Gå til innhold

Fjerne Norton Internet Security

halvardm

Anbefalte innlegg

Har fått meg et lite problem.

Startet opp Norton Internet Security 2004 og alt var fint. Jeg godtok at Thunderbird skulle få tilgang til internett og det kom om om jeg ville la FF koble seg opp mot internett, men det trykte jeg feil og stengte tilgangen. Jeg lette etter en plass der jeg kunne fikse dette, men fant ingen måte.

Så tenkte jeg at jeg kunne slette det for å legge det inn på nytt igjen, men å slette det gikk ikke. Ikke på Legg til/Fjern programvare heller. Så jeg gjore noe som kanskje var litt dumt, jeg slettet filene manuelt og håpte jeg skulle få fjernet all dritt, men altså, det klarte jeg ikke.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg må bruke IE får ikke koblet meg til MSN elelr noe. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et sted i innstillingene til Norton du kan endre reglene for hvert program igjen. Har det ikke installert nå, så jeg kan ikke guide deg...

Brannmur -> Programmer eller noe i den duren.

Edit: leste ikke hele :roll:

Kikket i regedit og msconfig? Kanskje du finner noe der..?

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Åpne Norton Internet Security vinduet ved å dobbelklikke på det i statusbaren. Vel Personal Firewall og trykk på Configure. Under arkfanen Programs finner du en oversikt over alle programmene som det er satt opp rettigheter til og du kan endre disse ;)

Det trodde jeg også. Helt til han sa at de fleste filene var slettet. Nå kjører altså ikke programmet som normalt, så ingen innstillinger kan gjøres. Og nettet er sperret av noe.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å fjerne Norton Internet Security programmet, og ikke oppføringen i programlisten til brannmuren? Sletting av programfilere manuelt er (for å si det fint) uheldig om du ikke er klar over hva du driver med.

Om dette er saken får du installere NIS på nytt og ta det fra der. Problemet ligger nok da i at NIS fortsatt laster inn sperren(brannmuren) for internett, men har ikke noen måte og kontrollere denne på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...