bzzlink Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har prøvd å finne ut litt om 3G telefonene som kommer, men forhandlerene er helt i mørkeland så tenkte jeg kunne spørre the fine gentlemen/qvinner of amobil. Brukes til personlig planlegger, og til å sende epost, og til å koble opp til internett via laptop / pda. i uken. Og til å ta bilder og videosnutter og dele disse med venner via BT epost og MMS i helgene. Det er ikke jeg som skal betale den og får dekket opp til 7000 kr sånn ca, men kan bare binde den til NetCom. Jeg må kunne skaffe bilholder til den. kan vente med å kjøpe frem til 15.april, men ikke en dag lenger. Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: proff enkel sync med outlook og må støtte remote sync -MMS: Ja -GPRS: JA -UMTS: JA -WAP:Duh. JA -Kalkulator: JA -JAVA:Samma F. -Email klient: stort og rungende ja, må støtte SSL kryptering (gmail) -Spill:Samma F Form: -Klapp/"vanlig"/alternativ: Har ikke noe å si -Vekt: (Angi maksvekt, om du føler at det er viktig/nødvendig.) -Antenne: (Si ifra om du vil ha en intergrert antenne.) -"Støt/sprut/støv-sikker": (Ja/nei). Skjerm: Farge/ikke farge. -over 260 000 farger -Størrelse på skjerm. tja finnes vel ikke små skjermer på mobiler i denne klassen. -Touchscreen: NEI Pris: Jeg har mellom 1 og 7000 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense). Med abonnementsbinding): JA hvis NetCom Hvis med abbenoment, hvilket? business talk Diverse: -Merke: bryr meg ikke -Kamera: JA dobbelt eller vendbart minst 1.3 MP -Videokamera: JA -Symbian: Det hadde vært fint, men heller Linux eller windows mobile -Triband: JA -Infrarød port: NOPE -Bluetooth:JA -Minne: Bør vel ha en 16MB intern minne -Minnekort?: JA gjerne SD eller MMC men andre går til nød -Polyfoniske ringetoner: Dont care -MP3: JA -Radio: JA -3g(UMTS): Stort og rungende JA -Wlan: Nei, men hvis det finnes så.... -Mulighet for GPS: NEI Lenke til kommentar
Erren Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 6630? Den burde vel være noe sånt.. Kan du kjøpe for 7000 kan du jo vente på en av de mange nye 3G-mobilene som kommer Det finnes ikke mange mobiler til 7000kr, men mange til under Lenke til kommentar
Algron Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Nokia 6680 passer nok til deg Den kommer sannsyneligvis før 15. April. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Bzzlink: Kan hende jeg tar skammelig feil; men du eier da en 6630? Ellers så tror jeg det kun er Nokia 6680 som oppfyller kravene dine, ikke 101% men bedre enn noen andre mobiler jeg kan komme på her og nå. Forøvrig så har Motorola noen snertne mobiler som jeg tror kunne passe ditt bruk, men beklageligvis så selges de ikke i Norge. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Takk for tipsene! Da blir det vel en 6680 ja, men håper vel egentlig på at moto eller samsung skal lansere en clamshell sak i dette segmentet. Virker som de ikke gidder for dem vet sikkert ikke forskjell på norge/sverige/finland og går ut i fra at vi bare kjøper Nokia uansett hva de kaster på oss (noe som forsåvidt stemmer) Remerser: Stemmer har en 6630, men den har ødelagt display... Har ikke fått ut fingeren til å bestille nytt til den, og reparere den osv. så løper rundt med (god)klumpen 6600... Endret 24. februar 2005 av bzzlink Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hmm.. Syntes å ha lest en tråd der du ga fylla skylda. Men som sagt, motorola har noen stilige mobiler: Men ikke i Norge. Du kan få noen i sverige riktignok Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Noen som vet (faktisk har prøvd) om 3G mobil kjøpt i våre naboland vil fungere her hjemme på berget ? Skal en liten tur til sverige/danmark i påsken og lurer på å kjøpe noe tøft der.... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Så vidt jeg vet så vil dette funke fint fint, men da jeg ikke har prøvd dette personlig så vil jeg nok ikke våge å si dette 100 %, ta kontakt med Telenor & godsnakk litt med forhandleren i Danmark/Sverige for å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå