Gå til innhold

Canon Pixma iP5000

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på å kjøpe meg denne skriveren, har fått med meg at den skal være veldig godt på bilder, men hvordan er det med vanlig tekst?

Har fra før Canon Ixus 4, digital kamera, og kommer nok til å printe ut masse bilder, men har nemmelig tenkt å bruke printeren mye til vanlig tekst utskrit også....

Så er Canon Pixma ip5000 et lurt valg for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne skriveren for en måned siden. Er kjempefornøyd. Skriver ut en del bilder og ganske mye tekst. Synes fotoutskriftene (10x15) er nesten like bra som de jeg har fremkalt. Sikkert ikke like bra holdbarhet, men kvaliteten er svært bra.

Skriver også ut bra tekst. Skriveren har 3 patroner for farge, og 2 for svart. Derfor vil jeg tro at den er ganske økonomisk å bruke.

Det jeg også vurderte var iP6000D, denne har 1 svart patron, og 5 fargepatroner. Tror ikke denne er like gunstig til å skrive ut tekst. Kanskje litt bedre fargedybde på fotoutskrifter. Fargene er Sort, cyan, magenta, yellow, photomagenta og photocyan. Photomagenta og photocyan er bare en lysere magenta og cyan, disse skal hjelpe til med å få bedre detaljer der det er lysere på bildet.

IP5000 har 1pl dråpestørrelse, mens IP6000D har 2pl dråpestørrelse, dette gjør at IP5000 ikke har like stort behov for disse lyse patronene, den kan pga mindre dråpestørrelse gi bedre detaljer i det lyse området på et bildet. IP6000D er nok allikevel litt bedre når det gjelder fargedybde, men jeg mener at IP5000 er en bedre allround skriver.

IP6000 har også direkte tilkobling for minnekort og innebygd skjerm om det er av betydning. Men for min del, så tar jeg inn alle bildene på PC'en først for å behandle bildene.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...