Sono Juventino Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei. Har laget denne siden: www.juventus.prv.no Som dere ser er det endel tabeller og lignende. Disse må jeg sitte og gjøre om i kildekoden vær gang jeg skal gjøre det om og det er jeg veldig lei av. Noen som har noen/kan lage noen gode script som kan fikse tabellen, toppscrorere og Neste Kamp? Hadde blit utrolig glad. Er ikke ute etter kritikk av siden! Vil bare ha hjelp til å gjøre den mer brukervenlig siden jeg også har medarbeidere på siden som ikke kan så mye om koding og som vanskelig kan oppdater dette hviv jeg er borte og ikke får gjort det. Takker for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
audunr Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Her er i alle fall et hint til hva slags nivå en bør legge seg på. Ville laget tre tekstfiler, formattert innholdet, og printet det på rett plass. Dermed trenger du ikke lage noe admin-system. Dersom du skal hatt kamphistorikk, automatisk utregning av poeng, etc., ville jeg satset på noe litt mer avansert enn dette. Eksempler: tabell.txt: Juventus|50 Milan|45 Inter|38 osv. toppscorere.txt Montella|6 Adriano|5 osv. neste.txt Palermo - Juventus (B) 5. Februar kl. 20.30 Serie A Eksempelkode: // Les inn tabell.txt til en array, der hver linje er et element i arrayet $Linjer = file("tabell.txt"); // Gå gjennom hver linje foreach ($Linjer as $i => $Linje) { // Del hver linje opp i to deler, $Rad[0] er navnet på laget, $Rad[1] er poengsummen $Rad = explode("|", $Linje); // Print ut en linje med HTML for hvert lag med tabellposisjon, navn på lag, og poengsum // $i er linjenummeret, og begynner på 0, så vi legger til 1 slik at det blir 1,2,3, osv. echo '<p>' . ($i + 1) . ' ' . $Rad[0] . ' ' . $Rad[1] . '</p>'; } For neste.txt trenger du bare bruke readfile(), siden innholdet ikke trenger å formatteres. PS! Koden er etter hukommelsen, så den er ikke testet. Men med forklaringene mine håper jeg du skjønner hva jeg mener. MVH Audun Endret 24. februar 2005 av audunr Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Trenger ikke være veldig avansert. Tenkte på muligheten for å lage en database med alle laga og alle spillerne som er potensielle toppscorere. db_team og db_player. Så kunne jeg hat fem rader nedeover og 3 bortover. Da kunne jeg valgt laga fra en dropdownmeny og skrivi inn mål, poeng og plassering selv. Tror ikke dette skal være veldig vanskelig. Noen som har litt tid til overs? Er ikke veldig hardcore-koder, så trenger nok litt hjelp. Synes også metoden din virka god, men tror kanskje metoden min er bedre hvis det ikke blir alt for mye jobb da. Takker for alle svar. Bare ta tiden dere trenger. Endret 24. februar 2005 av ett Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Beklager dobbeltposting, men funker fint dette. Takker for hjelpen. Edit. Nå blir nummerne delt opp med <p> mellom vær. Blir derfor altfor stort mellomrom til at det skal bli pent. Hvordan få det til å deles med en <b>, eller <b /> isteden? Noen? Endret 25. februar 2005 av ett Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Første gang jeg gjør dette, så ikke vær alltfor sure da. *Bump* Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Første gang jeg gjør dette, så ikke vær alltfor sure da. *Bump* Bytt ut: echo '<p>' . ($i + 1) . ' ' . $Rad[0] . ' ' . $Rad[1] . '</p>'; med: echo ($i + 1) . ' ' . $Rad[0] . ' ' . $Rad[1] . '<br />'; Hvis du vil formattere linjene trenger du bare putte inn litt HTML her og der. MVH Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå