Gå til innhold

Pcmcia...en standard på vei ut ?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, men jeg tenkte jeg skulle teste det ut i den stasjonære, ettersom jeg ikke hat en bærbar..

Så DERFOR, lurte jeg på om det var meldt om etterfølgere til pcmcia, siden jeg kanskje kjøper meg en laptop etter sommeren.

Dagens standard er vel CardBus som kjører en 32-bit protokoll kompatibel med PCI. Jeg har vel hørt snakk om en neste generasjons CardBus med PCIe støtte. Usikker dog.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg tenkte jeg skulle teste det ut i den stasjonære, ettersom jeg ikke hat en bærbar..

Så DERFOR, lurte jeg på om det var meldt om etterfølgere til pcmcia, siden jeg kanskje kjøper meg en laptop etter sommeren.

Din bærbare som du kjøper etter sommern har nok Wlan innebygget...

Det er mykje greiere, enn og ha eit kort stikkende ut.

Kjøp det som er billigst! pci kort, usb... tviler på at pcmica er det billigste...

Lenke til kommentar

Jeg har nå en laptope med innebygget wlan. Dette er faktisk veldig deilig. Men det at det er ett kort som stikker ut hele tiden er jo bare tull. Da kjøper man ett kort etter sitt behov. Det er aldri anbefalt å ta kort inn og ut av pcmcia porten hele tiden. Den blir faktisk fort slitt :/

Derfor kan man kjøpe 3com sitt wlankort med xjack-antenne. Denne antennen er kun ute når du bruker kortet. Når du er ferdig dytter du antennen inn i kortet. Da står kortet i hele tiden, og du aktiverer wlanet ved å dytte inn antennen så den spretter ut igjen. Helt genial spørr du meg ;)

Se bilde:

prd_lg_3crpag175.gif

Hørt noe rykter om at det skal komme PCIe på den, men jeg vet ikke. :/

Men om du kjøper maskin til sommeren er det nok innebygget 54mbit wlan eller bedre. Det er standard allerede nå (hvertfall ufattelig mange maskiner som kommer med dette som standard).

Lykke til. Mvh

Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...