andjoha Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 har litt problemer med å få til disse rss-greiene i opera altså, jeg klarer å melde meg på grupper, og klarer å motta meldingene (kommer sånn "melding fra blahblah mottatt" nederst i venstre hjørne), men.. eehm.. hvordan kommer jeg til dem?? finner de jo ingen steder.. Det står i opera-hjelp: "Nye meldinger i nyhetskanalen leses og behandles på samme måte som e-postmeldinger." så jeg tenkte det skulle komme opp en ny gruppe "nyhetskanaler" eller noe under e-post-vinduet (der man har alle-meldinger, filtre, aktive kontakter, merkelapper osv), men, det gjør det jo ikke :| noen som kunne tenke seg forklare litt? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 I Opera 8.0 har jeg et eget menyvalg kalt "feeds". Du kan også klikke på den boksen som kommer opp med info om nye meldinger for å få opp alle RSS feeds. Feeds skal vel være under mailmenyen i Opera 7.54. Var det en slik sprettutmeny på venstresiden i Opera 7.54? I såfall skal det også være et valg der, muligens også under "mail". Sjekka det for sikkerhetsskyld: Correctly coded RSS newsfeeds will be automatically recognized by the browser when linked from a page you visit. Opera will then display a small "RSS" icon within the address field. Click the icon to subscribe to the newsfeed. The first time you do this, "Feeds" will be added to Opera's main menu, and a "Newsfeeds" heading will appear in your mail panel if you have set up one or more e-mail or news accounts. You can also right-click the mail panel and select "Newsfeeds" to access a newsfeeds subscription dialog. All newsfeeds that you subscribe to will be available under Feeds. Newsfeed items are managed in the same way as e-mail messages and can be searched, forwarded, and so forth. Note that it may take a while for the server to send you the first newsfeed items. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 men, den menyen mangler jeg.. og jeg skjønner ikke hvorfor. Den skal jo, utifra hva jeg har lest, komme opp automatisk når man abonnert på noe? tok et bilde: http://www.mongleoid.net/images/feeds.jpg Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 skjønner ikke noe her jeg nå.. la inn 8.0 beta'n for å sjekke om det ble noe bedre, fikk sånn "feeds" i menyen der oppe da, som jeg kan velge "read feeds" fra, men det vinduet jeg kommer til da er jo helt blankt, uten noen feeds, (står bare på toppen "0 ulest, 181 totalt", så det virker som at feeds'ene er der, men hvor finner jeg dem så jeg får lest dem? :S samme når jeg trykker på det sprett-opp vinduet som kommer når opera har mottatt nye feeds, kommer til det samme tomme vinduet.. forslag? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå