Gå til innhold

Brenneproblem QSI DVD+-RW SDW-082, Aopen 1557 GLS

-Mav-

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt problemer med min dvdbrenner på min nye 1557 gls fra netshop.

Som overskriften sier så er brenneren QSI DVD+-RW SDW082 og har driverversjon LX32 (device manager fant ingen nyere drivere). Edit: er 8x + - rw double layer brenner.

Programmene jeg har brukt er nero express som fulgte med pcen og fullversjon av nero som jeg senere har lastet ned. Skrivene jeg har brukt er eproformance dvd-r 8x fra digital impuls. I følge en thread her på hardware med tester av forskjellige skiver så kom eproformance veldig bra ut. Er vanlgie .avi filer jeg har prøvd å brenne på skiven som vanlig data-dvd.

Problemet er at brenningen enten stopper opp på 1% med recorder state: failed, eller midtveis ved at det plutselig står "book type automatically set to dvd-r" eller noe mens det står "book type automatically set to dvd-rom" i starten. Eller så har det også hendt at den har fullført brenningen, men så leser den ikke dvden ordentlig etterpå. Den klarer å åpne dvden etter 1 min, men bruker uendelig lang tid på å åpne noen av .avi-filene. Må til slutt trykke ctrl alt del og slå av. Samme skjer om jeg prøver å lese skivene på stasjonær.

Har lest at mange har hatt problemer med samme dvdbrenner, de har sendt tilbake til netshop 2-3 ganger, fått nye men uten hell. Er det virkelig ingen måte å få dette til å gå? Jeg snakket med netshop i dag og dem vil at jeg skal sende dem dvd-brenneren. Jeg spurte dog ikke om andre hadde hatt samme problem om om det ble løst. Tenker jeg spørr dem det i morgen.

Ps. Holder på å brenne en ny dvd nå på 2x da jeg hørte at det kanskje funker. Er på 93% nå. Kommer med en oppdatering etterpå. Fint om noen gir tips/erfaringer i mens.

Endret av -Mav-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er platene printbare? Det har vært en del dårlige eProformance print, både 8X og 4X, på det norske markedet.

Ellers så kan du prøve firmwarestøttede DVD+R plater fra listen i denne tråden og se om resultatene blir akseptable. For eksempel: Mitsubishi MCC.003 (Verbatim), CMC.E01 eller Ritek.R03 (God sjanse for at That's Write +R 8X er disse), Taiyo Yuden TY.T02 (Varbatim Pastel, eller silvertop fra PXP på spindel) eller Optodisc.OR8 (Samsung).

Lenke til kommentar

Er ikke prinbare skiver.

Jeg brente på 2x 2 ganger i dag. Første gangen var vertify data på så den brukte en time etterpå til å gå gjennom 40% av dataen, da var jo dvden brent ferdig og nekta å vente enda en time + så jeg avbrøt sjekkingen. Da virket ikke dvden.

Andre gang passet jeg på å ha verify data av før jeg begynte og da kjørte dvden både på bærbar og stasjonær. Dette var også med 2x.

Får prøve på 4x nå.

Har allerede kjøpt en 25 pak fra digital impuls (var bra pris, 95 kroner. slo til da det ble skrytt av eporformance på hw).

Men vet du om noen dvd-r skiver da som kan funke helt fint med brenneren min?

Rart at brenneren min ikke funker på 8x men det går på 2x.

Lenke til kommentar

Og der funket ikke brenning på 2x heller. Brente enda en skive på nøyaktig samme måte ten å få error, men den blir ikke lest av bærbar eller stasjonær. Kanskje det er meningen at denne brenneren bare klarer å brenne 1 av 7 skiver riktig? :p

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Litt ned på denne siden står det hvordan du gjør det.

CD Speed General FAQ

Det er Secondary Channel, Device 0 som er brennern. Sjekk hva den står satt til.

Brennern min funka ikke særlig godt før jeg endret til DMA. Nå brenner den på 8x på Intenso plater [Moser Baer India Ltd.] uten problem.

Vet ikke om det hjelper deg, men det er verdt å prøve...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tror du skal gi det opp. mest sannsynlig er en haug med spindler med eProformance DVD+/-R fucka... tror nok det lureste er å holde seg på god avstand fra de jævla printable dvd'ene til eproformance... ethvert seriøst selskap hadde trukket tilbake slike feilvarepartier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...