Gå til innhold

msi nforce3+ twinmos minne = sant ?

Blaz3r

Anbefalte innlegg

har tenkt på å kjøpe meg et msi nforce 3 hk snart....men hører rykter om at msi/nforce3 og twinmos ikke liker hverandre....er nemlig ikke så lenge siden jeg kjøpte meg 2x 512 mb twinmos brikker...er surt hvis jeg må kjøpe nye alerede....men hva mener dere ? bør jeg bytte eller vil twinmos brikkene fungere på nf 3 kortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sies at AMD\nforce + twinmos = failure, bare er en myte og at det bare gjaldt før.. Noen andre som kan presisere hvilke HK dette gjaldt?

Jeg har da Nforce 2; abit nf7s 2.0, der jeg har 1x 512 mb 3200+ twinmos twister. På nettsiden til Twinmos, står det at 2x 512 twinmos vil skape problemer på Nforce 2.

Gjelder dette "enda"? Har liksom oppdatert bios og sånt, men det hjelper kanskje ikke, noen som vet?

Lenke til kommentar
Det sies at AMD\nforce + twinmos = failure, bare er en myte og at det bare gjaldt før.. Noen andre som kan presisere hvilke HK dette gjaldt?

Jeg har da Nforce 2; abit nf7s 2.0, der jeg har 1x 512 mb 3200+ twinmos twister. På nettsiden til Twinmos, står det at 2x 512 twinmos vil skape problemer på Nforce 2.

Gjelder dette "enda"? Har liksom oppdatert bios og sånt, men det hjelper kanskje ikke, noen som vet?

har nforce2 nå jeg....med 2x 512 mb twinmos brikker....fungerer...men klikker hvis jeg prøver å forandre på timings osv...men har ellers ikke hat noe problemer med det.

Lenke til kommentar

har nforce2 nå jeg....med 2x 512 mb twinmos brikker....fungerer...men klikker hvis jeg prøver å forandre på timings osv...men har ellers ikke hat noe problemer med det.

Og oppdatert bios? Takker for svar.

Blir nok til at jeg bytter min kommende 512 cl2 twinmos brikken i den jeg allerede har mot en venns (kommende) Kingston Hyper X cl2 2x 512. Ytelsen er vel nærmest lik mellom dem?

Jeg hjalp han med hans nylige PC bestilling, så sa seg villig til å bytte. Han får da Nforce 4, twinmosen burde ikke lage noen problemr for ham?

Har hørt fra andre at Nforce 4 + 2x twinmos funker perfekt, noen andre som har erfart noe annet?

Unnskyld at jeg tok litt over tråden her, men ser ut til at du har fått svar på ditt spm ;)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Jeg vil si det er så godt som 100% trygt å kjøpe nForce2 og TwinMos i dag. De eneste virkelig store problemene jeg har hørt om mellom nForce2 og TwinMos er enkelte systemer med nForce2-IGP (tror det var spesielt MSI) og TwinMos, men det er vel ikke akkurat høyaktuelt på forumet i dag.

Jeg kjører selv et system med nForce2-IGP og TwinMos-minne og har ikke hatt andre problemer enn helt i starten da jeg måtte flashe BIOS for å fjerne alle BSOD'ene jeg fikk. Men ellers kjører det fjellstabilt (med unntak av en WebCam-driver fra Creative som fucker seg innimellom etter langt tids bruk av kameraet, ikke at det er aktuelt her) 24/7.

nForce3 250(Gb)/Ultra er alltid fjellstabilt med TwinMos.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

hei, jeg har et msi k8n neo2 platinum 250GB og 2 x twinmos 512mb 3200. Har ikke hatt noen problemer og systemet er stabilt , men jeg mistenker at det ikke fungerer optimalt, vurderer å bytte til kingston bare for å teste...

Lenke til kommentar

Twinmos twister med TMD wlcp chips skaper visstnok problemer med A64 .

Twinmos med Mtec chips skaper også problemer.

Twinmos med winbond chips er ok.

Twinmos med TSOP twinmos chips TMD..- 50D er ok .

Med twinmos må man se hvilke chips som er benyttet da det er/"har vært" mye forskjellige .

Var på datakjeden og kjøpte minne igår og ba om å få twinmos pc3200 m/TMD -50D ,opplyste ikke noe om hva slags plattform/hk jeg skulle benytte de på.

Ble frarådet det , gikk ut med corsair value istedet ???

Så antar at butikken har endel returer grunnet ukompabilitet .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...