungerer (15 til 23) =IF(D9<E9;(IF((D9<=8)*AND(E9>8);"X";""));IF((D9>E9);(IF((D9<=8);"X";""));"")) Den sjekker da cellene D9 og E9 som er TID INN og TID UT. Tallet 8 i formelen betyr at den sjekker "timen 8". Denne formelen fungerer ikke (15:00 til 23:00) =IF(TIME(D9;D9;D9)<TIME(E9;E9;E9);(IF((TIME(D9;D9;D9)<=TIME(G5;G5;G5)*AND(TIME(E9;E9;E9)>TIME(G5;G5;G5);"X";""));IF((TIME(D9;D9;D9)>TIME(E9;E9;E9));(IF((TIME(D9;D9;D9))<=TIME(G5;G5;G5);"X";""));"")))) Her har jeg satt Tallverdi i cellene D9 og E9 og 07:00 i G5-cellen. Resultatet jeg får er "FALSE". Håper noen kan hjelpe meg!? Spør hvis dere lurer på noe mer! EDIT: Kan selvfølgelig bare gi meg en instruks når det gjelder TIME -behandling. =IF(B9<C9;"riktig";"feil") Hva skal jeg gjøre når det står 15:00 i B9 og 23:00 i C9.. Hvordan leser den av tidspunkter?! Endret 24. februar 2005 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Tror jeg gjorde det litt vanskeligere enn det var/er jeg.. Fikk det til.. Men, er det mulig at det står noe i ei celle, men vises noe annet!? At tallet 8 vises i ei celle, men at verdien er "08:00:00" .. ? eller 08:00, f.eks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå