Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Razzia hos fildelere i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ler av pirater!!! :D Håper dere alle blir buttfucked! Muhaha!

 

Jeg kjøper kun orginale musikk cd'er (liker å støtte bandene jeg hører på!), orginale dvd filmer (ingenting ser bedre ut enn ekte filmer i hyllen!) og orginale Gamecube spill (ser bra ut - dessuten kan man ikke kopiere GC spill!) - Så, ikke alle er pirater! ;)

Så du synes voldtekt og sodomi er en passende straff for piratkopiering?

Lenke til kommentar

Hvis jeg tar et bilde av et maleri og henger det opp på veggen, burde jeg straffes for det?

 

Tenker at mange har en plakat av f.eks "skrik" rundt i landet.

 

Men uansett så er ingenting som originalen av kunst man virkelig verdsetter :tease:

Endret av Liar
Lenke til kommentar

dersom du tar bilde av et maleri, og henger det opp på veggen, hvorpå det brenner opp og totalskader leiligheten din.. hvems feil er det da? din, siden du var så dum å ta bilde og henge det opp, eller de som har lagt selvantenning inn i fotografiet? ja jeg vet det er litt søkt men det illustrerer poenget om virus i filer....

 

mhv. masa

Lenke til kommentar
dersom du tar bilde av et maleri, og henger det opp på veggen, hvorpå det brenner opp og totalskader leiligheten din.. hvems feil er det da? din, siden du var så dum å ta bilde og henge det opp, eller de som har lagt selvantenning inn i fotografiet? ja jeg vet det er litt søkt men det illustrerer poenget om virus i filer....

 

mhv. masa

Huff... dette blir for dumt. Hva om fyren hadde bodd i 5 etg. i en høyblokk med 150 mennesker. Er det var mannen som tok med det "piratkopierte" bildet som av selvantennelig eller de som la inn tennsatsen? :hmm:

Lenke til kommentar

spørsmålet står fremdeles: dersom du laster ned et virus, er det du (dummingen) eller de som har lagt det der (slemmingene) som har skylda - dvs. er den som har skyld i evt. skader viruset forårsaker. ingen grunn til å dra inn ytterligere spredning av virus med i denne sammenhengen - her er det snakk om samspillet dumminger og slemminger imellom.

 

kan derfor ikke se at du har svart på spørsmålet.

 

mhv masa

Lenke til kommentar

Det blir for dumt når folk trekker ting ut av sine rette proposjoner. Hvorfor i alle dager må folk blande inn alvorlige forbrytelser i diskusjonen?

La oss nå alle vise litt sunt folkevett og diskutere det som faktisk var tråden her inne, nemlig fildeling.

Dette er pr definisjon ulovlig, og de fleste vet det. Er det galt da, moralsk sett, at rettighetsinnehaverne beskytter sitt eget produkt med for eksempel et virus?

Og ikke pådytt meg den meningen at dette skal være et veldig skadelig virus igjen.

Hold dere heller til temaet, og la deres egne meninger være det de er. Nemlig deres..

Lenke til kommentar
Det blir for dumt når folk trekker ting ut av sine rette proposjoner. Hvorfor i alle dager må folk blande inn alvorlige forbrytelser i diskusjonen?

La oss nå alle vise litt sunt folkevett og diskutere det som faktisk var tråden her inne, nemlig fildeling.

Dette er pr definisjon ulovlig, og de fleste vet det. Er det galt da, moralsk sett, at rettighetsinnehaverne beskytter sitt eget produkt med for eksempel et virus?

Og ikke pådytt meg den meningen at dette skal være et veldig skadelig virus igjen.

Hold dere heller til temaet, og la deres egne meninger være det de er. Nemlig deres..

Nedlasting av musikk og filmer er ikke forbudt i Norge pr idag.

Lenke til kommentar
Det blir for dumt når folk trekker ting ut av sine rette proposjoner. Hvorfor i alle dager må folk blande inn alvorlige forbrytelser i diskusjonen?

La oss nå alle vise litt sunt folkevett og diskutere det som faktisk var tråden her inne, nemlig fildeling.

Dette er pr definisjon ulovlig, og de fleste vet det. Er det galt da, moralsk sett, at rettighetsinnehaverne beskytter sitt eget produkt med for eksempel et virus?

Og ikke pådytt meg den meningen at dette skal være et veldig skadelig virus igjen.

Hold dere heller til temaet, og la deres egne meninger være det de er. Nemlig deres..

Nedlasting av musikk og filmer er ikke forbudt i Norge pr idag.

Ikke..?

Trodde faktisk det at musikk og filmer hadde noen opphavsmenn, og disse må vel gi samtykke til at folk kan laste det ned før det er lovlig. Og jeg tviler vel i dypet av mitt gamle humpete hjerte på at disse samtykker i slikt så altfor ofte..

Lenke til kommentar

Hold dere heller til temaet, og la deres egne meninger være det de er. Nemlig deres..

Nedlasting av musikk og filmer er ikke forbudt i Norge pr idag.

Ikke..?

Trodde faktisk det at musikk og filmer hadde noen opphavsmenn, og disse må vel gi samtykke til at folk kan laste det ned før det er lovlig. Og jeg tviler vel i dypet av mitt gamle humpete hjerte på at disse samtykker i slikt så altfor ofte..

det ditt "gamle, humpete hjerte" ikke har fått med seg, er hva som er lov å laste ned til eget bruk....

 

sikker på at det er noen som tar seg bryet med å ramse opp regelverket for deg - det gidder ikke jeg siden det finnes her.

 

med den foreslåtte lovgivningen vil all nedlastning bli kriminalisert, slik jeg har forstått det.

 

mhv. masa

Lenke til kommentar

Ikke..?

Trodde faktisk det at musikk og filmer hadde noen opphavsmenn, og disse må vel gi samtykke til at folk kan laste det ned før det er lovlig. Og jeg tviler vel i dypet av mitt gamle humpete hjerte på at disse samtykker i slikt så altfor ofte..

Det må selvfølgelig foreligge en tillatelse fra opphavsmen for å distribuere kopier, men det er jo fortsatt lovlig å laste den ned av en bruker. Det er jo distributøren som er ansvarlig, ikke den som laster ned.

 

http://www.lovdata.no/all/hl-19610512-002.html

Lenke til kommentar

Hold dere heller til temaet, og la deres egne meninger være det de er. Nemlig deres..

Nedlasting av musikk og filmer er ikke forbudt i Norge pr idag.

Ikke..?

Trodde faktisk det at musikk og filmer hadde noen opphavsmenn, og disse må vel gi samtykke til at folk kan laste det ned før det er lovlig. Og jeg tviler vel i dypet av mitt gamle humpete hjerte på at disse samtykker i slikt så altfor ofte..

det ditt "gamle, humpete hjerte" ikke har fått med seg, er hva som er lov å laste ned til eget bruk....

 

sikker på at det er noen som tar seg bryet med å ramse opp regelverket for deg - det gidder ikke jeg siden det finnes her.

 

med den foreslåtte lovgivningen vil all nedlastning bli kriminalisert, slik jeg har forstått det.

 

mhv. masa

Ok..

Så det er altså pr definisjon ikke ulovlig å laste ned? Hva i alle himmelens dager er det jeg har sittet her og kranglet om da?

Pytt, pytt.

Lenke til kommentar

mmmf.. noen som følger lite med i klassen...

 

med den foreslåtte lovgivningen vil det bli slik du hevder: alt blir kriminalisert. og som moralens vokter, er det kanskje deg spørsmålet om passende strafferammer bør rettes til? det er vel slik at jo lavere terskel det er for lovbruddet, jo høyere legges straffen.

dine heftige meninger tilsier en heftig strafferamme - som vil gå ut over alle ola dunk som sitter og laster ned.

 

mhv. masa

Lenke til kommentar
mmmf.. noen som følger lite med i klassen...

 

med den foreslåtte lovgivningen vil det bli slik du hevder: alt blir kriminalisert. og som moralens vokter, er det kanskje deg spørsmålet om passende strafferammer bør rettes til? det er vel slik at jo lavere terskel det er for lovbruddet, jo høyere legges straffen.

dine heftige meninger tilsier en heftig strafferamme - som vil gå ut over alle ola dunk som sitter og laster ned.

 

mhv. masa

Inndra utstyret til de som gjør det, og la loven få tilbakevirkende kraft. Det må da kunne virke avskrekkende. Og legg på en bot som virkelig avskrekker, og kutt linja til nettet.

Det må da være passelig..

Lenke til kommentar
Men moralsk sett synes at nordmenn viser en slett moral, når de henter ned ting og tang de i utgangspunktet vet er ulovlig lagt opp.

Vi er blitt en nasjon av skurker, og det er betenkelig..

Der er jeg helt enig. Men hvorfor kaller du dem skurker? De har jo ikke gjort noe ulovlig. Det er allikevel ikke disse personene som er det store problemet med piratkopieringe, men dem som bruker p2p programmer. Dem som gjør det er jo også distributør pga opplastning. Disse begår jo allerede idag lovbrudd! Der finnes allerede lov. Siden disse ikke allerede er blitt stoppet, ser jeg ikke hva et nytt lovforslag kan gjøre som den gamle allerede ikke kan.

Lenke til kommentar
Men moralsk sett synes at nordmenn viser en slett moral, når de henter ned ting og tang de i utgangspunktet vet er ulovlig lagt opp.

Vi er blitt en nasjon av skurker, og det er betenkelig..

Der er jeg helt enig. Men hvorfor kaller du dem skurker? De har jo ikke gjort noe ulovlig. Det er allikevel ikke disse personene som er det store problemet med piratkopieringe, men dem som bruker p2p programmer. Dem som gjør det er jo også distributør pga opplastning. Disse begår jo allerede idag lovbrudd! Der finnes allerede lov. Siden disse ikke allerede er blitt stoppet, ser jeg ikke hva et nytt lovforslag kan gjøre som den gamle allerede ikke kan.

Nei..

At gjeldende lover ikke virker er lett å se. Både når det gjelder fildeling og andre kriminelle aktiviteter.

Antageligvis er straffene alt for lave. Folk fra øst-europa ler jo bare av fengselet her, og betrakter det som en betalt ferie.

Ikke rart lovene ikke hjelper..

Lenke til kommentar

Faktisk er det synd å se hvilken forfatning det norske samfunn er i. Den slette moralen blant folk, likegyldigheten i forhold til andre menneskers nød og pine..

Ting er ikke som da jeg var ung..

Men det er godt å se at det finnes noen oppegående, bevisste personer her inne, som har synspunkter og kan legge dem frem på en saklig måte. Er meget positivt overrasket over deg, Hishadow..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...