zlamabad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 I mangel på et bedre sted å poste denne tråden, prøver jeg meg her. Steng i vei hvis det blir altfor OT eller om det finnes en slik tråd allerede. Hard en laptop (tundra 1555) som i det siste har begynt å bli usannsynlig treg av seg. Noe så enkelt som å åpne windows explorer tar 5-10 sekunder. Man kan godt si at dette ikke er så viktig, men det er EKSTREMT plagsomt i lengden når man vet at maskina egentlig er god for adskillig mer, og når en annen pc, med langt mindre systemressurser, er veldig mye raskere. - Har godt med ledig diskplass - Har ingen virus eller spyware/adware - Har minimalt med programmer med autostart - Har kjørt diskdefragmentering - Har ryddet opp i registeret - Har avinstallert unødvendige programmer Er det noen som har noen flere, hotte triks som bør prøves i en slik situasjon? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hva med å rett og slett ta en formatering? Pleier å gjøre underverker... Lenke til kommentar
zlamabad Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hva med å rett og slett ta en formatering? Pleier å gjøre underverker... Sorry, det glemte jeg å nevne. Det er ikke spesielt lenge siden siste formatering. Og det er IKKE et alternativ akkurat nå Lenke til kommentar
moray Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Er det noen prosesser som bruker nesten 100% av CPU? Lenke til kommentar
zlamabad Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Er det noen prosesser som bruker nesten 100% av CPU? Nei, 90% ledig ressurser stort sett. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hva med å rett og slett ta en formatering? Pleier å gjøre underverker... ja, formatering innimellom er et must! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Sikkert problemer med temperaturen på selve cpu, du må nok prøve å få ut alt støvet som ligger inne i pcen din. Prøv eventuelt å bruke en støvsuger med plast munnstykke ovenfor inntaket hvor det taes inn frisk luft til pcen. Hvis du er sikker på hva du gjør så kan du åpne pcen og fjerne støvet for hånd med q-tips og litt isopropanol for den siste finpussen. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Prøv å kjør et -reg. cleaner- program. Jeg gjorde det og jeg synes det gikk litt raskere. Brukte "RegSupreme" --> Søk @ Google eller noe. -Jar Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er en slit Tweak tips tråd i windows delen av forumet , men når jeg tok reg. clean brukte jeg ccleaner spyware er heller ikke noe ålright så da fikk : Trojan remover Giant antispyware SPY BOT search and destroy AD-Aware SE personal det var de som fikk jobbe med spyware Noen andre som jobber ganske greit er : Avast antivirus og Norton 2004 med licens et program som er ganske enkelt og greit og bruke vis du vill fjerne masse autokjør greier er R4U Soft StartUp Orgenizer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå