Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Razzia hos fildelere i Sverige

Anbefalte innlegg

Razzia på TG? Hva skal de bevise da? At ungdommene har med seg backup-kopier av filmer og spill istedenfor original-CDer og DVDer, for å hindre at originalkopiene deres blir stjålet?

Latterlig. Om noen så ble tatt med 100 filmer på TG, så ville det være unødvendig trakassering. Selv ville jeg aldri tatt med meg originaler på noe slikt som TG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan finnes mange måter å finansiere produksjon på. Hadde markedet vært annerledes, kunne kanske Pixar klart det på andre måter.

Og det er visst ikke helt umulig å lage ganske bra effekter, selv når man lager noe man ikke tjener på selv:

http://www.panicstruckpro.com/revelations/...ions_media.html

:!: Den så morsom ut, men jeg ville ikke kalt ganske bra effekter for 1997 gode nok idag.

ref. se trailer.mpg ;)

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Latterlig. Om noen så ble tatt med 100 filmer på TG, så ville det være unødvendig trakassering. Selv ville jeg aldri tatt med meg originaler på noe slikt som TG.

Nei folk drar jo selvfølgelig på TG for å sitte å se på DVD i et støyinferno istedet for å gjøre det hjemme...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
kom over en interessant opplysning.. i kina, der piratkopiering er en del av kulturen (hevdes det i alle fall), driver 95-99% av befolkningen med piratkopiering.

Tenk det da hishadow, en milliard lovbrytere bare i Kina. Kan ikke du väre så snill å beregne ca hvor mange fler fengsler som trengs å bygge? Takk :p

Lenke til kommentar
kom over en interessant opplysning.. i kina, der piratkopiering er en del av kulturen (hevdes det i alle fall), driver 95-99% av befolkningen med piratkopiering.

Tenk det da hishadow, en milliard lovbrytere bare i Kina. Kan ikke du väre så snill å beregne ca hvor mange fler fengsler som trengs å bygge? Takk :p

Interessant nok koster underholdningsprodukter veldig lite i kina, spennede hvordan "mindre piratkopiering fører til lavere priser". Men nok om det, er vel egentlig ett sidespor i debatten.

Shimano: Poenget er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, skal de a beslag i 5000 pcer da mener du?

AtW

Lenke til kommentar

Nei folk drar jo selvfølgelig på TG for å sitte å se på DVD i et støyinferno istedet for å gjøre det hjemme...

ja, klart det :p

Må jo være litt sosial :tease:

Lenke til kommentar
kom over en interessant opplysning.. i kina, der piratkopiering er en del av kulturen (hevdes det i alle fall), driver 95-99% av befolkningen med piratkopiering. Dette har de store selskapene fått med seg.

Oisann, så der er faktisk hele befolkningen i verdens mest befolkede land noen forferdelige kriminelle lovbrytere. Er det rart at verdens plate/filmindustri sliter på konkursens rand? Jeg synes også man bør sette hele befolkningen i fengsel og straffe dem! :lol:

Lenke til kommentar
Razzia på TG? Hva skal de bevise da? At ungdommene har med seg backup-kopier av filmer og spill istedenfor original-CDer og DVDer, for å hindre at originalkopiene deres blir stjålet?

Vel, nå har det så at på de fleste LAN jeg har vært på, så laster vi WAREZ alt vi klare mens vi spiller, men ungdommen på TG de spiller kanskje bare CS, og unngår WAREZ for å opprettholde en bra PING.

Men jeg skjønner jo det, at jeg ikke kan ta med meg alle 70 orginale XBOX spillene mine, de 5000 CD'ne, alle de orginale Programmene mine på TG, nei, det hadde jo ikke blitt plass, får heller ta de med på disk, bare jeg husker å stenge sharet :p

Lenke til kommentar

"Platebransjen mot Antipiratbyrån"

IFPI mener altså at Antipiratbyrån går for langt: http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305738

Interesant artikkel, men legg spesielt merke til følgende avsnitt:

"- Vi reagerer ikke mot enkeltpersoner, bare mot bedrifter. Vi konsentrerer oss om større ftp-arkiver og servere, ikke om fildelere. Det kommer vi ikke til å gjøre før den nye loven trer i kraft, sier jurist Magnus Mårtensson i platebransjens organisasjon IFPI."

Her sier IFPI rett ut at de kommer til å gå til gigantsøksmål / anmeldelse mot enkeltpersoner så snart loven er på plass. Og det er ingen grunn til å tro at IFPI vil velge å gjøre ting anderledes i Norge. Gled deg til å få en regning på ni millioner i postkassa den dagen loven blir innført i Norge...

Lenke til kommentar

Som man reder ligger man. Jo verre industrien oppfører seg, desto verre vil angrepene mot dem bli, både på nettet og i det virkelige liv. Jeg tror ikke folk helt skjønner at i miljøene vi her snakker om er det folk som ikke bare har kunnskaper nok til å uskadeliggjøre motstanderne sine. De vil gjøre det også.

Lenke til kommentar
Haha, jeg må nesten bare le av APB, men det er også et tegn på en skremmende utvikling, der deling av filer ser ut til å bli den værste kriminaliteten man kan begå.

At media gir det mest oppmerksomhet betyr ikke at det blir sett på som den værste kriminaliteten.

Men begynner jo å bli ganske tydelig at APB driter seg ut litt for grovt her. Kanskje derfor bransjen selv er ganske kritiske mot dem.

Lenke til kommentar

Ser faktisk ut til at Pontén ER PERFEKT som min høyre hånd i informantnettverket!

Bare hør på lovordene hans om metodene sine:

"Infiltratører har en enorm effekt", sier Henrik Pontén.

"Ska ni fortsätta att använda er av infiltratörer?", spør intervjuer.

"Ja, det ger en enorm effekt. Det var precis det här vi ville uppnå.", svarer Henrik Pontén.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk den rettskafne Pontén hadd vært svært positiv til min effektivisering av tysternettverket ditt.(Min effektivisering besto av fjerning av politiet samt overgivelse av deres fullmakter++ til private organisasjoner feks. APB)

Journalist:Varför har ni inte redogjort för Kronofogden om Rouge' existens?

Pontén:– … (tyst) Nu ska vi se… det har varit många turer. Jag måste gå tillbaka till vår anmälning.

Redegjøring ovenfor ditt og ovenfor datt skaper bare problemer for Pontén. Med min effektivisering blir slikt en sagablott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...