Innos Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har ingen anelse, har prøvd alt! Jeg har reinstalert drivere, jeg har formatert, jeg har prøvd en hel drøss med spill, og nesten ingen vil fungere, noen fungerer ikke i det hele tatt, og noen gjør at skjermen går i hvilemodus, helt til jeg skrur av pcen, funker ikke å bare restarte eller noe annet. Tror det er noe seriøst galt, for før funket bare musa/tastaturet etter andre restart. Og når jeg skulle legge til en 10gb ide-ata disk(har bare en 200g -sata atm) så skjedde det samme, skjermen gikk i hvilemodus(bare oransjt lys og ikke noe bilde), som når pcen går i hvilemodus/ventemodus. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har innstalert s-ata drivere, gjorde ikke det første gangen, kan det skade noe? Skjermkort kjører på stock hastighet, 8x1,4vp 300/700. Specs står i profil. De spillene som jeg kommer på fungerer er cs 1.6, warcraft tft, doom3 og deus ex. Alle spillene som bruker source engine(hl2, css osv) fungerer ikke. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 har du sjekket at skjermkortet sitter skikkelig i og plugget i strømkontakten? Sjekk at skjermoppdaterings frekvens på skjermen din ikke er satt for høyt (refresh rate). Innstaller nye HK/chipset drivere. Sjekk manualen til kortet om bios innstillinger. Fra nvidia FAQ: The following motherboard BIOS settings are suggested for better stability, but are not required settings: Assign IRQ to VGA Enabled VGA Palet Snooping Disabled PCI Latency Timer 128 Video BIOS Shadowing Disabled Video RAM Shadowing Disabled USWC Options Disabled PnP O/S Installed Enabled Video BIOS Cacheable Disabled Video RAM Cacheable Disabled AGP Graphics Aperture 64MB (or half of your total system memory) kikk her for andre mulige løsninger nVidia FAQ Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Samme skjer, og når jeg instalerte 6.97 så flimrer skjermen ofte, ikke sånn littegrann, noe helt ekstremt. Det skjer hver gang jeg trykker på det nvidia ikonet nederst til høyre. Og av og til når det skjer endringer i skjermbildet. Fant bare en av de biso greiene, det sto ikke akkuratt det samme, men er nok det, og den sto på det som var der. Sikkert noe som er ødelagt, noen anelse om hva det an være? Er sikker på det er hk eller skjermkort, hvem skal jeg kontakte i så fall, er det komplett.no eller msi/gainward? Mitt første pc-kjøp, så vet ikke helt jeg. Har prøvd det meste, har oppdatert det meste med nyeste drivere. Formatert, og alt det der, har ikke oppdatert noe bios dog, er for risikabet føler jeg, kan jo ødelegge skiten. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) er bare å bytte skjermkortet ditt det. Du har den velkjente blackout feilen på ditt kort. De første versjonene av 6800LE hadde en feil i enten minne eller gpu som gjorde at kortet ble overbelastet eller noe slikt slikat hele maskinene fryser. Er mange andre som har hadd denne feilen, og har fått nytt kort på garanti. Det er ikke litt tvil en gang... vet hvordan det er.. men selv klarte jeg omgå denne feilen i enkelte spill. Endret 25. februar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Ok, skal jeg bare sende mail til komplett.no da? Og si at jeg ha fått et skjermkort med en kjent feil som gjør at maskinen fryser? Og ber derfor om å få nytt skjermkort? edit: Post 1000! Endret 26. februar 2005 av hba Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 nei, du søker retur på ordren på normal måte.. og skriver i forklaringen at korte blacker ut i spill. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Men jeg må vel ha noe grunnlag, hvis ikke kan folk bare dikte opp ting. Finnes det noe artikler angående dette. Eller kan jeg bare linke til denne tråden? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva Strømforsyning har du? Hadde ein venn med samme problem, han hadde ein QTec 300W PSU, han tok ut Neon lys og vifter, etter det klikket ikkje skjermen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Et godt tips her på forumet, er å alltid sjekke profilen før man spør om specs. (Du fatta hva jeg mente ikkesant?) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) nei, for attende gang.. du skriver at maskinen blacker ut, og må slåes helt av og på. De sjekker om det stemmer.. de sender deg ikke nytt kort uten videre. Skal selv sende inn mitt 2 kort med denne feilen. Går uten problemer det. Du trenger ikke å linke til noe som helst, da komplett vet hva det går ut på når man må slå maskinen helt av og på for å få igang igjen Endret 28. februar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå