lhama Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Heisann alle mann! Har tenkt å bygge pc med NEO2 PLATINUM S939 til MSI og putte inn 2*1024 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM som jeg senere kan oppgradere til 4gb (jeg driver med musikk og trenger mye ram... Evt. noe lignende geil-minne. Men jeg klarer ikke finne ut om dette er kompatibelt, verken i msi sin testrapport eller på minnekompabilitets-threaden for amd64-hovedkort her på hardware.no. Er det noen som har erfaring med dette, eller kan vise til en testrapport som faktisk HAR testet denne ram'en? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ser itj noko problem med å sette dei minnebrikkene i det hovedkortet. Lenke til kommentar
juwa Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har samme hovedkort og samme type RAM, riktignok i 1024mb. Per idag har jeg problemer med RAM brikkene ved at Memtest 86 v1.26 rapporterer om feil ved PC3200 "hastighet". Setter jeg ned hastigheten til PC2700 spesfikasjoner melder det om ingen feil. Videre, så er det på MSI sin hjemmeside eksplisitt satt opp en liste av offisielt støttet Minne produsenter ved PC3200 hastighet og dual channel. Erstatning av minnet er en sakjeg har gående med Komplett.no akkurat i disse dager. Problemet mitt er hvis det er noe sant i dette, som mange rapporterer, at MSI hovedkort har kompatibilitets problemer med TwinMOS brikker. I en slik situasjon er det ikke selvsagt at Komplett.no finner noe feil på minnet når dem kjører sine tester av minnet. Da blir jeg svar skyldig og må betale for utført arbeid samt retur av gamle minnebrikker som feiler hos meg pga kompatibilitetsproblemer mellom MSI og TwinMOS. Komplett.no har kategorisk avvist mitt forslag om at jeg får bytte til en annen minneprodusent mot at jeg betaler mellomlegget. Saken blir ikke bedre av at TwinMOS faktisk står oppført som tilbehør, hos Komplett.no, til akkurat dette hovedkortet mens MSi faktisk ikke har TwinMOS som offisielt støttet minne produsent. Hvis det skal komme en konklusjon ut av dette er min klare anbefaling å holde deg til den offisielt støttede Minne produsent listen til MSI. Til slutt vil jeg påpeke at det faktisk kan være at Komplett.no finner samme feil som meg, erstatter minnet med ny identisk HW og at alt deretter fungerer 100% hos meg. Men jeg ser for meg diskusjonsrunden med Komplett.no jeg kommer til å få hvis de ikke finner samme feil. -juwa Lenke til kommentar
lhama Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Tusen takk for råd! Jeg skal prøve å finne meg noe ram som HELT sikkert fungerer, har selv hatt ram-problemer, da også med TwinMos ram, men da fikk jeg det byttet mot mellomlegg. Dette var med MPX.no og som følge av at det hadde vært rot fra deres side i ALLE ledd av handelen... Men; tusen takk for rådene, jeg skal ta dem med i beslutningen! PS: Ingen av 1gb-modulene som er testet og støttet fra msi sin side føres av norske nettbutikker (Iallefall ikke de jeg har sjekket) Det er jo litt dumt da Endret 25. februar 2005 av lhama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå