arna Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har en stor multimediaskriver hjemme, Canon MP 780 som har kun en utgang, usb. Denne skriveren skal deles på nettverket men jeg vet ikke helt hvordan det er optimalt. Det er ingen løsning at den printern kobles rett på en pc som står på hele tiden:\ Jeg har også en ruter som har printer inngang (paralell) som kanskje kunne brukes, men da som sagt trenger jeg jo USB til Paralell overgang, finnes dette? Evt finnes det en boks som tar imot usber og kan sende signaler videre igjennom paralell? Alle svar tas imot med stor takk Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Du kan jo sjå på forsjellige webshopa om dei har overgangen du trenge.. sjøl fant eg ikkje noke på komplett.. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Overgang finnes, men vil ikke fungere optimalt den veien. (fra usb til parallell) Parallell-grensesnittet er ikke kapabelt til den kommunikasjonen USB gir mellom PC og skriver. Hadde det vært parallell skriver på USB port hadde det vært ok, men ikke andre veien. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Siden du har nettverk allerede, kan du nok bruke en printserver. Kanskje en slik en? Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå