WladimirPutin Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Fikk oppgradert min til 9300 til 1024 minne idag uten ekstra kostnad. Se poster over for spec. Jeg har også fått dem til å montere et 9 cellers batteri uten ekstra kostnader. Tror levetiden for batteriet vil være ca. 2 timer ved normal bruk. Skal komme tilbake med fullsteding test når jeg har maskinen. Min levering var 15 mars men den har kansje blitt noe forsinket etter at jeg fikk dobbelt minne. Hvordan går du fram i telefonen for å få dem til å akseptere ekstra minne og 9-cellers batteri, uten ekstra kostnader? Sier du bare: "vær så snill"? Og så sier selgeren: "okay da, siden du er en så knakandes kjekk kar"? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Dell har et tilbud om dagen på dobbelt minne uten ekstra kostnader, regner nesten med at det er det tilbudet som har blitt brukt her. Lenke til kommentar
jtillnes Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 vil denne minnetypen passe i 9300? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19151 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hm, hva var egentlig poenget med tråden? Det er ikke en stor ting å klare å konfigurere dyre maskiner hos Dell. I min tidlige 14tissalder mekka vi en handleliste med ca 500 gigamaskiner 2000 printere, et utall kopimaskiner og tonnevis av unødvendige tilleggsprodukter. Hnadlelisten kom på mange milliarder eksl. frakt, vi krysset av for at vi skulle bruke de til militære formål og vurderte å bestille de til en kompis Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Dell har et tilbud om dagen på dobbelt minne uten ekstra kostnader, regner nesten med at det er det tilbudet som har blitt brukt her. Dell har ikke noe tilbud om 1 GB RAM uten ekstra kostnader liggende på weben. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Dell har et tilbud om dagen på dobbelt minne uten ekstra kostnader, regner nesten med at det er det tilbudet som har blitt brukt her. Dell har ikke noe tilbud om 1 GB RAM uten ekstra kostnader liggende på weben. 1024MB 400MHz DDR II RAM (2x512 MB) - Spesialtilbud! http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Minne: 1024MB 533MHz DDR II SDRAM (2x512MB) - Spesialtilbud! Joda, eller mener du 1024 -> 2048MB? Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Hm, hva var egentlig poenget med tråden? Det er ikke en stor ting å klare å konfigurere dyre maskiner hos Dell. I min tidlige 14tissalder mekka vi en handleliste med ca 500 gigamaskiner 2000 printere, et utall kopimaskiner og tonnevis av unødvendige tilleggsprodukter. Hnadlelisten kom på mange milliarder eksl. frakt, vi krysset av for at vi skulle bruke de til militære formål og vurderte å bestille de til en kompis Det er selvsagt ikke noe problem å ordne et enda dyrere oppsett enn det jeg gjorde, ved å velge en masse ekstrautstyr. Jeg valgte jo nesten ikke noe ekstrautstyr. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Med ørlitte granne konfigurering så ble jo det sinnsykt masse for penga (hvis du velger 1 års henteservice og bytter harddisk og kanskje skjerm). Absolutt fet maskin (kanskje med unntak av skjermkortet riktignok...) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Satte sammen en pentium M 1,5-6 Ghz med 40GB disk og 512MB minne på fredag selv og havnet på 8k, absolutt godkjente priser dem opererer med. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Dell har et tilbud om dagen på dobbelt minne uten ekstra kostnader, regner nesten med at det er det tilbudet som har blitt brukt her. Dell har ikke noe tilbud om 1 GB RAM uten ekstra kostnader liggende på weben. 1024MB 400MHz DDR II RAM (2x512 MB) - Spesialtilbud! http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Minne: 1024MB 533MHz DDR II SDRAM (2x512MB) - Spesialtilbud! Joda, eller mener du 1024 -> 2048MB? Nå handler jo denne tråden først og fremst om Inspiron 9300, så det var den jeg tenkte på. Det minnet du henviser til, er jo bare 400 MHz-minne. Men apropos Inspiron 6000: Det som er litt pussig, er at jeg ikke fikk opp samme side som den du henviste til, når jeg klikket meg inn på 6000 øverst på startsiden. Du klikket sikkert på 6000 lenger nede, og kom dermed til en annen side. Jeg kom her: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...v=d&mc=nodhsONL Og der står det 1024MB 400MHz DDR II RAM (2x512 MB) (+2 125 kr) Mens du jo henviste til: http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Hvor det står 1024MB 400MHz DDR II RAM (2x512 MB) - Spesialtilbud! Endret 6. mars 2005 av WladimirPutin Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 ta litt "dårligere" ram så synker den plutselig 8000,- Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 ta litt "dårligere" ram så synker den plutselig 8000,- Jepp Lenke til kommentar
gekko123 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvordan går du fram i telefonen for å få dem til å akseptere ekstra minne og 9-cellers batteri, uten ekstra kostnader? Sier du bare: "vær så snill"? Og så sier selgeren: "okay da, siden du er en så knakandes kjekk kar"? Snakker fint med selgere. Og hadde en avtale om at hvis det kom tilbud med dobbel ram så skulle jeg få det med. Så når tilbudet kom så ringte jeg til selgeren som fikset det med en gang. Den eneste ulempen er at jeg kansje får pc'en en uke senere. Men for 512 ram eksta så er det verdt det. Men uansett så kan man kanselere bestillingen og legge den inn på ny og få med det som er på tilbud. Lenke til kommentar
jtillnes Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Med ørlitte granne konfigurering så ble jo det sinnsykt masse for penga (hvis du velger 1 års henteservice og bytter harddisk og kanskje skjerm). Absolutt fet maskin (kanskje med unntak av skjermkortet riktignok...) Hmm.. hva menes med 1-års henteservice? Hvis jeg velger det og maskina slår seg vrang etter 1 år og 1 uke, da får jeg ingenting igjen? Eller går reklamasjonsretten inn her og redder meg? JT Lenke til kommentar
Recon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Med ørlitte granne konfigurering så ble jo det sinnsykt masse for penga (hvis du velger 1 års henteservice og bytter harddisk og kanskje skjerm). Absolutt fet maskin (kanskje med unntak av skjermkortet riktignok...) Hmm.. hva menes med 1-års henteservice? Hvis jeg velger det og maskina slår seg vrang etter 1 år og 1 uke, da får jeg ingenting igjen? Eller går reklamasjonsretten inn her og redder meg? JT Intet å bry seg om. Det eneste merkelig etter mitt syn er at Acer og Dell får lov til å markedsføre 1 års garanti. Kjøpsloven skaffer deg jo uansett 3(?) års garanti og 5 års reklamasjon (og hva på en laptop er ikke en essensiell del?). De siste månedene mine hos Dell, så ga de etter totalt på dette, og gjorde det slik: de solgte 1-års garanti, men dersom kunde ga beskjed om at man ville gjøre en kjøpslovklage på det, så snudde man tvert og fiksa det i henhold til kjøpslov. Tidligere måtte de faktisk gjøre kjøpslovklagen og vente i endel uker på behandling av denne. "billig" måte å omgå kjøpsloven på. Man satser på at flest mulig ikke har kunnskaper eller ork til kjøpslovklager. Totalt avskyelig praksis imo. Tilfeldigvis blir alle rep påp kjøpslov etter garantien er utløpt utført som henteservicer, så 1års henteservice er å betale for ett, men få tre, dersom man bare står på sitt. Lenke til kommentar
jtillnes Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...&bc=N03603&dr=y Med ørlitte granne konfigurering så ble jo det sinnsykt masse for penga (hvis du velger 1 års henteservice og bytter harddisk og kanskje skjerm). Absolutt fet maskin (kanskje med unntak av skjermkortet riktignok...) Hmm.. hva menes med 1-års henteservice? Hvis jeg velger det og maskina slår seg vrang etter 1 år og 1 uke, da får jeg ingenting igjen? Eller går reklamasjonsretten inn her og redder meg? JT Intet å bry seg om. Det eneste merkelig etter mitt syn er at Acer og Dell får lov til å markedsføre 1 års garanti. Kjøpsloven skaffer deg jo uansett 3(?) års garanti og 5 års reklamasjon (og hva på en laptop er ikke en essensiell del?). De siste månedene mine hos Dell, så ga de etter totalt på dette, og gjorde det slik: de solgte 1-års garanti, men dersom kunde ga beskjed om at man ville gjøre en kjøpslovklage på det, så snudde man tvert og fiksa det i henhold til kjøpslov. Tidligere måtte de faktisk gjøre kjøpslovklagen og vente i endel uker på behandling av denne. "billig" måte å omgå kjøpsloven på. Man satser på at flest mulig ikke har kunnskaper eller ork til kjøpslovklager. Totalt avskyelig praksis imo. Tilfeldigvis blir alle rep påp kjøpslov etter garantien er utløpt utført som henteservicer, så 1års henteservice er å betale for ett, men få tre, dersom man bare står på sitt. Hmm.. mener å huske at det er 2 års reklamasjon på bærbare. Mulig jeg tar feil, men tviler på at det er 5. JT Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Å få Dell-tekniker hjem på døra koster ekstra. Det er ikke lovpålagt, så det må man betale for. Henteservice tror jeg heller ikke er lovpålagt, man må levere varen selv. Den garanti-tiden som eksisterte da jeg kjøpte min Dell er utløpt, men jeg fikk likevel lov til å sende inn maskina (gratis) til reperasjon og skifte av komponenter. Tror Dell nå opererer med en 3 år garanti, etter norsk lov. Høres ut som bra PC du får deg da Gekko123!! Grattis! Sikkert fin å spille på også!? Skulle ønske jeg hadde råd til en sånn. Sukk. Endret 7. mars 2005 av trygvan Lenke til kommentar
Recon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Henteservice er CAR (Collect & Return). Da går laptopen til Birmingham og Celestica for rep, og så hjem til bruker igjen. Det er NBD (Next Business Day) som er tekniker hjem på døra, denne koster mer ja. Dell selger fortsatt 1 års garanti, men følger norsk kjøpslov overfor de kunder som krever seg. Altså - kunde, krev deg1 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 En del misinformasjon her: 1. Det eneste norsk lov krever av en garanti er at den skal gi rettigheter utover de man har etter forbrukerkjøpsloven. Denne kan være så kort eller lang selger vil, og de kan godt ta seg betalt for den. 2. Private kjøp faller nå inn under 'lov om forbrukerkjøp' (forbrukerkjøpsloven) og ikke kjøpsloven. 3. I forbrukerkjøp har en alltid en reklamsjonsrett på minst to år. Reklamasjonsretten varer i 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lengere enn to år. Det finnes ingen mellomting. Hvis man har problemer med en Dell som er over ett år gammel (og man har den billigste garantien) må man passe på å påpeke at det er en reklamsjon. Hvis man snakker om garanti vil saken bli avvist, da menneskene på support ikke kan autorisere en tekniker når garantitiden er utløpt. Så lenge man sier det er en reklamsjon får saken en liten svipptur innom 'Dell legal' (elns.) for å godkjenne reparasjonen før alt deretter går som normalt. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ah, bedre forklart av en som kan de rette uttrykkene, men fra i fjor sommer av, så droppa de steget med Dell Legal, og lot supportpaxet sette opp service når kundene krevde reklamasjonsrep. Mulig de ahr begynt med det igjen nå dog, jeg slutta i sept. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå