Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Razzia hos fildelere i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er jo ganske greit å løse da. Bare krypter harddisken din, og vips er det umulig for dem å bevise noe som helst.

Nei. Ikke med elektromagnatisk overvåkning som jeg har foreslått for tysternettverket.

Tviler uansett sterkt på om selve "skjermovervåkingsmetoden" vil fungere i praksis, med mindre man klart klarer å skille ut spesifikke monitorer fra hverandre i et område hvor det er stor "monitortetthet"(i enhver leilihetsbygning?).

Og hva hindrer folk i å begynne å skjerme monitorene sine mot slik overvåking?

Lenke til kommentar
Dette er jo ganske greit å løse da. Bare krypter harddisken din, og vips er det umulig for dem å bevise noe som helst.

Nei. Ikke med elektromagnatisk overvåkning som jeg har foreslått for tysternettverket.

Tviler uansett sterkt på om selve "skjermovervåkingsmetoden" vil fungere i praksis, med mindre man klart klarer å skille ut spesifikke monitorer fra hverandre i et område hvor det er stor "monitortetthet"(i enhver leilihetsbygning?).

Og hva hindrer folk i å begynne å skjerme monitorene sine mot slik overvåking?

Ingen problem. Bare å forby slikt utstyr!

Lenke til kommentar
Dette er jo ganske greit å løse da. Bare krypter harddisken din, og vips er det umulig for dem å bevise noe som helst.

Nei. Ikke med elektromagnatisk overvåkning som jeg har foreslått for tysternettverket.

Tviler uansett sterkt på om selve "skjermovervåkingsmetoden" vil fungere i praksis, med mindre man klart klarer å skille ut spesifikke monitorer fra hverandre i et område hvor det er stor "monitortetthet"(i enhver leilihetsbygning?).

Og hva hindrer folk i å begynne å skjerme monitorene sine mot slik overvåking?

Ingen problem. Bare å forby slikt utstyr!

Skal metallplater forbys? Og hva skiller et forbud mot metallplater fra et forbud mot fildeling? Var ikke hele planen med tystenettverket ditt at et vanlig forbud ikke fungerte?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Dette er jo ganske greit å løse da. Bare krypter harddisken din, og vips er det umulig for dem å bevise noe som helst.

Nei. Ikke med elektromagnatisk overvåkning som jeg har foreslått for tysternettverket.

Tviler uansett sterkt på om selve "skjermovervåkingsmetoden" vil fungere i praksis, med mindre man klart klarer å skille ut spesifikke monitorer fra hverandre i et område hvor det er stor "monitortetthet"(i enhver leilihetsbygning?).

Og hva hindrer folk i å begynne å skjerme monitorene sine mot slik overvåking?

Ingen problem. Bare å forby slikt utstyr!

Skal metallplater forbys?

Hvis nødvendig... ja.

Lenke til kommentar
Don't feed the troll... Han skjønner ikke at kampen mot fildeling var tapt før den engang begynte. Ingen beviser, ingen sak.

Trollet er fildelerene. Desto mer det spiser, jo mer vil det ha. Min metode vil sende trollet på en real sultekur! For nå har det fått snyltet lenge nok.

Lenke til kommentar

hishadow:

Men jeg lurer fortsatt på (i henhold til planen din), hvordan har du tenkt å følge opp et forbud mot metallplater for skjerming av monitorer? Skal det være et nytt tystenettverk eller skal det være en del av det originale tystenettverket?

Lenke til kommentar
hishadow:

Men jeg lurer fortsatt på (i henhold til planen din), hvordan har du tenkt å følge opp et forbud mot metallplater for skjerming av monitorer? Skal det være et nytt tystenettverk eller skal det være en del av det originale tystenettverket?

Dette kan lovverket ordne med å sertifisering metallplateforhandlerene og innføre restriksjoner for salg av dette.

Lenke til kommentar
Aksjeeierene som har investert penger i filmindustrien, krever avkastning av pengene sine, og selskapene kan av den grunn ikke akseptere den aksellerte piratkopieringen av film.

At man har gjort investeringer betyr ikke automatisk at man fortjener avkastning på dette. Hvis man investerer i en døende industri, har man seg selv å takke.

Nå vrir du på argumentasjonen. Selvsagt er jeg ikke uenig i at dumme investerorer ikke har krav på overskudd. Det jeg sier er at selskapene er berettiget til å ta de skritt som er nødvendige for å beskytte sin avkastning, i dette tilfellet utstrakt piratkopiering. Piratkopiering er en kriminell handling, og med det omfang en har i dag er det risiko for lavere inntjening. Dette er noe som må tas på alvor, og det betyr ikke at filmkonglomeratene driver sin business feil. Det som er tilfelle er at den stadige framgangen og veksten i hurtig nettilgang brukes til kriminelle handlinger, innenfor rammer som er vanskelig å rettsforfølge. Liten risiko for å bli tatt = økt kriminalitet. Selvsagt kan de store selskapene begynne å selge mer film og musikk over nett men det er ikke en fullgod løsning for å få slutt på piratkopieringen. Jeg har på følelsen av at en stor del av debattantene her er en gjeng med fullblods pirater med eneste målsetning å rettferdiggjøre egne handlinger ved å sverte de store selskapene. Argumentasjon som går igjen: " .. de er grådige .. hvis det hadde vært billigere hadde jeg kjøpt mye mer plater ...." Prøv å se begge sider av saken. Samtidig også ta inn over dere at produktene er blitt billigere og billigere de siste 10-15 årene. Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at all piratkopiering er usunn men det er tendenser til at respekten for andres eiendom er på vikende front.

Lenke til kommentar
Dette er noe som må tas på alvor, og det betyr ikke at filmkonglomeratene driver sin business feil. Det som er tilfelle er at den stadige framgangen og veksten i hurtig nettilgang brukes til kriminelle handlinger, innenfor rammer som er vanskelig å rettsforfølge. Liten risiko for å bli tatt = økt kriminalitet. Selvsagt kan de store selskapene begynne å selge mer film og musikk over nett men det er ikke en fullgod løsning for å få slutt på piratkopieringen. Jeg har på følelsen av at en stor del av debattantene her er en gjeng med fullblods pirater med eneste målsetning å rettferdiggjøre egne handlinger ved å sverte de store selskapene.

Virker som du har bra perspektiv på saken :no: Ja prøv å se på begge sidene av saken, tror du er ganske naiv dersom du ikke tror at fildeling også påvirker salget positivt. Dette har jeg argumentert for fler ganger, så har du ikke skjønt det enda, så er det ikke mye jeg kan få gjort med det. Tenker ikke gjøre det en gang til. Men hvordan vil du ellers forklare det økende cd-salget? Klart det er andre faktorer som spiller inn der, men musikkbransjen kan umulig klage, de svømmer i penger. Ja, faktisk, hadde de senket prisene sine så ville de helt klart økt omsetningen sin ytterligere , altså 230 kr for ei musikkplate er en vanvittig pris, ja det er monopolpriser vi her snakker om. Helt vanvittig pris å betale for familier med lav inntekt, studenter, annen ungdom osv. Slik bør ikke markedet fungere, og ja fildeling kan kanskje ses på som en demonstrasjon. Mener det er helt rett at de får "uventet konkurranse". Uansett så har ikke bransjen engang peil på hvor stor effekt fildelingen faktisk har på deres salgstall, det vil i så fall kun bli spekulasjoner.

 

Rettferdiggjøre egne handlinger, hvorfor? Tror ingen her har dårlig samvittighet for noe av dette, og tror definitivt ikke det er derfor de argumenterer for. Mye som ikke er rettferdig, bl.a. at en fattig student som meg må betale 230 kr for 13 usle sanger. Fattigdommen i Afrika bl.a. er heller ikke rettferdig. Altså jeg synes overhodet ikke noe synd på musikkbransjen, de har en ufattelig vinst på produktene sine.

 

Du snakker om "liten risiko for å bli tatt=økt kriminalitet"? Da vil jeg spørre deg, hvordan påvirker denne kriminaliteten Norge som land? Samfunnet vi lever i osv? Skal den sammenlignes med f.eks voldtekt, og bøtlegges deretter?? Tror du bør tenke bedre igjennom dine perspektiver på saken.

Endret av joho83
Lenke til kommentar

joho83, jeg registrerer at vi har ulik oppfatning i denne saken. Du tror piratkopiering totalt sett gir øket salg, jeg mener det motsatte. Kanskje du har rett for et segment av dette marketet (CD) mens jeg har rett for et annet segment (spill). Uansett standpunkt er piratkopiering fremdeles kriminelt. Til ditt siste avsnitt. Nei, piratkopiering kan ikke sammenlignes med drap/voldtekt. Jeg tror de fleste er enige i at prioritering av reffsforfølging av piratvirksomhet ikke må gå på bekostning av voldssaker og drapssaker.

Lenke til kommentar
joho83, jeg registrerer at vi har ulik oppfatning i denne saken. Du tror piratkopiering totalt sett gir øket salg, jeg mener det motsatte. Kanskje du har rett for et segment av dette marketet (CD) mens jeg har rett for et annet segment (spill). Uansett standpunkt er piratkopiering fremdeles kriminelt. Til ditt siste avsnitt. Nei, piratkopiering kan ikke sammenlignes med drap/voldtekt. Jeg tror de fleste er enige i at prioritering av reffsforfølging av piratvirksomhet ikke må gå på bekostning av voldssaker og drapssaker.

Men det er totalen som teller ikke sant? Differansen mellom de to segmentene, hvem som er størst....

 

Ja, piratkopiering er kriminellt, har aldri påstått noe annet. Men hvorfor legges da nivået på bøtene i klasse med voldtektssaker? I teorien så vil det da gi et signal om at det er en like alvorlig kriminell handling å dele filer som å voldta, synes du dette er riktig?

Lenke til kommentar
Ja, piratkopiering er kriminellt, har aldri påstått noe annet. Men hvorfor legges da nivået på bøtene i klasse med voldtektssaker? I teorien så vil det da gi et signal om at det er en like alvorlig kriminell handling å dele filer som å voldta, synes du dette er riktig?

Dette forteller jo hvor alvorlig piratkopiering er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...