Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Razzia hos fildelere i Sverige

Anbefalte innlegg

Tysting er når en tredjepart forteller noe om noen som hverken direkte eller inndirekte har noe med vedkommene å gjøre.

Rapportering er når en part forteller noe om noen som har direkte eller inndirekte med vedkommene å gjøre.

Tysting har aldri vært særlig godt annsett i Norge. Og jeg håper at det forblir slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Parallellen trekkes ikke mellom selve uretten, men mellom tysternettverkene dine, hishadow.

Tysternettverk er jo allerede i funksjon nå i dag i Norge. Politiet "tyster" til Tono når det oppdages unndragelse av kompensasjon. Artister og kunstnere har ikke muligheten for å kunne rapportere hver og en som piratkopierer. Slike prinsipper kan jo føre til at en som vet om en voldtektsforbryter ikke kunne sagt ifra, fordi det ville vært tysting.

Lenke til kommentar
Tysternettverk er jo allerede i funksjon nå i dag i Norge. Politiet "tyster" til Tono når det oppdages unndragelse av kompensasjon.

Nå skal vel den avtalen sies opp såvidt jeg forstår, nettopp fordi den ikke hører noen sted hjemme.

Lenke til kommentar
Tysternettverk er jo allerede i funksjon nå i dag i Norge. Politiet "tyster" til Tono når det oppdages unndragelse av kompensasjon.

Nå skal vel den avtalen sies opp såvidt jeg forstår, nettopp fordi den ikke hører noen sted hjemme.

" Lensmannslagets leder, Geir Magne Ånestad, vil ikke kommentere hva som skjer mellom Lensmannslaget og POD for kommende år, men bekrefter at det er inngått en ny avtale med TONO som strekker seg frem til 2008."

Hvor ville narkotikaomsetning og andre forbrytelser vært uten informanter og tystere?

Lenke til kommentar

" Lensmannslagets leder, Geir Magne Ånestad, vil ikke kommentere hva som skjer mellom Lensmannslaget og POD for kommende år, men bekrefter at det er inngått en ny avtale med TONO som strekker seg frem til 2008."

"Leder i Politiets Fellesforbund, Arne Johannessen er krystallklar i sin menig om TONO-saken.

– Jeg har fått bekreftet fra flere hold at TONO-avtalen skal avvikles og forholder meg til det. Når det er sagt, så synes jeg det er sterkt kritikkverdig at Lensmannslaget går ut og tegner ny avtale med TONO når de vet saken er under behandling i Politidirektoratet."

Lenke til kommentar

"Leder i Politiets Fellesforbund, Arne Johannessen er krystallklar i sin menig om TONO-saken.

– Jeg har fått bekreftet fra flere hold at TONO-avtalen skal avvikles og forholder meg til det. Når det er sagt, så synes jeg det er sterkt kritikkverdig at Lensmannslaget går ut og tegner ny avtale med TONO når de vet saken er under behandling i Politidirektoratet."

Jepp, den er over. Men:

I Politiets Fellesforbund vil Arne Johannessen gjerne at lensmennene skal fortsette å hjelpe TONO, men da som en del jobben – uten at fagforeningen skal få penger som gjenytelse.

- Jeg mener dette kunne være en arbeidsplikt, og det kunne Tono også tjent på, for da kunne de spart seg utgiften de i dag bruker på Lensmannslaget.

Altså, det er pengestøtten som var problemet. Ikke at politiet måtte fungere som "tystere" for Tono.

Referanse.

Lenke til kommentar
Hvis politiet er tystere, så må jo TONO være myndighetene da. Interessant holdning, hishadow.

"Jeg mener dette kunne være en arbeidsplikt, og det kunne Tono også tjent på, for da kunne de spart seg utgiften de i dag bruker på Lensmannslaget.", Arne Johannessen.

At vi har flere myndigheter er jo ikke betenklig. Dem har vi jo flere av.

Lenke til kommentar
"Jeg mener dette kunne være en arbeidsplikt, og det kunne Tono også tjent på, for da kunne de spart seg utgiften de i dag bruker på Lensmannslaget.", Arne Johannessen.

Ja selvfølgelig kunne det være en arbeidsplikt men da måtte man først ha utarbeidet en plan som også var i henhold til lover og regler for politiets oppgaver som offentlige tjenestemenn.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig kunne det være en arbeidsplikt men da måtte man først ha utarbeidet en plan som også var i henhold til lover og regler for politiets oppgaver som offentlige tjenestemenn.

Det er jo nettopp det jeg foreslår :cool:

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det jeg foreslår :cool:

Du forslår altså en lovendring slik at politiet plikter å rapportere til private interesseorganisjoner?

Lenke til kommentar
Hvis politiet er tystere, så må jo TONO være myndighetene da. Interessant holdning, hishadow.

Politiet kan ikke reagere før noen har gjort noe galt. Slik som sitausjonen er må politiet tyste til TONO. Så sender TONO regning eller annmelder den eller de som det gjelder. blir eventuellt politiet koblet inn igjen.

Dette er en uheldig kobling av offentlige tjenestemenn. Da er det bedre med uavhengige kontrollører som er lønnet av TONO.

Lenke til kommentar
Politiet kan ikke reagere før noen har gjort noe galt. Slik som sitausjonen er må politiet tyste til TONO. Så sender TONO regning eller annmelder den eller de som det gjelder. blir eventuellt politiet koblet inn igjen.

Dette er en uheldig kobling av offentlige tjenestemenn. Da er det bedre med uavhengige kontrollører som er lønnet av TONO.

Nettopp derfor har jeg utarbeidet en ny plan som tar høyde for denne problemstillingen.

post-61-1110394162_thumb.png

Lenke til kommentar

Nettopp derfor har jeg utarbeidet en ny plan som tar høyde for denne problemstillingen.

Jeg er helt målløs!!!

Din kreativitet overgår selv mine villeste fantasier.

Lenke til kommentar

men hishadow da, hvorfor overkompliserer du så fryktelig i planen din??

Her ser man jo straks muligheter til å kutte ut et veldig tungt og unødvendig ledd slik det står på egenhånd. Leddet "myndighet" kan med fordel integreres inn i både kontrollør og artist.

Disse bør da følgelig også gis myndighet til å foreta arrestasjoner i grove tilfeller.

Fordelene med dette er flere: Generelt sett blir hele prosessen mye enklere, og enklere er jo som kjent:bedre. Dette vil igjen føre til en raskere prosess, noe som igjen fører til en mer effektiv prosess. På denne måten sikrer man også best plate/filmselskapets(+artistens) interesser.

Lenke til kommentar

Jeg vet at du bare troller, men jeg svarer ikke primært for din del nå, men for folk som leser dette og ikke aner hva som skjer.

Myndighetene skal ikke bare representere kommersielle interesser. TONO er en gutteklubben grei for grådige industripamper, og dermed egner kartellet seg dårlig som en myndighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...