cyclo Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg har en liten tanke som jeg gjerne vil dele med verden. Mitt ideelle syn på dette forum er at det er et sted hvor man kan komme med idéer, tanker og spørsmål. Og svare på andres spørsmål, og komme med konstruktiv tilbakemelding. Dette er det jeg prøver å bruke forumet til. Uheldigvis aner jeg at jeg er en del av en liten minoritet. Det virker som om de fleste her prøver på en eller begge av de påfølgende: 1) Få utslipp for alle disse pubertetsfølelsene ved å spre masse dritt om andre og skrive usaklig dritt som man aldri hadde turt å si til en person ansikt til ansikt. Men ved hjelp av nettets anonymitet kan man få utslipp for slik aggresjon. 2) Folk som av en eller annen grunn har behov for oppmerksomhet. Disse personene poster gjerne en en hel mengde mer eller mindre usaklige meldinger. Og skryter gjerne over at de har postet 600 meldinger eller hva det nå enn måtte være. Dette irriterer meg fordi drittkasting ikke hører hjemme på et seriøst forum. Da kan man bruke chat'en til spray, eller #norge på Efnet eller en annen usmakelig kanal. Dessuten er det fryktelig irriterende å måtte lese gjennom 100 poster av type "fy søren lær deg å skrive norsk" eller "yihaa nå kommer nokk xxxx til å bli sinna på deg. Øl til helgen?" når man ser etter noe seriøst. I min drømmeverden hadde dette forumet fungert slik: Hver registrerte person fikk poste et maksimum av 5 poster (e.l.) per dag. Når man nærmet seg en grense. 20 poster f.eks. kunne en moderator raskt se over hva man hadde skrevet, og dersom det viste seg å faktisk være seriøst innhold kunne man få en slags vip status med ubegrenset mengde poster. Dessuten burde det vært en nulltolleranse når det gjaldt usaklig drittkasting om andre personer. Eller kanskje et system med en advarsel og deretter rødt kort. Jeg regner jo ikke med at noe slikt noen gang vil bli gjennomført. Ikke minst på grunn av at det ville krevd en omskriving av forumet. Men om jeg har fått en drittkaster og/eller usaklig melding spammer til å tenke seg om, så er målet mitt med denne posten nådd :wink: Til slutt vil jeg bare si at dere moderatorer gjør en utmerket jobb. De som ikke liker hvordan dere styrer forumet og kaster masse dritt om dere rundt forbi kan heller finne et annet sted å få utløp for frustrasjonene sine. Kanskje dere skulle få en produsent av stressegg til å sponse alle medlemmene med hvert sitt stressegg, så kanskje forumet hadde blitt litt mer saklig :wink: En av livets små ironiske faktum: Ytringsfrihet må modereres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå