Radial Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Nå er jeg litt bekymret her. Jeg hadde håpet på at BiA skulle bli den nye fanebæreren innen WW2. Personlig likte jeg aldri MoH noe særlig og CoD var i mine øyne et meget skuffende spill. Grunnen til det var at jeg følte at disse to spillene var gjennomsnittlige fps-spill med WW2 kun som kulisser. Derfor håpet jeg at BiA skulle bli et realistisk skytespill fra denne perioden, som faktisk kunne gi meg følelsen av å være i krig. Etter min mening er BiA både bedre og vanskeligere enn MoH og CoD, og sånn sett også det beste ww2-spillet hittil. BiA er fps-basert, men du kan ikke storme deg gjennom det som en annen rambo. Jeg liker måten Gearbox har klart å gjøre suksessen avhengig av taktikken du benytter, og dette med soldater i hhv. fireteam og assaultteam fungerer egentlig veldig bra for å prøve ut forskjellige taktikker - samtidig som at det føles jævlig hvis en av soldatene blir drept. Slik er det i alle fall for meg, og jeg føler en deilig tilfredshet med å fullføre et oppdrag uten falne, og tilsvarende "trist" og frustrert hvis vi har gått på en skikkelig karamell. AI' er alt over bra. Grafikken er meget bra, men du må nok ha brukbar hardware for å oppleve den slik. Lydmessig er det ikke mye å sette fingeren på, effektene er troverdige og det samme gjelder våpnene. Men hvis du forventer noe helt revolusjonerende, så blir du kanskje skuffet. Min dom: 8.5/10 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg synes de siste brettene var svake, og lite engasjerende. Fra og med Carentan, så føltes det som om jeg hadde runka til det samme pornobildet i 100 år. Alt går på rutine, bortsett fra når du får en mg-burst i huet og dævver fordi du stakk huet opp i et halvt sekund. Ga meg på sistebrett (?). Det brettet der jeg skulle løpe og finne en tanks. Blir rett og slett for dumt/MOHAA-style over det. Konklusjonen blir som følger: 7/10 Positivt: 1. Ganske fresh og enkel måte å styre medsoldatene dine på, og utrolig gøy når man mestrer kontrollene og taktikkene. 2. God ai. 3. Gode og av og til morsomme dialoger. 4. Hadde en del tøffe leveldesigns. Likte utrolig godt det brettet hvor man skal løpe over gjordet og ta ut mortar'en. 5. Ekstremt kult å kunne commande en tank. 6. God lyd. Sitter igjen med øresus fra de tyske mg-stillingene Negativt: 1. Spillet blir rutine, slik som FSW. 2. Ikke den beste grafikken (litt blurry og ekkel). Foretrekker CoD her. 3. Utrolig, irriterende gode skyteegenskaper på disse tyskertøsene. 4. Hadde en del dårlige leveldesigns. Kirka anyone.. it's like sooo arcadish! 5. I tillegg kunne fienden "se" og skyte gjennom leirvoller. 6. Litt for "pre-determined path" tankegang blant utviklerne. Sitter igjen med blanda følelser, men en ting er sikkert. Spillet kunne ha vært så mye bedre, hadde en del av elementene, som jeg har nevnt i den negative delen, vært fjernet eller fikset. Sånn som det er nå, så mener jeg at spillet ikke er verdt penga. Kanskje like greit jeg tok en juarez-versjon. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jeg synes de siste brettene var svake, og lite engasjerende. Fra og med Carentan, så føltes det som om jeg hadde runka til det samme pornobildet i 100 år. Alt går på rutine, bortsett fra når du får en mg-burst i huet og dævver fordi du stakk huet opp i et halvt sekund. Ga meg på sistebrett (?). Det brettet der jeg skulle løpe og finne en tanks. Blir rett og slett for dumt/MOHAA-style over det. Konklusjonen blir som følger: 7/10 Positivt: 1. Ganske fresh og enkel måte å styre medsoldatene dine på, og utrolig gøy når man mestrer kontrollene og taktikkene. 2. God ai. 3. Gode og av og til morsomme dialoger. 4. Hadde en del tøffe leveldesigns. Likte utrolig godt det brettet hvor man skal løpe over gjordet og ta ut mortar'en. 5. Ekstremt kult å kunne commande en tank. 6. God lyd. Sitter igjen med øresus fra de tyske mg-stillingene Negativt: 1. Spillet blir rutine, slik som FSW. 2. Ikke den beste grafikken (litt blurry og ekkel). Foretrekker CoD her. 3. Utrolig, irriterende gode skyteegenskaper på disse tyskertøsene. 4. Hadde en del dårlige leveldesigns. Kirka anyone.. it's like sooo arcadish! 5. I tillegg kunne fienden "se" og skyte gjennom leirvoller. 6. Litt for "pre-determined path" tankegang blant utviklerne. Sitter igjen med blanda følelser, men en ting er sikkert. Spillet kunne ha vært så mye bedre, hadde en del av elementene, som jeg har nevnt i den negative delen, vært fjernet eller fikset. Sånn som det er nå, så mener jeg at spillet ikke er verdt penga. Kanskje like greit jeg tok en juarez-versjon. Du er diskvalifisert fra å klage på spillet hvis du har en såkalt juarez-versjon.. betal for spillet og si din mening. Last ned ulovlig, spill det og hold flabben. For øvrig enig i en del av synspunktene dine. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Såvidt meg bekjent, så er ikke den ulovlige kopien annerledes enn den lovlige. Hadde betalt og kjøpt spillet hadde det vært noe tess. Sånn som det er i dag, så mener jeg ikke at det er verdt pengene. Kaster dessverre ikke ut 400-500kr for et spill jeg bruker 10 timer på, for deretter å legge det bort for alltid. Meninger, vi har alle en. Endret 20. mars 2005 av tjalla Lenke til kommentar
Radial Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Meninger, vi har alle en. Noe som for så vidt også gjelder moral og etikk. Bygones. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 kan jo adde til at i en juarez v. kan man jo ikje spille MP Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Tjalla: Jeg er ganske enig i punktene dine. Forbanna irriterende at fiendene faktisk kan se igjennom ALT. Noen ganger, når man har sett fienden, og fienden har sett deg, så løper man i dekning. Da, når man stikker hodet opp igjen, blir man umiddelbart skutt. Og dette med at de skyter igjennom disse små dekningene. ARGH! Og når folka mine gjemmer seg bak en vegg, kan de ikke treffes! Selv om at hodet deres stikker opp! Og på lik måte er det med fiendene! Fiendene, når bare hodet stikker opp, kan ikke treffes! Men sitter du slik... Og lagkameratene treffer ikke for en femmer. Du kan plassere dem til å skyte på en fiende bak dekning, men da er det alltid DU som må gjøre deg ferdig med fienden. Og, som jeg nevnte tidligere også, det blir for likt Full Spectrum Warrior i det at det er fett i begynnelsen, og etter hvert blir det bare den samme greia om og om igjen. Men igjen, du har ikke betalt for det, så egentlig har ikke du noe du skulle ha sagt. Du fikk spillet "gratis", og da kan du være fornøyd. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) slettet Endret 20. mars 2005 av Campari Lenke til kommentar
Campari Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 BiA er fps-basert, men du kan ikke storme deg gjennom det som en annen rambo. Jeg liker måten Gearbox har klart å gjøre suksessen avhengig av taktikken du benytter, og dette med soldater i hhv. fireteam og assaultteam fungerer egentlig veldig bra for å prøve ut forskjellige taktikker - samtidig som at det føles jævlig hvis en av soldatene blir drept. Slik er det i alle fall for meg, og jeg føler en deilig tilfredshet med å fullføre et oppdrag uten falne, og tilsvarende "trist" og frustrert hvis vi har gått på en skikkelig karamell. Akkurat dette likte jeg å høre. I feks CoD og MoH har man nesten ikke følelsen av å være i krig. Ihvertfall ikke i sistnevnte. Hvis BiA klarer å få lagkamerater til å bli mer enn kulisser og at det føles som om jeg kjemper for noe, er jeg på lang vei fornøyd. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 I BiA kan værtfall troppen din dø. I CoD er de i mange tilfeller udødelige. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 I BiA kan værtfall troppen din dø. I CoD er de i mange tilfeller udødelige. Hehe. Enda et eksempel på at CoD kunne vært så mye bedre.. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 I BiA kan værtfall troppen din dø. I CoD er de i mange tilfeller udødelige. Nåja, nå er det jo passe teit at de våkner til live igjen på neste brett da. Hvor er logikken der? Joda, vet at det er fordi det skal følge historien, men kanskje CoD-utviklerne tenkte slik også? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 God damn!!! har lyst til å knekke tastaturet mitt!!! blir drept HELE!!! tiden der jeg skal defende hill 30.. første brettet der du skal defende det! (nei, ikke "første" brettet lol) det er jo tyktere over ALT!! tåler jo ingenting av Stg44'ene... jeez.. får ta å roe meg ned nå å fortsette i morgen....grrrr Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Er stolt som klarte ut hele Hill 30 på hard. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 [iC' date=20/03/2005 : 22:19] I BiA kan værtfall troppen din dø. I CoD er de i mange tilfeller udødelige. Nåja, nå er det jo passe teit at de våkner til live igjen på neste brett da. Hvor er logikken der? Joda, vet at det er fordi det skal følge historien, men kanskje CoD-utviklerne tenkte slik også? Men i CoD har de gjort det så enkelt som å lage dårlig story, og nesten samme ansiktsutrykk i hver man, så det blir litt enklere. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 [iC,20/03/2005 : 22:19] I BiA kan værtfall troppen din dø. I CoD er de i mange tilfeller udødelige. Nåja, nå er det jo passe teit at de våkner til live igjen på neste brett da. Hvor er logikken der? Joda, vet at det er fordi det skal følge historien, men kanskje CoD-utviklerne tenkte slik også? Men i CoD har de gjort det så enkelt som å lage dårlig story, og nesten samme ansiktsutrykk i hver man, så det blir litt enklere. Og hvor mange ansiktsuttrykk finnes det i BiA? Jeg kan ikke huske å ha sett et eneste et. Alle er helt "følelsesløse", uansett hva de sier, og på hvilken måte de sier det på. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Errrrr. en bug? dette skjedde etter jeg var på derre overview tingen, så gikk jeg tilbake.. så skjedde dette Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Errrrr. en bug? dette skjedde etter jeg var på derre overview tingen, så gikk jeg tilbake.. så skjedde dette hahaha ... lattis Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Errrrr. en bug? dette skjedde etter jeg var på derre overview tingen, så gikk jeg tilbake.. så skjedde dette Det der har aldri skjedd meg, selv om at jeg har brukt Situational Awareness ofte. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 fy faan.. klarte første del av hill 30 men når jeg skal finne US tanks...... U M U L I G ! ! ! !.. et dusin med fientelige tankser jo!!! hvordan gjorde du det thomas?`blir enten skutt eller blåst til filler hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå