tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har nå prøvd å formatere C: , både i windows, og DOS men får den samme feilmelding hver gang. Har engelsk XP versjon, skal re-installere til norsk nå. her er feilmeldinge: Format cannot run because the volume is in use by antoher process. Format may run if this volume is dismounted first. Prøver videre å dismounte harddisken, da står det: Cannot Lock the drive. The volume is still in use. Kan noen hjelpe meg? Håper på snarest hjelp! Lenke til kommentar
spurv Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 du formaterer disken når du installerer Windows XP.. bare boot med cd'en.. så spørr den i installasjonen Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 du formaterer disken når du installerer Windows XP.. bare boot med cd'en.. så spørr den i installasjonen Nope, får ikke noe spørsmål om å formater disken , kan bare slette partisjonen, og installere på samme partisjon som jeg har det gammle XP på! Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det er riktigt det du skriver. Under installasjonen så må slette partionen først, så lage ny partion og så får du valget med og formatere den. Ivan Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Det er riktigt det du skriver. Under installasjonen så må slette partionen først, så lage ny partion og så får du valget med og formatere den. Ivan ok, da må jeg slette partisjonene da, håpet at jeg skulle slippe det men... Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 hmm..får ikke lov til å slette partisjonen,det står: "Kan ikke utføre den forespurte partisjonen på den valgte partisjonen. Denne partisjonen inneholder midlertidige installasjonsfiler som kreves for å fullføre installasjonen". Må nok formater først noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hvordan skal jeg få formatert harddisken? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hva med å bruke recovery-cdene som følger med ? De ordner alt for deg... Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Problemet er at det ikke var med noen cder hos den forhandleren da jeg kjøpte laptoppen! Jeg kjøpte den hos em jeg kjenner, og han har egentlig ikke Acer som leverandør osv.... Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Sjekket acer's websider om det står noe om det problemet der? edit: skrivefeil Endret 25. februar 2005 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Sjekket asus' websider om det står noe om det problemet der? ELLER Acer sine, som er tilfellet her On topic: Du booter altså fra windows xp cdn så installasjonsprogrammet starter og går gjennom de vanlige prosedyrene? Men så når du skal slette partisjonene så nekter den? Det har jeg aldri vært borti før... Endret 24. februar 2005 av OpusNR1 Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Sjekket asus' websider om det står noe om det problemet der? ELLER Acer sine, som er tilfellet her On topic: Du booter altså fra windows xp cdn så installasjonsprogrammet starter og går gjennom de vanlige prosedyrene? Men så når du skal slette partisjonene så nekter den? Det har jeg aldri vært borti før... Jeg fikk ikke med noen cder da jeg kjøpte Acer'n min! Men fattern har en Windows XP cd, som han fikkk i fra jobben(btw) det er altså den cden jeg skal installer med, og det er da jeg setter den i og skal installere i fra den jeg får feilmeldinger , Får kommet inn i meny'n, men da jeg skal slette partisjon, så får jeg ikke lov, og det står ikke noen plass at jeg kan formatere. Og man kan ikke installere To XP'r på en partisjon! Går ann sikkert...men det vil ikke jeg jeg vil formatere først! Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Noen som vet et triks, eller hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 noen som vet et triks eller noe? trenger hjelp! Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Da ville jeg ringt 800 84 880 og snakket med Acer... Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Da ville jeg ringt 800 84 880 og snakket med Acer... prøvde i går men der skjønnte de ingen ting! Lenke til kommentar
tomasmoen92 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Tror jeg har funnet ut hva problemet er: Det er at jeg har tastet inn cd-keyen til Windows cden i windows, og da jeg starter opp igjen og booter i fra cden, og prøver og slette eller formatere partisjonen så får jeg feilmelding om at.: denne partisjonen er i bruk osv.. hva skal jeg gjøre for å liksom få slette denne windows cden som jeg tastet in cd key i? Slik at jeg får formatert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå