Gå til innhold

Bærbart monster fra Dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lagt inn en bestilling på 9300 maskinnen. Venter i spenning på når den kommer. Kunne vist ta ca 3 uker pga ekstra testing siden det er ny modell.

Du må gjerne poste spesifikasjoner og pris på den du har bestilt. Jeg regner med at du har et noe mer fornuftig oppsett enn eksempelet jeg tok. :yes:

Vet du om det er noen forskjell på en 17" WUXGA og en 15,4" WUXGA, sånn bortsett fra 1,6"? Det er klart at det blir lettere å lese liten tekst på en 17" enn en 15,4". Men er det ellers noen forskjeller?

Så ser jeg at 9300 har subwoofer, noe 6000 ikke har. Det er jo kjekt å ha, men på ingen måte nødvendig, da det jo bare er å koble til eksterne høytalere for å oppnå samme/bedre effekt.

Kingstons minnesøkerfunksjon bekrefter at både 9300 og 6000 kan nyttiggjøre seg 533 MHz-minne, selv om Dell foreløpig ikke har ført opp dette som en mulighet for 6000. Jeg sitérer fra K i n g s t o n :

"This system is configurable and can ship with either DDR2-400 (KTD-INSP6000/xx) or DDR2-533 (KTD-INSP6000A/xx). These are compatible, however when mixed they default to DDR2-400."

Dell gir bare 9300 mulighet for det aller beste skjermkortet. Men det skal vel gå an å bruke et tilsvarende kort i 6000 også? (Og det kan man jo bestille senere når det blir billig hos Komplett, PSdata, etc.)

Så da er vel spørsmålet om det er noe stort poeng i å kjøpe 9300 framfor 6000. Jeg fant akkurat ut at 9300 ikke går oppi den eksisterende kofferten jeg har til min bærbare PC... Og den kofferten er ikke liten...!

Endret av WladimirPutin
Lenke til kommentar

Her er spec på den jeg har bestilt:

Standard komponenter: Intel® Centrino™ Mobile Technology

Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem

Intel® 915PM Chipset

1 Type I eller Type II PC Card spor

Internt 56K V.92 modem

Integrert 10/100 Ethernet LAN

I/O: VGA, DVI-D, S-video out, 6x USB 2.0, IEEE 1394 Firewire, RJ-11, RJ-45, Integrert SD Card reader

Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer

Dell tastatur med Touchpad

Lithium-ion 53Whr (6 celler) batteri

Smart og moderne design i silver and white

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Professional - Anbefalt av Dell (+ NOK 905 kr)

Support-pakke til Inspiron: 1 års henteservice (som annonsert for denne modellen) (-NOK - 4 100 kr)

Prosessor: Intel® Pentium® M Prosessor 750 (1.87GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) (+ NOK 910 kr)

Skjerm: 17" UltraSharp™ WUXGA LCD skjerm (1920x1200)

Minne: 512MB 533MHz DDR II SDRAM (1x512MB)

Harddisk: 60GB IDE (7.200 RPM) (+ NOK 455 kr)

Grafikkort: 256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go, PCI-Express X16 (+ NOK 1 933 kr)

Optisk enhet: 8x DVD +/- RW med Decoder Software

Nyhet: Norton software: Norton Internet Security 2004 - 15 måneders lisens - Anbefalt av Dell (+ NOK 686 kr)

Modem og nettverkskort: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort

Trådløst nettverk: Intel® Pro Wireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card (+ NOK 175 kr)

Trådløs router: Inngår ikke

Bluetooth: Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Modul (opp til 3 Mbps) (+ NOK 529 kr)

Portreplikator: Inngår ikke

Ekstern Skjerm: Inngår ikke

Bæreveske: Deluxe nylon bæreveske for Inspiron med 17" Widescreen (+ NOK 558 kr)

Farge: Mediterranean Blue (+ NOK 353 kr)

Programvare: Microsoft® Works 7.0

Språk på operativsystem og programvare: Norsk

Installasjonstjenester: Inngår ikke

Lær med Dell – Online trening: MultiMedia – Få mest mulig ut av Digital Fotografering, Videoredigering, CD & DVD creation etc (+ NOK 91 kr)

Tastatur & Mus: Dell USB Optisk mus med to knapper (midnattsgrå) (+ NOK 213 kr)

Høyttalere: Inngår ikke

Dell Picture Studio: Dell Picture Studio Standard Edition

Fikk også byttet til ett større batteri.

Pris ca 20000.

Lenke til kommentar

Dell har tilbud med dobbelt minne på 9300 modellen. Her er hva jeg fikk for 16000+frakt dribble: :dribble::dribble::dribble: ICH WUNCHE

¨

16 160 kr

Standard komponenter: Intel® Centrino? Mobile Technology

Intel® 915PM Chipset

Internt 56K V.92 modem

I/O: VGA, DVI-D, S-video out, 6x USB 2.0, IEEE 1394 Firewire, RJ-11, RJ-45, Integrert SD Card reader

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Support-pakke til Inspiron: 1 års henteservice (som annonsert for denne modellen) (-NOK - 4 100 kr)

Prosessor: Intel® Pentium® M Prosessor 750 (1.87GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) (+ NOK 910 kr)

Skjerm: 17" UltraSharp? WUXGA LCD skjerm (1920x1200)

Minne: 1024MB 533MHz DDR II SDRAM (2x512MB) - Spesialtilbud!

Harddisk: 80GB IDE (5.400 RPM) (+ NOK 455 kr)

Grafikkort: 256MB NVIDIA® GeForce? 6800 Go, PCI-Express X16 (+ NOK 1 933 kr)

Trådløst nettverk: Intel® Pro Wireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

Bluetooth: Inngår ikke

Bæreveske: Inngår ikke

Lær med Dell ? Online trening: Sikkerhet - Lær mer om IT-sikkerhet ? handler om anti-spam, antivirus og brannmur

Lenke til kommentar
Dell har tilbud med dobbelt minne på 9300 modellen. Her er hva jeg fikk for 16000+frakt dribble: :dribble::dribble::dribble: ICH WUNCHE

¨

16 160 kr

Standard komponenter: Intel® Centrino? Mobile Technology

Intel® 915PM Chipset

Internt 56K V.92 modem

Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Edition

Skjerm: 17" UltraSharp? WUXGA LCD skjerm (1920x1200)

Minne: 1024MB 533MHz DDR II SDRAM (2x512MB) - Spesialtilbud!

Harddisk: 80GB IDE (5.400 RPM) (+ NOK 455 kr)

Grafikkort: 256MB NVIDIA® GeForce? 6800 Go, PCI-Express X16 (+ NOK 1 933 kr)

Trådløst nettverk: Intel® Pro Wireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

Bluetooth: Inngår ikke

Bæreveske: Inngår ikke

Lær med Dell ? Online trening: Sikkerhet - Lær mer om IT-sikkerhet ? handler om anti-spam, antivirus og brannmur

Ser meget bra ut, men vet du om man må betale sinnsykt mye i frakt. Dell opererer jo til tider meg "fri frakt" verd kr 844, eller noe i den duren. Men så mye kan det da umulig koste, eller...?

Lenke til kommentar
Men så mye kan det da umulig koste, eller...?

Det er akkurat det det gjør. Det er jo tross alt snakk om en courier-tjeneste fra Irland. At frakten på 844,- alltid er inkludert i totalen er egentlig den eneste forskjellen på å konfigurere som privatbruker til å gjøre det på SMB-siden.

Edit: Oppsettet over kommer da på: NOK 17 004,- levert.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Noen som vet noe om batterilevetid på denne modellen. 9200 modellen var vel kjent for å ha svært bra batterilevetid. Bortsett fra skjermortet burde vel denne egentlig heller ikke være så gale når den ikke blir brukt til spill. Dvs 6800 go kortet men si word bruk. Noen som vet noe om batterilevetiden

Lenke til kommentar

Fikk oppgradert min til 9300 til 1024 minne idag uten ekstra kostnad. Se poster over for spec. Jeg har også fått dem til å montere et 9 cellers batteri uten ekstra kostnader. Tror levetiden for batteriet vil være ca. 2 timer ved normal bruk. Skal komme tilbake med fullsteding test når jeg har maskinen. Min levering var 15 mars men den har kansje blitt noe forsinket etter at jeg fikk dobbelt minne.

Lenke til kommentar

Hadde mine mistanker omat den ville få god batterilevetid. Da 9200 modellen hadde det. Nå snakker jeg om IDLE tid. Ikke under gaming. Fikk håpet mitt oppfyllt i dag da jeg leste dette på dell siden

6 Cell 53 WHr Lithium Ion Primary battery. Approximate operating time: Up to 3.4 hours.2

Optional: 9 Cell 80 WHr Li-Ion primary battery. Approximate operating time: Up to 5.2 hours.2

Synes ikke 5.2 timer batterilevetid var så gale jeg da :love: Fordømt bra var den faktisk hvis dette stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...