kvikks Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei, trenger umiddelbar hjelp med PHP, siden eg ikkje har 100% peiling ber eg om at en dyktig person tar kontakt pr. PM slik at eg kan forklare bedre hva eg trenger hjelp til. Vi kan så ta å poste løsningen her. Skulle være raskt å gjøre for noen som kan det, gjelder pagnering på output fra mySQL. Vet ikkje hvilken kode som er relevant til dette, men her er den.. Mulig det beste er at alt skrives på nytt... Får ikkje til å pagnere og begrense søkeresultat. Ønsker at antal treff i db skal vises. Er det mange treff skal det være 10 på hver side, må selvsagt kunne bla i disse. <?php require_once('sti_til_kobling'); ?> <?php $colname_rsBransje = "1"; if (isset($_GET['Bransje'])) { $colname_rsBransje = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['Bransje'] : addslashes($_GET['Bransje']); } mysql_select_db($database_connFirmaindex, $connFirmaindex); $query_rsBransje = sprintf("SELECT * FROM db_bedrifter WHERE Bransje LIKE '%s' OR Bransje2 LIKE '%s' OR Bransje3 LIKE '%s' ORDER BY db_bedrifter.Firmanavn", $colname_rsBransje,$colname_rsBransje,$colname_rsBransje); $rsBransje = mysql_query($query_rsBransje, $connFirmaindex) or die(mysql_error()); $row_rsBransje = mysql_fetch_assoc($rsBransje); $totalRows_rsBransje = mysql_num_rows($rsBransje); ?> output: <h3 class="bransje">- <?php echo $_GET['Bransje']; ?></h3> <div class="bedriftWrap"> <?php if ($totalRows_rsBransje > 0) { // Show if recordset not empty ?> <table class="mainTable" width="460" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr class="top"> <td><strong>Firmanavn:</strong></td> <td><strong>Poststed:</strong></td> <td><strong>Telefon:</strong></td> </tr> <?php do { ?> <tr class="text"> <td class="search"><a href="bedrift.php?OrgNr=<?php echo $row_rsBransje['OrgNr']; ?>" title="<?php echo $row_rsBransje['Firmanavn']; ?> - <?php echo $row_rsBransje['Beskrivelse']; ?>" ><?php echo $row_rsBransje['Firmanavn']; ?></a></td> <td><?php echo $row_rsBransje['Poststed']; ?></td> <td><?php echo $row_rsBransje['Telefon']; ?></td> </tr> <tr class="hr2"> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> <?php } while ($row_rsBransje = mysql_fetch_array($rsBransje)); ?> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> <?php } // Show if recordset not empty ?> <?php if ($totalRows_rsBransje == 0) { // Show if recordset empty ?> <p>Det er ingen oppføringer i bransjen <?php echo $_GET['Bransje']; ?>!</p> <?php } // Show if recordset empty ?> </div> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) To linker kan hjelpe deg: Link 1 Link 2 Endret 24. februar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå