enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Kjører du Raptoren i S-ATA-kabinettet ditt? Jvis du gjør det, forsøk å koble den direkte til hovedkortet, eller evt. bytt kontroller. Har prøvd både i disk kabinettet og rett på hovedkort. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kjører du Raptoren i S-ATA-kabinettet ditt? Jvis du gjør det, forsøk å koble den direkte til hovedkortet, eller evt. bytt kontroller. han har ikke s-ata kontroller å trenger det heller ikke Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Tror jeg husker noe av feilmeldingen jeg fikk... Tror det stod noe om PFN Corrupt og noe til... Er ikke helt sikker på om det var PFN i den rekkefølgen men det var 3 bokstaver i en rekkefølge og mener det var de 3 der. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Som nevnt kan du prøve med en annen XP-plate, dersom det ikke hjelper kan du kanskje prøve Western Digital Diagnostic tools for å gjøre en komplett format av harddisken (zero fill drive). Det tar nok en times tid på den disken, men renser den helt, så kan du opprette partisjonene på nytt igjen. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Som nevnt kan du prøve med en annen XP-plate, dersom det ikke hjelper kan du kanskje prøve Western Digital Diagnostic tools for å gjøre en komplett format av harddisken (zero fill drive). Det tar nok en times tid på den disken, men renser den helt, så kan du opprette partisjonene på nytt igjen. Har ikke tilfeldigvis URL? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) http://support.wdc.com/download/dlg/DlgDiagv504c.exe Installasjonen lager en bootbar diskett. Endret 24. februar 2005 av _Xorcist Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Får takke for all hjelp så langt Håper jeg kan få til noe når jeg kommer meg hjem fra jobb nå da. Jeg laget denne diagnose disketten så får jeg se hva slags info jeg får. Om noen kommer på andre ting jeg kan prøve eller noen form for løsninger setter jeg veldig pris på om det blir postet Sjekker innom her i morgen igjen. Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har installert WinXp på mange system med raptor-SATA disk på forskjellinge hovedkort. Bruker installasjons CD med XP-SP1. Om det er levert med Sata driver på diskett, installerer jeg den ved å trykke F6 i starten av XP installasjonen. Kh Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Etter evig mange feilings forsøk med blå skjermer og den ene med det andre, langt utover kvelden og natta *gjesp*.... Så fikk jeg installert XP på Raptoren med en norsk utgave av XP med SP1, jippi tenkte jeg og la inn alle tingene mine. Videre gikk det 1-2 timer så plutselig....BANG! Blå skjerm nok en gang ja, starter på nytt... Ups en system fil korrupt. Da var det på ann igjen! Denne gangen ble det til å bytte om på jumpere på de allerede eksisterede IDE enhetene. DVD rommen ble flyttet opp som master og tidligere system disk ned til slave, pluss at jeg røkket ut alle enhetene utennom DVD rommen NOK en gang under installasjon. Prøvde denne gangen med en engelsk versjon av XP med service pack, XP ble installert uten blå skjerm Installerte så en rekke ting som tidligere på maskinen før jeg tenkte jeg skulle legge meg, til slutt plugget jeg også inn alle diskene. Nå på morraen stod i hvert fall maskinen enda på uten noen stygge blå skjermer... Så jeg håper dette problemet endelig kom til en ending, vil bare legge til at jeg har verken updata BIOS eller lagt inn andre form for drivere til SATA disken. Har forresten 3 IDE disker, 1 IDE DVD rom og nå da denne SATA Raptor saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå