div_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Har jo peiling på å sette in harddisk, men den ene settinga var ny. Trenger en ny master disk,har allerede en slave. Skal jeg velge "master eller single" setting eller "master with slave present" rart at den skulle ha 2 master settings 1 ting til HD på pci kontroller som kun skal være lagringsdisk, skal den stå på master eller slave, skal ha 2 på der også. Så blir det: "slave og slave", eller "master og slave" der og? Endret 24. februar 2005 av div_ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Velg "master with slave present". Jeg aner dessverre ikke hvorfor det er 2 master-instillinger. Skulle likt å vite det jeg også. To disker på en kabel kan ikke stå på samme setting uansett. Så du må nok ha en på master og en på slave for å få det til å fungere. Uansett om det er på PCI-kontroller eller ikke og om det er to lagringsdisker eller OS + lagringsdisk. Hvis du har 2 porter på PCI-kontrolleren anbefaler jeg å sette diskene på hver sin kabel koblet til hver sin port. Om de da står som master eller slave alene på kablene spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Så det er samme config på disker på kontroller som på vanlig ide, bra og vite(om de er på samme kabel) Får se om jeg bruker begge ide'ene på hver sin disk. Har bare dobbel rundkabel, og vil slippe at en henger og slenger(eller kjøpe ny :!: ) Takker for svar da var det vel løst tenker jeg:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå