znappa Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei. Min gamle PC døde her om dagen og etter litt testing fant jeg ut at det var strømforsyningen som hadde gått. Kjøpte meg en ny strømforsyning (har testet at den virker) men PC'en er fortsatt helt død. Nå er jeg usikker på om jeg har kjøpt feil PSU. Kjører et gammelt duron 700 system med abit kt7 (socket a) hovedkort. Kortet har mao. en 20 pins power connector. Kjøpte denne PSU'en: http://www.psdata.no/ps.asp?it=107962&mlevel=010600. Kan ikke skjønne annet en at den bør fungere. Men på PSU'ens 20 pins connector er det en ledning som mangler (kan dette ha noe med saken, en annen standard eller noe???). Er veldig taknemlig hvis noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
znappa Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Ledningen som mangler er pin 18 som er -5V. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kikket i "arkivet" hos Abit, fant dette KT7 kortet , det har en ISA slot som visstnok må ha -5V. Kikket på linken til PS på den PSU du fikk, der stod det at det var:+/-5V - kontrollerte ikke hos Chieftec. Har selv "nybygget"(30 dager) S939 maskin som tross 24 pin ATX MÅ ha -5V fra PSU for at innebygde lydkortet skal fungere, var klar over det før kortet ankom, slik at PSU som kunne fungere var underveis. Lenke til kommentar
znappa Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Takk HAG. Har brukt en del timer på research om dette, men vanskelig å finne noe god informasjon rundt denne problemstillingen. JA, det står på PSData sine sider at den har +/- 5V men dette er altså feil (sjekket chieftec sine sider, der er det riktig). Fant en side som pratet om at det var ISA slot'en som trenger -5V, så da stemmer sikkert det. Men denne sloten bruker jeg ikke, noen som har noen snekkertips på hvordan den kan deaktiveres/"fjernes" fra hovedkortet? PS: trudde ATX var ATX, rart at de bare utelukker en pin........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå