CellularDude Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Nokia 6020 er på vei ut i butikkene. Telefonen er vel en mellomting mellom 3220 og 6230 i funksjoner. Er det noen som har kjøpt den, selger den eller bare prøvd den, og kan gi noen tilbakemeldinger, for eksempel om: ** Skjerm er det TFT eller STN? Dersom TFT, er det som på 3220 og 6230 ** Tastatur og navigasjonstaster ** Utskiftbart deksel? ** Hvor mye ledig minne ved kjøp ** Menyer, spesielt mht hurtighet ** Hvilke funksjoner er tilordnet navigasjonstasten? ** Kamerabilder (kunne vært fint med et par eksempler) ** Kamera - responstid (fra knipsing til bildet blir tatt) ** Kamera - ca størrelse på foto i VGA-kvalitet (f.eks 30-70 kb) ** Evt. annet. Hvilke butikker har den? Nettbutikker er ikke aktuelt. Ser for meg at 6020 må være en meget enkel og behagelig telefon i bruk. Den har en klassisk utforming, og tastene ser ut til å ha en bra størrelse. I tillegg har Nokia valgt å ha en egen velge-tast inni den fireveis navigasjonstasten, i stedet for en femveistast, som på mange av de nyere modellene. Spesielt på 3220 er det en dårlig løsning, for det er lett å trykke feil. Man skal trykke for valg, men blar i stedet. Det 6020 har i forhold til 3220 er vel ikke all verden, i alle fall på papiret: + Bedre taster, spesielt mht navigasjon + Ca 1MB mer minne + Volumtaster på siden (som hos Nokia ikke kan brukes til annet enn det) + Infrarød-port + Push-to-talk (som likvel ikke kan benyttes) Men faren for at den har dårligere skjerm enn 3220 er til stede, så lenge Nokia ikke oppgir at den har TFT-skjerm. Endret 24. februar 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg har prøvd den, men ikke særlig mye enda. Liker den veldig godt egentlig. En av de ikke altfor særegne mobilene som burde være et meget godt valg for folk flest. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) molna: Ja, jeg liker den også godt, uten å ha prøvd den. Den virker veldig grei å betjene, og ser helt ok ut. Stiller bare spørsmål ved enkelte ting (se toppen av denne tråden). Sitter her med en temmelig ny 3220, og lurer på om det er noen vits å skifte til 6020. Det viktigste er skjerm, betjening og billedkvalitet. Synes bildene 3220 tar er overraskende bra. Hadde en 6170, og der ble jeg skuffet. Bildene ble litt grøtete, og med mye støy innendørs. A-mobil skrev bl.a i sin test av 6170 ( http://amobil.no/art.php?artikkelid=12985&side=4 ): "Fargene er rene, og bildet ser ved første øyekast ganske så skarpt ut. Når man får bildet over på en datamaskin ser man imidlertid raskt at kvaliteten ikke er den aller beste. Bildet er kornete, og fargene glir over i hverandre." Etter min mening er dette en korrekt fremstilling. 3220 tok klart bedre bilder. Håper ikke 6020 tar bilder som 6170. Endret 24. februar 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
georgy89 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 den er til salgs på Spaceworld Megastore i Storgata i Oslo nå. Husker ikke prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå