argasteDJ Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 hei:) noen som kan forklare meg hvordan man setter opp raid 0 med striped volum. har to 80 giga disker som skal brukes på raid kontrollernen som er innebygd i hovedkortet. jeg skal kjøre windows xp pro norsk. får du spørsmøl av windows setup hvilken raid du vil kjøre eller må du sette opp det før du begyner å installere?? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
argasteDJ Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 jeg har ett MSI KT3 ULTRA-ARU Hovedkort for Socket A Lenke til kommentar
christt Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Du må først enable RAID kontrolleren i BIOS, deretter må du settet opp et 'array' i 'BIOSEN' til raidkotrolleren. Du skal vel trykke CTRL+F for å komme inn i den menyen så vidt jeg husker. Etter du har gjort det er det bare å sette inn Windows CD'n, boote helt i starten av installasjoen vil det stå nederst på skjermen at du skal trykke 'F6' for å installere tredjeparts RAID eller SCSI driver. Trykk F6, sett inn diskett med RAID drivere som fulgte med hovedkortet. Nå skal alt være klart til å installeres... Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hva med å la WinXP styre raiden ? Software Raid er innebygget i XP - og den er rask...Klarer fint å bruke opp båndbredda på PCI-bussen lett i følge tomshardware. ta to tomme disker og så gjør de dynamic - så er det bare å lese det dom står (du kan velge mellom striped eller spanned på Home/Pro) Stripe er lissom det mest vanlige som gir best ytelse... Lenke til kommentar
Howie Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Er du sikker på at man kan gjøre om diskene til dynamic i XP Home Ed.? Sist jeg leste var nettopp dette en av funksjonene man ikke fikk. Forøvrig, tanken på å la det alltids stabile Windows håndtere integriteten av et RAID sett er jo en varmende tanke...brent barn skyr ilden sier jeg bare Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hva er i det hele tatt vitsen med å la XP styre oppgaven når man allerede har en integrert Raid-kontroller? Lenke til kommentar
Howie Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 14:24, borre skrev:Hva er i det hele tatt vitsen med å la XP styre oppgaven når man allerede har en integrert Raid-kontroller? Men kjære deg, har du ikke hørt om russisk rulett? :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 14:26, Howie skrev:Men kjære deg, har du ikke hørt om russisk rulett? :wink: Slik som når MS Windows 1.0 Beta styrer Tjernobyl-kraftverket? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå