Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Razzia hos fildelere i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som er tatt her i Sverige er tatt fordi de delte ut ekstremt mye materiale på DC. Tilfeldige nedlastere vurderer de ikke engang å gå etter. Med å ta de store delerne får de jo tross alt begrenset en del.

Ja, helt klart, de får definitivt begrenset en god del. Men antar at de store fildelerne nå begynner å se etter nye distribusjons-muligheter, som blir vanskligere å spore...

Lenke til kommentar
Du kan stoppe det en gang, to ganger, kanskje tre og flere ganger. Men korporasjonene har uendelig med tid og uendelig med ressurser. Les litt om hvordan dette har gitt dem mer og mer makt i USA, og så i verden:

 

http://www.gangsofamerica.com/

Siden jeg er som å betrakte som analfabet i engelsk, gidder du å oversette?

 

Du trenger ikke å ta med alt. De viktigste momentene holder lenge.

Lenke til kommentar

hertugen:

 

Boken tar for seg korporasjonens historie i USA, fra den spede begynnelse, og frem til i dag. Den kommer med konkrete eksempler på både nye lover som har blitt vedtatt gjennom årene, rettssaker og overtramp. Den røde tråden er hvordan korporasjoner gradvis har økt sin makt og inflytelse i USA og verden over, og selvsagt misbrukt dette.

 

Det er mange eksempler på skitne triks fra korporasjoner (eller ofte hele industrier, som f.eks. tobakksindustrien), f.eks. at de setter opp organisasjoner som sprer feilinformasjon til folket og motarbeider forbrukernes interessegrupper. Disse organisasjonene arbeider under dekke av å jobbe for forbrukernes beste.

 

Det er såpass mange eksempler i boken at det er vanskelig å trekke ut spesifikke ting. Barnearbeider-skandalen Nike gikk gjennom er nevnt, og det beskrives hvordan Nike satte i gang en massiv reklamekampanje med løgner for å motvirke humanitære organisasjoner som ga Nike dårlig PR. For eksempel.

 

Det er forøvrig et eget nettsted som avslører korporasjonenes dekkoperasjoner, der organisasjoner som fremstår som uavhengige er eid av industrirepresentanter. Det het tidligere Disinfopedia, men du finner det nå her:

 

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=SourceWatch

 

Eksempel på en som representerer bl.a. tobakksindustrien og setter opp "dekkoperasjoner":

 

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Berman_%26_Co.

 

Morsomt hvordan en aktiv lobbyist for tobakksindustrien m.m. setter opp en organisasjon kalt "Center for Consumer Freedom", eller hva? Han representerer jo korporasjonene, ikke konsumentene.

 

(At CCF angriper PETA får være så. Jeg er selv en motstander av PETA. Men at de gjør en riktig ting betyr ikke at selve konseptet bak en slik korporasjonsorganisasjon er til nytte for samfunnet.)

Endret av hkm
Lenke til kommentar

"A front group is an organization that purports to represent one agenda while in reality it serves some other party or interest whose sponsorship is hidden or rarely mentioned."

 

"... For example, the Center for Consumer Freedom (CCF) claims that its mission is to defend the rights of consumers to choose to eat, drink and smoke as they please. In reality, CCF is a front group for the tobacco, restaurant and alcoholic beverage industries, which provide all or most of its funding."

Endret av hkm
Lenke til kommentar

 

Så de også listet industrivennlige eksperter:

  • # Bruce N. Ames
  • # Duwayne M. Anderson
  • # John Apel deceased
  • # David Aubrey
  • # Dennis Avery
  • # Ronald Bailey
  • # Sallie L. Baliunas

Synes dette var litt uheldig fremstilling. Det ligner jo nesten på abortmotstanderens hatlister.

 

Redit:

Synes for så vidt at Infoanachy er litt mer edruelig.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Jeg har ISDN jeg, neppe den store fildelern :p

 

Kjenner forresten 2 personer som har blitt kontaktet av ISP (Begge har tele2) og de fikk beskjed om at de hadde lasted ned ulovlig (En warnerbros film på han ene). Tele2 sperret nettet deres i noen dager, men ga ikke ut informasjon om de som hadde lastet ned.

Kompis på ISDN har 690gb Share.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at dette ligner på abortmotstandernes hatlister. De lister rett og slett individer som jobber med å villede folket. De sier ingenting om at de bør tas av dage.

Det gjør vel heller ikke abortmotstanderne. Men de markerer klart og tydelig hvem som har tatt kvelden.

Forskjellen er vel at abortmostanderne har vært kjent for å bruke terrorisme i sine metoder.

 

Det at døde industrivennlige "eksperter" listes er høyst relevant da deres uttalser kan bli stående i lang tid etter deres død. Ved å fjerne et navn når personen dør kan det altså føre til at personen tidligere uttalelser blir tatt for god fisk igjen, noe som selvfølgelig ikke er ønskelig.

Å i det hele tatt sammenligne aborthatlistene med dette vitner bare om svak forståelse av emnet.

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at abortmostanderne har vært kjent for å bruke terrorisme i sine metoder.

 

Det at døde industrivennlige "eksperter" listes er høyst relevant da deres uttalser kan bli stående i lang tid etter deres død. Ved å fjerne et navn når personen dør kan det altså føre til at personen tidligere uttalelser blir tatt for god fisk igjen, noe som selvfølgelig ikke er ønskelig.

Å i det hele tatt sammenligne aborthatlistene med dette vitner bare om svak forståelse av emnet.

Det er da strengt tatt unødvendig informasjon å liste på den siden. Det bør i stedet nevnes i sammendraget for personen det gjelder.

