JBlack Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg tenkte å unngå å innstallere gnome, så jeg har ikke innstallert kino. Så jeg søker et tilsvarende program for KDE, eventuelt en videoavspiller som er i stand til step for step frame avspilling (DV-format), og samtidig vise frame nummer som jeg kan ta med meg og bruke i f.x transcode eller lignende. Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Mplayer bruker også gtk+. Så det er ikke noe mindre GNOME enn Kino. Ser ikke helt poenget med å nekte å bruke GNOME programmvare... Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 KPlayer/KMPlayer er gui'er for MPlayer egnet for KDE. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Man kan ha GTK+ installert uten at man installerer Gnome. Ser ikke problemet. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Mplayer bruker også gtk+. Så det er ikke noe mindre GNOME enn Kino. Ser ikke helt poenget med å nekte å bruke GNOME programmvare... Man kan kompilere mplayer uten gui support Endret 24. februar 2005 av RatiX Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 MPlayer kompilerast utan GUI som standard. Du treng for all del ikkje noko GTK eller QT for MPlayer. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 objorkum har rett i det. Men jeg får ikke til å vise et frame av gangen på noen måte i mplayer. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 objorkum har rett i det. Men jeg får ikke til å vise et frame av gangen på noen måte i mplayer. Jeg tror ikke du gadd å lese manualen.... *man mplayer*, første søk etter "frame" sier meg at du kan bruke punktum til å gå en og en frame framover: . Step forward. Pressing once will pause movie, every consecutive press will play one frame and then go into pause mode again (any other key unpauses). Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Forresten, antall frames er det jeg merker i bold: A: 7,3 V: 7,3 A-V: 0,000 ct: 0,020 177/177 10% 0% 0,7% 0 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå