Gå til innhold

Kan rammen ha skylden for dette?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har to ram brikker : Twinmos 3200 DDR Ram 2 x 512 Ram brikker

Når jeg ser på film eller i intro på spill så kommer det blå/rød /rosa dotter på skjermen eksempel :

Eksempel 1

Eksempel 2

Disse ``dottene`` kommer når som helst og ikke i samme rekkefølge

Først trodde jeg dette skyldes varme i kabinettet som det ikke var.En dude jeg kjenner sa at det kunne være rammen ( denne duden har 6 års data erfaring )

Jeg har :

AMD Athlon Xp 2400

MSI KM 400 V (tror jeg) VIA basert( har hørt at twinmos og VIA/MSI ikke går bra sammen kan det være dette ? )

Club 3d Xt Pe ( er ikke dette heller siden får det på alle kort som maskinen tar)

3 år gammel EIZO F930 21 tommer

2 x Twinmos 3200 DDR 512 Ram ( Kjøpt I dobbel pakke )

200 GB Western Digital( 1 år gammel max )

80 GB Western Digital ( ~ )

Jeg har vært inne I biosen min og stilt på visse innstillinger som skulle gjøre dette bedre uten å lykkes :(

Kan noen være så snill å hjelpe meg her med dette problemet ?

:hmm:

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror neppe det er ram'en din som lager disse pixelfeilene. Da jeg mener å tro at ram'en til selve maskinen ikke har så mye med bilde å gjøre i den forstand. Det kan være at hovedkortet ditt bugger noe. Det står at du har en 21" skjerm. Jeg vet ikke om dette er en lcd eller crt. Men det kan sikkert forekomme feil på crt også. Skjermen er jo ikke av det nyeste slaget. Selv om 3 år ikke er så lenge for en crt (dette komme rlitt an på hvor mye den står på i døgnet da).

Jeg har dessverre ikke så forferdelig mye peil på dette :/

Lenke til kommentar
Har du flatskjerm så er den problemet.

Kvifor det?

Den kan være problemet da noen pixler ikke alltid henger helt med, eller mottar feil signal og da vises det feil farger på noen små punkter på skjermen.

Er det skjermen, så ville man jo ikke kunne ta screenshot av det :roll:. Ville mistenke skjermkort før minne iallefall, kan være varme... Prøvd å ta av sidedøren?

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk nesten helt sikkert på at det der er artifakts p.g.a. dårlig kjøling på skjermkortet.

Har selv nettop byttet kjøler på min x800 xt pe og da forsvant lignende symptomer hos meg.

Merka da jeg tok av referansekjøleren at det var et gruelig lag med kjølepasta under.. kunne ikke leda mye av varmen.

Om du ikke vil kjøpe nye kjøler test i alle fall å ta av denn du har nå og legg på et nytt tynt lag med kjølepasta.. kanskje det som skal til.

En annen mulighet du kan prøve er å klokke ned gpu'en for å se om de forsvinner.

De er store og flytter på seg så glem det med døde pixler. Er det ramen er det i så fall ram'en på grafikkortet.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk nesten helt sikkert på at det der er artifakts p.g.a. dårlig kjøling på skjermkortet.

Har selv nettop byttet kjøler på min x800 xt pe og da forsvant lignende symptomer hos meg.

Merka da jeg tok av referansekjøleren at det var et gruelig lag med kjølepasta under.. kunne ikke leda mye av varmen.

Om du ikke vil kjøpe nye kjøler test i alle fall å ta av denn du har nå og legg på et nytt tynt lag med kjølepasta.. kanskje det som skal til.

En annen mulighet du kan prøve er å klokke ned gpu'en for å se om de forsvinner.

De er store og flytter på seg så glem det med døde pixler. Er det ramen er det i så fall ram'en på grafikkortet.

Hvis du leser posten min så har det skjedd med alle kortene jeg har hatt

det skjedde med : Geforce 2 mx 400 , x800 Pro og x800 Xt Pe og kortet er MAX 36 grader varmt så det er det absolutt ikke :mad:

Jeg har en CRT skjerm som har flatt bildetrør men ikke flatt glass utenpå

Klokke ned er absolutt utelukket og jeg har ikke artifacs :p

Trodde folk viste dette :D

Mener dere at jeg skal prøve dataen på en annen skjerm ?

En gang da jeg så på et skjermbildet av kommende spill til pc så kom det en blå prikk på bildet , når jeg refresh siden så var det borte hva kan det være ? :hmm:

Jeg vil gjerne ha svar alle forslag hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar

Du blir nødt til å oppklare om du har tatt bilde av skjermen eller om du har tatt er screenshot... Er det et screenshot kan det umulig være skjermen... Da kan du jo seff låne en RAM brikke av noen...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Du blir nødt til å oppklare om du har tatt bilde av skjermen eller om du har tatt er screenshot... Er det et screenshot kan det umulig være skjermen... Da kan du jo seff låne en RAM brikke av noen...

Screenshot som jeg tok selv med printscreen>mspaint>Paste>Lagre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...