 

En skikkelig bommert hvis du spør meg.

Lenke til kommentar

"En venn av deg" vet nok veldig godt at han gjør noe ulovlig dersom han deler ut filmer, musikk og programvare. Så da kan han vel bare fortsette som før og være voksen nok til å ta konsekvensene av sine egne valg om onkel politi skulle stå på døra en dag.

Lenke til kommentar
-så viss "en venn av meg" sitter med 22Mbps upload 24/7, bør han da roe ned på delinga, eller er han fortsatt trygg med tanke på andre stordelere? (nei, er ikke snakk om dc++ og slikt shit)

Og hvis denne "vennen" din er med i de større "elite" nettverkene, så sliter han "litt" hvis han blir tatt også :D

Lenke til kommentar
Poenget var dog at så lenge en bare laster ned og klager på et forum

Hva vet du om hva andre folk her driver med? Betyr det at man diskuterer noe i et forum at man automatisk er ekskludert fra å "protestere" på andre måter?

 

Skjerp deg.

kan nesten ikke tro at du ikke tar min mening.. prøver derfor for tredje gang, med enda en presisering:

 

1. jeg påstår IKKE at jeg har oversikt over din gjøren og laden.,

 

2. Jeg påstår IKKE at dersom en diskuterer noe i et forum er man eksludert fra å "protestere" på andre måter.

 

3. jeg påstår at dersom man ikke benytter seg av forbrukermakt, har man liten eller ingen påvirkningskraft overfor musikkindustrien.

 

virkningen av punkt tre = det hjelper lite å KUN klage her på forumet.

 

håper dette var skarpt nok selv for deg.

 

mhv masa

 

edit: skriveleif

Endret av masedama
Lenke til kommentar

Jeg mener fildeling av musikk kan sammenlignes med, er bilindustrien, da spesiellt den Amerikanske sådan.

 

Begivenheter punktvis:

 

Bilindustrien:

 

1. En stor bilprodusent lager en ny pent utseende bil. Bilen har store mangler og store problemer med sikkerhet

2. Bilen slaktes av bilblader og program, mm.

3. Forbrukerer oppdager dette, og kjøper ikke den nye bilen, de kjøper kanskje biler fra en annen produsent, for å gjøre situasjonene verre.

4. Bilprodusenten antar dette kun er pga. dårlig omtale i pressen, og tenker "Det går over", og skylder på andre produsenters uhederlige reklame.

5. Bilprodusenten innser at denne nye bilen ikke selger og legger ikke mer penger i den, eller stopper produksjonen.

 

Plateindustrien:

 

1. Plateselskapet skaffer seg en ny artist, med fine pupper og et fint ansikt, de setter henne til å mime en sang, og gir ut en plate med brask og bram.

2. Albumet slaktes av den samlede ukepressen, P3 og P4's kommentatorer, og alle lignende instanser

Her har man tre muligheter

 

3.1. Forbrukerne fortsetter å kjøpe platen

5.1. Plateselskapet antar folk liker platen, og går inn for å produsere nye mengder med identisk møkk.

 

3.2. Forbrukerne slutter enkelt og greit å kjøpe plata.

4.2. Plateselskapet skylder på dårlig omtale men antar det går bra til slutt

5.2 Plateselskapet tar poenget og kutter kontrakten med denne artisten.

 

3.3. Forbrukerne laster ned albummet først, for å se om det virkelig er så fælt, oppdager at det er det, og kjøper det ikke.

4.3. Plateselskapet skylder på fildeling for dårlig salg, og saksøker folk for å dele albummet. Folk får mer forrakt for selskapet.

5.3. Plateselskapet ønsker ikke å vise svakhet og gir ut enda en plate med denne artisten, nå med nye pupper og ny nese.

 

Det store problemet er at 3.1 oftest skjer. Og da fortsetter selskapene å spy ut møkk. Når 3.3 skjer, så er det åpenbart at de skylder på fildeling. Noen som tar poenget mitt?

 

Beklager sterkt å måtte si dette, men dette er sannheten. Slik er det. Og folk som fortsetter med punkt 3.1, bygger under dette.

 

Trist.

 

edit: typo

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

La nå folk gjøre som de vil, forstår ikke hvorfor en del folk her er så veldig imot, påvirker jo overhodet ikke dere. Skulle tro det var drapsmenn dere hadde med å gjøre. Sammenlignet med alt annet som skjer rundt i samfunnet så er dette "blåbær", hishadow kommer sikkert til å nekte for dette, men det tar jeg overhodet ikke seriøst. Han har jo noen fine sammenlignelser med Nazi-Tyskland og atombomber på gang, så skal ikke forstyrre deg i arbeidet ditt. Men du, tror fortsatt Valen sinnsykehjem har et ledig rom, Sven O Høiby sjekka ut i går, du får ringe å høre.

Lenke til kommentar
La nå folk gjøre som de vil, forstår ikke hvorfor en del folk her er så veldig imot, påvirker jo overhodet ikke dere. Skulle tro det var drapsmenn dere hadde med å gjøre. Sammenlignet med alt annet som skjer rundt i samfunnet så er dette "blåbær", hishadow kommer sikkert til å nekte for dette, men det tar jeg overhodet ikke seriøst. Han har jo noen fine sammenlignelser med Nazi-Tyskland og atombomber på gang, så skal ikke forstyrre deg i arbeidet ditt. Men du, tror fortsatt Valen sinnsykehjem har et ledig rom, Sven O Høiby sjekka ut i går, du får ringe å høre.

Jo. Tror vi alle vil gratulere SvenO med dagen idag !

 

Sven_O__H_iby_166722m.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...