Dassen Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har satt sammen en pc jeg kan si meg fornøyd med. Skjerm, tastatur, OS, mus, nettverkskort og høytalere har jeg. Jeg har valgt 2 hardisker med vilje i steden for en 200GB, grunnen til det er at det blir mer ryddig etter min mening. Er det noe jeg burde endre på? Prisen skal ikke over 10,000, jeg kan evt. sette ned Prossessor til AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED 1.940,-kr Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort. kr 69,00 Beantech Igloo 3 Miditower, Sort kr 529,00 Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB kr. 899,00 Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA kr 420, AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz kr 2.890, Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA kr 550,- Fortron Strømforsyning ATX 400W 120mm, kr 495,- Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 kr 849, Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 kr 1.499,- NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black kr 419,00 Pris er uten moms... Pc'en kommer til å bli brukt til spilling. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Jeg har valgt 2 hardisker med vilje i steden for en 200GB, grunnen til det er at det blir mer ryddig etter min mening. Hva mener du? Du kan da partisjonere en 200GB, så du får to eller flere stasjonsbokstaver.. Da blir det da ganske så ryddig.. Ellers ser det bra ut i mine øyne. Bortsett fra at om du skal bruke den til spilling, da kan du med fordel skaffe et dyrere skjermkort, og heller kjøpe en billigere CPU og klokke den litt isteden. EDIT: Angående den signaturen din, er det kanskje "I can't promise I'll try, but I'll try to try du tenkte på? Tror engelsklærere rundt om i det ganske land river seg i håret og biter negler over å se en slik sammensatt setning.. (Ikke meningen å være frekk, men syntes det var litt merkelig).. Endret 24. februar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Jeg har valgt 2 hardisker med vilje i steden for en 200GB, grunnen til det er at det blir mer ryddig etter min mening. Hva mener du? Du kan da partisjonere en 200GB, så du får to eller flere stasjonsbokstaver.. Da blir det da ganske så ryddig. Jeg har en del GB musikk og er par filmer som jeg gjerne vil beholde, jeg har ingen ekstern harddisk så får ingen backup hvis jeg må formatere, derfor vil jeg ha to HD slik at jeg kan ha alt Importent på den ene HD'en i evt. formaterings situasjoner Angående min signatur, du har så rett. Skal rette den i nærmeste fremtid Endret 24. februar 2005 av dassen Lenke til kommentar
am3k Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg